iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_x:

OBS! om du brukar ha telefonen i bakfickan eller i någon annan ficka bör du tänka om och titta på en OnePlus One för Iphone 6 kan böjas i byxfickan
Kolla innan du köper http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19589579.ab

"I huvudsak verkar det handla om den större modellen Iphone 6 Plus"

För övrigt så är det långt ifrån den enda smartphonen som är drabbad

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-ben...

Och det går att böja sönder även andra telefoner med handkraft

https://www.youtube.com/watch?v=DxvwaSMsXHI
https://www.youtube.com/watch?v=a8B4GsuBkNc

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att man är lite off topic, men hur ser det ut för er andra som beställt via comviq? Förändras ert leveransdatum något över tiden, eller är det detsamma som beställningen gjordes?

Beställde en Iphone 6 silver 16gb den 19/9 på morgonen. Har leveranstid den 11/10

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_x:

OBS! om du brukar ha telefonen i bakfickan eller i någon annan ficka bör du tänka om och titta på en OnePlus One för Iphone 6 kan böjas i byxfickan

"Iphone 6 kan böjas i byxfickan"
Använder en bild på en iPhone där användaren böjde telefonen med flit... Bra jobbat Aftonbladet.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Ja de bör genast dra tillbaka alla telefonerna. SKANDAL detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja de bör genast dra tillbaka alla telefonerna. SKANDAL detta!

Visst borde dom för det är synd om alla android och wp anhängare som ändå aldrig tänkt köpa den att den är sååå skör...

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Avbeställde min Iphone 6, vill ha en plus. Verkar ju mycket mer nice och känns betydligt roligare än den vanliga som känns lite tråkig tycker jag. Får se var jag beställer den bara.

Permalänk
Medlem

Nu kom iaf posten företagspaket med min iPhone 6 64gb guld ... Blev en bra fredag trots allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grattis. Har fortfarande inte hört ett enda pip från 3. Nästa gång blir det nog en annan operatör. De har skött detta otroligt dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Grattis. Har fortfarande inte hört ett enda pip från 3. Nästa gång blir det nog en annan operatör. De har skött detta otroligt dålig.

Vi valde tre med fast företag, svårt att tro att någon kan vara sämre än Telia dock. Jäklar vilken skillnad på skärm och kameror mot min gamla iPhone 5.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3 kan inte ens skicka ut en bekräftelse på att man beställt ngt. Det är totalt kaos. Ingen vet nånting och man får olika svar från olika personer hos 3

Permalänk
Medlem

Samma som alla år tidigare när jag beställt från Telia. Denna gången har jag inte ringt tre alls utan bara pratat med vår säljare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min ligger på posten nu iaf. Ska hämtas ut om nån timme. Sjukt att den första informationen man får om sin order är från posten när paketet är framme. Otroligt jävla sämst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Min ligger på posten nu iaf. Ska hämtas ut om nån timme. Sjukt att den första informationen man får om sin order är från posten när paketet är framme. Otroligt jävla sämst!

Grattis får jag väl säga då iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min iPhone 6 128GB Space Gray nu precis. Displayskyddet jag köpte på Macforum räcker inte hela vägen ut i kanterna av skärmen, saknas ca en halv mm på varje sida vilket är ganska störande då det syns tydligt vid användning. Annars är jag nöjd hittills.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

Jag väntar med spänning på ett sms från Posten!!

Permalänk
Medlem

Njae, känns det inte som att IPhone är hopplöst ute? Sen att den är mer böjbar än sina konkurrenter gör ju inte saken bättre. Nu hade de släppt en dålig iOS också. Deta hade inte hänt om en viss Steve Jobs levt...Nej, det går utför för Apple.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Njae, känns det inte som att IPhone är hopplöst ute? Sen att den är mer böjbar än sina konkurrenter gör ju inte saken bättre. Nu hade de släppt en dålig iOS också. Deta hade inte hänt om en viss Steve Jobs levt...Nej, det går utför för Apple.

