Permalänk

Vad händer egentligen? Jag skriver som en av inköparna hos ett företag som handlar för över miljonen hos er varje år. Vi lägger beställningar en till flera gånger i veckan och er service har alltid varit mycket bra! Men sen ni bytte affärssystem brister ni på ALLA punkter!

Er nya sida är värdelös. Som någon nämnt tidigare så är er nya "dynamiska" sida bara irriterande och arbetsflödet vid beställningar har blivit så fruktansvärd att vi inte orkar handla hos er längre. Våra favoriter listar numera bara en utav alla produkter i vald lista trots att det står att där finns fler. Enligt er är det en bugg, enligt oss är det något som gör att allt tar extra tid speciellt när sidan ska skrollas ner för att visa att produkten lagts till i varukorgen. Detta ihop med en sjukt slö sida (rent grafiskt) gör arbetet extremt enerverande.
Er telefonsupport är så extremt överbelastad att man hamnar någonstans på köplats 30-50 och er återuppringning fungerar tydligen inte. Jag har slutat vänta på ca 10 samtal sen förra veckan... ett har dock gått fram men då hade vi redan tröttnat och löst det på annat sätt.
Vi har en fortfarande en order hos er som ni vägrar skicka trots att allt fanns i lager i förrgår när vi la den. När vi inte fick den igår tänkte vi inte så mycket på det, deadline till kund är ändå imorgon torsdag. Allt stod dock fortfarande som i lager och "bekräftad" så jag ringde in för att komplettera ordern med en produkt och frågade om den fanns i lager och om ordern skulle skickas samma dag (igår), det skulle den. Idag ser jag hur den vara jag la till igår är restad och hur en annan ska komma in idag... Så nu sitter jag här på köplats 40 och väntar på att ni ska svara, med en konstant uppringningston i örat så att jag kan radera ordern helt.

Ni MÅSTE se er besegrade av det nya systemet och återgå till det gamla. Detta är ohållbart och vi kan inte hålla våra löften gentemot våra kunder längre. Vi var t.ex tvungna att avbeställa varor för 15 000 kr ex moms för att en kund tröttnade och vände sig till någon annan. Och ta bort den jävla rösten i växeln som beklagar att det kan ta extra tid pga bytet. Det hjälper inte och sinkar mig ännu mer (ok, det är ingen stor grej, men är en redan irriterad så hjälper inte ett "vi beklagar").

Sen är och förblir min önskan att kunna söka på serienummer (hårddiskar) så att vi lättare kan reklamera de som går sönder. Som det är nu kan vi söka på modell men måste manuellt gå igenom alla beställningar för att hitta rätt ordernummer för reklamationen. Detta är ett fruktansvärt jobb när vi har några hundra beställningar med samma modell. Ni kan på kundtjänst söka på det så vi har börjat ringa istället för att snabbare få hjälp... detta är dock döfött just nu!

Ska jag komma med något positivt så är det väl att det är lättare att se om saker finns i lager i den nya varukorgen. Jag kan skrolla neråt snabbt och se på listen (som ska vara helgrön) om allt finns inne. Men det hjälper ju inte när det inte stämmer.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jo, det är illa. Jag har själv fått hårddiskar utan garanti i europa eftersom de importerats från nordamerika. Dustin har väl också sålt Samsung-TV utan giltiga garantier från Samsung, även där pga sidoimport?

Jag väntar fortfarande sedan förra veckan på att bli uppringd av både en säljare och även få en förklaring på varför all orderhistorik är borta. Ingen har ännu orkat lyfta telefonen eller skriva det utlovade mailet.

Nu blir det att lägga om inköpsrutinerna, även om det tillfälligt innebär mer jobb. Fast med tanke på nya sidan så kan det nog gå på ett ut. Tidigare accepterade jag att i princip alltid betala lite mer för produkterna och ha smidigheten med Dustins service och sortiment, men den viljan är nu som bortblåst.

Vi beklagar att svaret har dröjt, orderhistoriken läses in löpande. När det gäller garantitider så har vi garanti på alla produkter vi säljer, om du har upplevt något annat så skicka oss gärna ett PM.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Ännu ett tråkigt "me too", sanslöst vad dålig siten är. Sitter också på ett företag och köper in grejer och historiskt så har Dustin fungerat bra men nu är det rena parodin. Filter och sök är helt fantastiskt dåliga, även om man den senaste veckan har kunnat skönja en liten förbättring på artikelinfo, t.ex har det på en del ipadfodral dykt upp vilka modeller de passar till, något som helt saknades vid lanseringen.

Från utsidan kan jag bara dra slutsatsen att Dustins avtal med tidigare leverantör (Dacsa?) löpte augusti ut och inte gick att förlänga av politiska eller ekonomiska skäl, därav lanseringen av en site som inte ens var halvfärdig. Nästintill självmord av ett ehandelsföretag...

