Ska grafikkortet vara så snett på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Bilderna gav mig mycket lite, speciellt eftersom du inte bytte plats på grafikkortet och provade en annan slot.

Jag gissar ändå att döma av första bilden i tråden att uttagen bak är felplacerade, och att det är ett tillverkningsfel på lådan. Reklamera.

Glömde det där med att byta slot.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av propellerhatt:

Trodde kortet var taget med en fisheyelins vid första anblick

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är en vacker böj på kortet :P. Nej men jag visste att PCBn skulle kunna bli böjd innan jag köpte kylarn då jag läste det på en del forum och det är rätt logiskt när man kollar på kylarn som är stor även jämfört med eftermarknads kylare, det finns inte heller någon backplate till att stödja upp den med heller så den stödjer helt och hållet på PCBn som då böjer sig lite under tyngden. Men den fungerar som utlovat och skapar inga praktiska problem :). Ville mest visa för TS att det inte är hela världen om kortet är lite snett.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight 2, Logitech Powerplay XL mod, Whooting Two HE, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainDrain56:

Ja det är en vacker böj på kortet :P. Nej men jag visste att PCBn skulle kunna bli böjd innan jag köpte kylarn då jag läste det på en del forum och det är rätt logiskt när man kollar på kylarn som är stor även jämfört med eftermarknads kylare, det finns inte heller någon backplate till att stödja upp den med heller så den stödjer helt och hållet på PCBn som då böjer sig lite under tyngden. Men den fungerar som utlovat och skapar inga praktiska problem :). Ville mest visa för TS att det inte är hela världen om kortet är lite snett.

Blev bara lite orolig.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

På bilderna så ser man ju att det är en backplate "DirectCu II" står det på den. Märkligt att det blir så skevt..

Permalänk
Medlem

Hade ett Asus GTX 570 DUII som oxå hängde rätt kraftigt, jag skaffade en PowerColor Power Jack Graphics Card Support.
Använder den än idag trots flera grafikkorts byten.

https://www.youtube.com/watch?v=SJO7EDjRz-w

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk

Kan det inte vara så att det är själva moderkortet som är fastskruvat för långt ner i lådan , alltså i fel hål i chassit?

Permalänk
Medlem

Jag klarade inte av att se mitt kort svikta, satte en pappersrulle som stöd.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Kan det inte vara så att det är själva moderkortet som är fastskruvat för långt ner i lådan , alltså i fel hål i chassit?

Nej då, alla distanserna är i ATX hålen.

Skrivet av xfade:

Jag klarade inte av att se mitt kort svikta, satte en pappersrulle som stöd.

http://i.imgur.com/9O0Pklp.jpg

Smart
Men själv tycker jag att det ser konstigt ut med ett stöd som håller upp grafikkortet

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av xfade:

Jag klarade inte av att se mitt kort svikta, satte en pappersrulle som stöd.

http://i.imgur.com/9O0Pklp.jpg

Grabben lär sig

Updatering/trodde det var TS, fortfarande bästa/billigaste lösningen på "problemet"?

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight 2, Logitech Powerplay XL mod, Whooting Two HE, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Om detta nu är eventuellt defekt så har jag haft väldigt otur med chassin.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Smart
Men själv tycker jag att det ser konstigt ut med ett stöd som håller upp grafikkortet

Har inget fönster på lådan annars hade det säkert blivit något flashigare.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av BrainDrain56:

Ja det är en vacker böj på kortet :P. Nej men jag visste att PCBn skulle kunna bli böjd innan jag köpte kylarn då jag läste det på en del forum och det är rätt logiskt när man kollar på kylarn som är stor även jämfört med eftermarknads kylare, det finns inte heller någon backplate till att stödja upp den med heller så den stödjer helt och hållet på PCBn som då böjer sig lite under tyngden. Men den fungerar som utlovat och skapar inga praktiska problem :). Ville mest visa för TS att det inte är hela världen om kortet är lite snett.

Funkar det så funkar det:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15