Nja håller inte med där. Har inte haft några problem alls med IOS 8 än. 8.0.1 var en katastrof det kan jag hålla med om men de drog in den väldigt snabbt och inatt släpptes 8.0.2 som fixar de problemen. Enda jag saknar nu är nya mac os x så man får full nytta av IOS 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja håller inte med där. Har inte haft några problem alls med IOS 8 än. 8.0.1 var en katastrof det kan jag hålla med om men de drog in den väldigt snabbt och inatt släpptes 8.0.2 som fixar de problemen. Enda jag saknar nu är nya mac os x så man får full nytta av IOS 8.

Kör Yosemite DP 7 nu externt . Det börjar bli bra .

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Man når ju knappt fram till apple store via telefonen, hur många är det egentligen som beställer. Från 10 och fram tills nu så är det långa köer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_x:

Ja, det är ju alltid roligt att behöva en invite för att köpa en telefon.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

En bra redditor gick lite mer på djupet ang Iphones problems med böjningarna.
Så ja det är apple som är felet, det är en felkonstruktion hur man än ser det.
Materialvalet är inte felet iaf, utan konstruktionen som är.

http://blog.gsmarena.com/redditor-explains-aluminum-iphone-6-...

Sen detta var ju sämre än jag trodde.
http://mashable.com/2014/09/26/iphone-6-hd-audio/
No, the iPhone 6 Doesn't Play High-Res Audio... Yet

Permalänk
Medlem

Var precis förbi Tre för att känna på en iPhone 6.

Dessvärre alldeles för stor för min smak, 4,3 - 4,5" hade varit bättre för mina händer.

Att man inte når längst upp till vänster brukar oftast inte vara ett störmoment, förutom just i iOS då "bakåt-knappen" återfinns här. Det allra viktigaste är dock att få ner notiscentret med en hand men det går inte utan att låta telefonen glida ner en bit på handflatan.

Lite snopen.. vad ska en prylkåt pojke införskaffa nu?

Antingen köper jag en gammal iPhone 5S eller så får det bli nya Z3C. Att lägga fingrarna på sträckbänken kan ju också vara ett alternativ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har också beställt från Tre genom att förlänga mitt 349kr erbjudande. Har inte heller fått någon bekräftelse, sa de på Tre något om varför man inte får någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delivers:

Har också beställt från Tre genom att förlänga mitt 349kr erbjudande. Har inte heller fått någon bekräftelse, sa de på Tre något om varför man inte får någon?

Nej. De yrade ngt om att jag skulle få bekräftelse när den skickades men det fick jag inte det heller,

Permalänk
Medlem

Var och hämta ut en 16gb spacegay idag. blir att åka tillbaka med den imorgon.
Touch id sensorn funkar inte alls, provat med ios8.0 och iofs8.0.2 men den vill inte ens ta emot ett fingeravtryck. Hoppas bara jag får den utbytt mot ny. har ingen lust att få den reparerad ännu mindre vänta på att den ska skickas hit och dit.

Permalänk
Medlem

Trist. Min fungerar utmärkt tror jag. Har inte testat så mycket än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Trist. Min fungerar utmärkt tror jag. Har inte testat så mycket än.

Jag kan inte ens testa... det händer liksom inget när jag ska ''lägga'' in mitt fingeravtryckt.. den bara står med den vita bilden där det står att jag kan börja med att lägga ett finget mot home knappen..

Permalänk
Avstängd

Såg att Tele 2 hade ett erbjudande för oss Studenter på mecenat, kompis student+ iphone 6plus 16gb för 349:- i månaden med 3gb surf, fria sms till alla och fria samtal till comviq/tele 2. Någon annan som nyttjat detta erbjudande, låter ju alldelles för bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

Jag kan inte ens testa... det händer liksom inget när jag ska ''lägga'' in mitt fingeravtryckt.. den bara står med den vita bilden där det står att jag kan börja med att lägga ett finget mot home knappen..

Jäkligt trist. Du har fått en trasig telefon helt enkelt. Hoppas du kan få en ny hyfsat snabbt