Permalänk
Medlem

Var hittar jag prenumeration på nyhetsbrevet? Vill få det skickat till en sekundär mail istället för den jag har kopplad till min användare.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att få något sorterat i bokstavsordning? ....inte bara på pris stigande/fallande!

edit: min orderhistorik finns med

Permalänk
Medlem

Hej

Hur lång tid brukar det ta att få svar via mail?

Behöver göra en RMA på ett headset och skickade ett mail till kundservice@dustinhome.se den 8 september.

Är detta fortfarande rätt sätt att gå tillväga för att göra en RMA till er?

Mvh
Woundead

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag mailade härom vecka med er angående sonos bridge som ni INTE hade i er system. Såg idag att ni nu har tagit in 4 st(?). Fine!
Men har ni satt rätt pris på den? 1045:- hos er vs ~500kr (€ 49) direkt hos sonos. Sen har många andra återförsäljare lite lägre pris men det spelar ingen större roll. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=282821 grundpriset borde väl vara de riktpris man får från sonos?

/ethaan

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk

Alla ni som klagar över att sidan fungerar slött ska vara glada över att ni ens kommer fram.
Jag har inte kunnat nå hemsidan hemifrån på 12dagar, och fr.o.m. idag går den inte nå att nå från jobbet heller.

Permalänk

Tycker synd om dem som svarar i telefon hos er nu. Låter väldigt trötta och nere varenda en jag pratat med.
Jag vill uppmana andra användare här som ringer att vara trevliga. Det är trots allt inte deras fel att saker inte fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem

Varför....

....väljer dustin att byta webb? Ur ett kundperspektiv har Dustin varit fruktansvärt bra i upplevelsen av webben och leveranser. Att äventyra det för att man vill byta affärssystem är väldigt riskabelt. Jag har jobbat heltid på leverantörssidan av affärssystem i 20 år och vet hur bökigt det kan vara, men att inte kunna göra en sån enkel sak som att filtrera fram HP:s bildskärmar på webben tyder på väldigt bristfällig testning.

Nåja. Nu har jag hittat det jag behöver genom att googla fram artikelnummer på andra sajter och sökt på dessa i dustins webb. Törs man lägga ordern....?

Testade förresten att söka på en brodithållare för Nexus5. Oavsett hur många sökord jag anger får jag lika många träffar. Helt omöjligt att hitta.

Skärpning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sheppus:

Samma problem här men fick kollinummret "CANCEL", enligt kundtjänst beror det på en felskanning när kollit gick iväg. Paketet går ej att spåra då dustin själva inte vet vad det har för kollinummer och det hade inte kommit till utlämningsstället idag när den vänliga personalen där sökte igenom sitt lager.

Att man tidigare kunnat lita på att paketen kommer fram dagen efter verkar man kunna glömma nu, kundtjänst tyckte att jag kunde höra av mig om jag inte fått paketet till på fredag em...

Efter många samtal till kundtjänst skickade man till slut ut ett nytt paket igår och som kom fram idag, dock fick jag inget mail med kollinummer och ingen sms-avisering, det löste sig dock när Mikael T på kundtjänst hjälpte mig och mailade mig kollinummret manuellt så jag kunde hämta ut paketet.

Efter allt strul som varit så hoppas jag Dustin ger sina kundtjänstmedarbetare den uppskattning de faktiskt förtjänar med tanke på hur mycket skit de antagligen fått utstå sista veckorna!

Permalänk
Medlem

Jag får lov att ställa mig till skaran och säga att sidan är TOTALT kass nu. Varför håller man på med att padifiera alla hemsidor så att de blir slöa osv. Navigeringen är bristfällig.

Vad var det för fel på den förra designen? Ok byt backend system men behåll det gamla frontend så kanske det hade blivit bättre?

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Avstängd

Har ett nära relation till en person som arbetar inom dustin.. Och det berättades att flera personer som jobbat där i flera år för första gången har gråtit på arbetsplatsen pga av allt stress och skit som händer där nu.. Så Dustin arbetarna har det inte lätt.. Fattar inte hur Dustin som är ett sånt pass stort företag kan ha gjort en sådan här stor tabbe,, Och att det tagit sååå lång tid för att rätta till det.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Neonodia:

Har ett nära relation till en person som arbetar inom dustin.. Och det berättades att flera personer som jobbat där i flera år för första gången har gråtit på arbetsplatsen pga av allt stress och skit som händer där nu.. Så Dustin arbetarna har det inte lätt.. Fattar inte hur Dustin som är ett sånt pass stort företag kan ha gjort en sådan här stor tabbe,, Och att det tagit sååå lång tid för att rätta till det.

