Vad händer egentligen? Jag skriver som en av inköparna hos ett företag som handlar för över miljonen hos er varje år. Vi lägger beställningar en till flera gånger i veckan och er service har alltid varit mycket bra! Men sen ni bytte affärssystem brister ni på ALLA punkter!
Er nya sida är värdelös. Som någon nämnt tidigare så är er nya "dynamiska" sida bara irriterande och arbetsflödet vid beställningar har blivit så fruktansvärd att vi inte orkar handla hos er längre. Våra favoriter listar numera bara en utav alla produkter i vald lista trots att det står att där finns fler. Enligt er är det en bugg, enligt oss är det något som gör att allt tar extra tid speciellt när sidan ska skrollas ner för att visa att produkten lagts till i varukorgen. Detta ihop med en sjukt slö sida (rent grafiskt) gör arbetet extremt enerverande.
Er telefonsupport är så extremt överbelastad att man hamnar någonstans på köplats 30-50 och er återuppringning fungerar tydligen inte. Jag har slutat vänta på ca 10 samtal sen förra veckan... ett har dock gått fram men då hade vi redan tröttnat och löst det på annat sätt.
Vi har en fortfarande en order hos er som ni vägrar skicka trots att allt fanns i lager i förrgår när vi la den. När vi inte fick den igår tänkte vi inte så mycket på det, deadline till kund är ändå imorgon torsdag. Allt stod dock fortfarande som i lager och "bekräftad" så jag ringde in för att komplettera ordern med en produkt och frågade om den fanns i lager och om ordern skulle skickas samma dag (igår), det skulle den. Idag ser jag hur den vara jag la till igår är restad och hur en annan ska komma in idag... Så nu sitter jag här på köplats 40 och väntar på att ni ska svara, med en konstant uppringningston i örat så att jag kan radera ordern helt.
Ni MÅSTE se er besegrade av det nya systemet och återgå till det gamla. Detta är ohållbart och vi kan inte hålla våra löften gentemot våra kunder längre. Vi var t.ex tvungna att avbeställa varor för 15 000 kr ex moms för att en kund tröttnade och vände sig till någon annan. Och ta bort den jävla rösten i växeln som beklagar att det kan ta extra tid pga bytet. Det hjälper inte och sinkar mig ännu mer (ok, det är ingen stor grej, men är en redan irriterad så hjälper inte ett "vi beklagar").
Sen är och förblir min önskan att kunna söka på serienummer (hårddiskar) så att vi lättare kan reklamera de som går sönder. Som det är nu kan vi söka på modell men måste manuellt gå igenom alla beställningar för att hitta rätt ordernummer för reklamationen. Detta är ett fruktansvärt jobb när vi har några hundra beställningar med samma modell. Ni kan på kundtjänst söka på det så vi har börjat ringa istället för att snabbare få hjälp... detta är dock döfött just nu!
Ska jag komma med något positivt så är det väl att det är lättare att se om saker finns i lager i den nya varukorgen. Jag kan skrolla neråt snabbt och se på listen (som ska vara helgrön) om allt finns inne. Men det hjälper ju inte när det inte stämmer.