Det förvånar mig inte alls, måste vara ett helvete. Vad jag inte fattar är varför man medvetet har gjort detta utan att testköra innan (eller har man?)? Tyvärr har det skett på flera andra ställen där jag tidigare handlade eller tog del av information. De siterna förstördes också eller försämrades så kraftigt att jag helt övergav dem och de är i minst ett fall ledande på sitt område i Sverige. Allt vad jag förstår för att försöka anpassa sig till mobiltelefoner, men just i Dustins fall undrar jag hur många som lägger komplicerade ordrar på en 4,5" skärm? Dustin alltså, inte Dustinhome som har olika målgrupper.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag lade en beställning 2014-08-27 hos DustinHome på lite uppgraderingar till barnens datorer.
2 utav 3 produkter i ordern var restnoterade och beräknad lev. 2014-09-10 respektive 2014-09-11.
Den statusen kvarstår än idag trots att datumen har passerats.

På grund utav dustins förändringar kommer det att vara den sista orden jag lägger där tillsvidare.
Vilket innebär att min nya rigg (X99 + extra allt, 3x 27" IPS skärmar och GPU kraft nog att driva skärmarna) som jag nu börjat köpa in komponenter till, beställs hos konkurrenter istället.
Det är en bit norr om 30k i förlorade intäkter för dustin på bara den ordern, och av denna tråden att döma så är jag ju långt från ensam om det beslutet.
Vi får väl se om dustin kan komma tillbaka tills nästa gång huvudriggen skall uppdateras om 5år, den som inte konkat får se...

Även på jobbet så köper vi in alla datorer, tillbehör och tjänstetelefoner från dustin och missnöjet är väldigt stort, vi har ca 3000 anställda i Sverige som alla har laptop + smartphone köpt via dustin. Förtroendet har fått sig en rejäl törn och frånvaron utav respons från Dustin gör saken sämre för varje dag som går.

Det skulle vara intressant att se hur dustins försäljningsstatistik och kundnöjdhet har förändrats under de senaste veckorna.
Men till sist så vill jag ge mina sympatier till de anställda på dustin som fått denna förändring påtvingat uppifrån och som tvingas leva med ett bristfälligt system och kunder som är fly förbannade.
Hoppas att de ansvariga på dustin iallafall ber er om ursäkt för sina bristfälliga beslut och sitt katastrofala genomförande projekt till de anställda.

/F.D Kund.

Visa signatur

Desktop 386 16/SX, 16MB RAM, 160MB Quantum HDD, 3,5" HD FDD, Colorful Soundblaster 16 Compatible, DOS 6.22/Windows 3.11, AOC 14" VGA skärm (Skiftar mot gul tills man slår till den rätt), Keytronic tangentbord, 2 knappars mus

Permalänk

Jag la en beställning hos er i förra veckan. Lagerstatus var "skickas inom 48h". Jag har inte hört något och orderstatusen är fortfarande bara "bekräftad".
Jag har mailat er men inte fått något svar.

Jag har förstått att ni har problem med er hemsida då många klagat här.
Men ett dåligt svar hade varit betydligt bättre än inget svar alls! Svarar ni bara så slutar kanske många klaga - då har vi nämligen möjlighet att vända oss till någon annan om inte er leveranstid är tillräckligt snabb. Så kommer nog era kunder tillbaka när er service är på topp igen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dustin Home:

Vi beklagar att svaret har dröjt, orderhistoriken läses in löpande. När det gäller garantitider så har vi garanti på alla produkter vi säljer, om du har upplevt något annat så skicka oss gärna ett PM.

Är ganska supersäker på att det inte är okej att marknadsföra på detta sättet. Åtgärda omgående!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har det hänt något med Dustin?

Upplevde tidigare företaget som ganska seriöst men efter en längre tids uppehåll så la jag en viktig beställning förra veckan. Då var den avgörande informationen att produkten skulle skickas omgående. Två dagar senare när jag loggade in så stod det "Beräknad lev. 2014-09-17" i min orderhistorik. Reagerade lite på att det skulle ta över en vecka att skicka hit produkten men tänkte att helgen säkert spelade in. Idag ringde jag och fick höra att man fortfarande inte fått in produkten till lagret! I bästa fall skickas den väl i morgon och jag får produkten nästa vecka - d.v.s. två veckor senare. I bästa fall...

Kollade nu Prisjakt och ser att det trillat in flera negativa betyg på senare tid. Kommer själv lämna ett negativt betyg och hålla mig undan ett bra tag framåt men det vore ju intressant att veta vad som skett då jag förr associerade Dustin med ett seriöst företag.

Permalänk
Medlem

Det som hänt är att dom lanserade en ny websida/backbone för hela sitt system.
Det lilla problemet är att 9 saker av 10 inte fungerade plus att nya sidan är otroligt mycket sämre än den tidigare på i stort sett alla punkter.
Det verkar som dom vart så förblindade av den nya snygga sidan att alla som skulle testköra den satt och drömde sig bort på första sidan istället för att faktiskt testa skiten.
Dom svarade här i tråden att dom beslöt att lansera nya websidan utan en massa funktioner påslagna (ÄVEN fast dom enligt dom själva var fungerande och "färdiga") detta för att dom skulle kunna lägga tid på att utveckla fler funktioner/etc (hur nu det hänger ihop?).

Det nya systemet/websidan är en enda stor fail och efter (vad är det nu 2-3 veckor sedan införandet? orkar inte kolla) så är det inte mycket som dom lyckats få att fungera (trots att dom påstod att den nya sidan/systemet var så lätt att hantera/utveckla till).

Med andra ord leveransinfon på hemsidan är absolut inget man kan lita på!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vad är det som har hänt med Dustin Home?
Har inte handlat där på ganska länge men när jag gjorde det så funkade allt smärtfritt, snabb leverans, snabba utbyten på garanti mm.

La nu en beställning i måndags på Photoshop elements 12, Lagerstatus: Skickas omgående
Det står fortfarande bara Bekräftat i min orderhistorik, alltså inte skickat ut det än?
All min gamla orderhistorik är dessutom helt borta.

Permalänk
Medlem

Tog dem 2v från att de mottog mina trasiga högtalare för att ens bekräfta felet och först nu har de skickats in på service. Så garantiärenden verkar gå mycket långsamt nu också dessvärre.

Permalänk
Medlem

Den nya hemsidan är verkligen usel. Ser mer ut som en blogg än en butik. Jag tänkte beställa en laptop idag, men när jag kom till kassan såg jag att min adress i systemet var en gammal adress jag inte bott på sedan 2008, och jag har gjort flera beställningar på Dustin sedan dess (och flyttat 2 ggr emellan). Något kändes tokigt, så jag kom hit för att se eventuella kommentarer. Nu när jag ser att de verkar ha så mycket problem med leveranser osv går jag till en annan butik istället. Tragiskt, för jag har bara haft positiva erfarenheter av Dustin fram tills nu, men jag vågar inte chansa då jag vill ha mina produkter snabbt. Hoppas att Dustin reder ut detta inom kort.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

http://i.imgur.com/1CXVLxD.png?1

Är ganska supersäker på att det inte är okej att marknadsföra på detta sättet. Åtgärda omgående!

Bra att du hittade det, vi åtgärdar omgående.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

I det fall man behöver ett kvitto, går det att få tag på digitalt någonstans? Det står tidigare i tråden att man kan ladda hem en PDF-version av fakturan i sin orderhistorik, men jag hittar inte denna möjlighet. Letar jag dåligt eller är den möjligheten borttagen?

Permalänk

Jag frågade Dustin exakt den frågan via mail för någon vecka sen och fick svaret att det tyvärr ännu inte finns i deras nya system. Men man kan ringa in och manuellt be om specifik faktura.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har upptäckt när du begär ett nytt lösenord på Dustinhome
så står ditt personnr i mejlet!

Skandal!

Åtgärda detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det ENDA positiva med den nya sidan är att ni i alla fall lyckades att INTE gå tillbaks till att skicka lösenord i klartext (hurvida dom sparas är ju en annan sak dock).
Jag antar att ni har gjort om kundsystemen/säkerhet/etc i och med denna nya sida då ni klagade på att det var svårt att implementera krypterade lösenord på den gamla sidan (vilket ni lyckades lösa på mindre än 24tim när kunder började säga upp konton/media/etc).
Så jag måste fråga hur lagrar ni lösenord/kundinfo/etc nu?

När jag testade lösenords reset för 18 dagar sedan så fick jag INTE mitt personnr i mailet (och jag har handlat på faktura på dustin så dom har det).
Med andra ord så har dom ändrat nåt sedan dess om det nu inte är så att det skiljer sig mellan kund och kund som det gör med tidigare ordrar/osv.

Har fortfarande ej fått något svar på "Så jag måste fråga hur lagrar ni lösenord/kundinfo/etc nu?"
Detta tolkar jag tills vi får svar som att dom inte har tillräcklig säkerhet för tillfället!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Mycket berättigad skit kommer ni att få ta åt er en tid framöver, men lite ros kan ni också få. Tack för "sortera efter bokstavsordning" tillkommit.

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att tycka att Dustin Home borde se över sina fraktipriser, i alla fall när det gäller mindre paket? 59 spänn för att skicka exempelvis ett USB-minne eller ett par kablar är alldeles för dyrt.