Hjälp med namn på gammalt spel

Permalänk

Hjälp med namn på gammalt spel

Hej hej hallå trogna sweclockare!

Jag vet att jag som liten spelade ett spel som jag skulle vilja spela idag för nostalgins skull. Men som vanligt så sviker minnet och jag sitter som en fågelholk och försöker komma på namnet.

Det jag minns av det är att man är en liten pojke eller liknande med typ bara ett skynke för de nedre regionerna. Man surfar på en träbit och ska ta sig förbi massa hinder, typ flodhästar som man ska hoppa över osv. Och om ja inte missminner mig så ska man hitta en stor diamant eller liknande.

Är det någon som känner igen det jag beskriver?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepSilence:

Hej hej hallå trogna sweclockare!

Jag vet att jag som liten spelade ett spel som jag skulle vilja spela idag för nostalgins skull. Men som vanligt så sviker minnet och jag sitter som en fågelholk och försöker komma på namnet.

Det jag minns av det är att man är en liten pojke eller liknande med typ bara ett skynke för de nedre regionerna. Man surfar på en träbit och ska ta sig förbi massa hinder, typ flodhästar som man ska hoppa över osv. Och om ja inte missminner mig så ska man hitta en stor diamant eller liknande.

Är det någon som känner igen det jag beskriver?

Tack på förhand!

Vet vilket spel du pratar om
Lirade det en del när jag var yngre,
"Woody" var namnet om jag inte minns helt fel.

Kan inte hitta det på Google dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

kan det vara Jungle Book för gamla NES?

Visa signatur

~Some wise words and yada yada yada~

Permalänk
Medlem

Pojke med bara skynke låter som Wonderboy, där man även kan hitta en skateboard, men minns inte om det finns varken flodhästar eller diamant, så kan vara något annat spel du menar.

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

"Woody" om jag inte mins helt fel.

Kan inte hitta det på Google dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt det jag fick för mig också! Men bara för att jag inte hittade något om det på Google så ville jag inte skriva det och bli idiotförklarad men då är jag kanske inte så långt ute och cyklar då

Skrivet av hstaiyou:

kan det vara Jungle Book för gamla NES?

Bra gissning, men det var på PC vet jag. Kanske borde nämnt det i första inlägget

Visa signatur

Details is everything, the rest is just details.

[Bygglogg] Fullskalig radiostyrd R2D2: https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-byg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepSilence:

Exakt det jag fick för mig också! Men bara för att jag inte hittade något om det på Google så ville jag inte skriva det och bli idiotförklarad men då är jag kanske inte så långt ute och cyklar då

Bra gissning, men det var på PC vet jag. Kanske borde nämnt det i första inlägget

"Woodii - Den Svarta Diamanten" är det

Finns nog ett par olika Woodii spel, men det är den enda jag minns att jag har spelat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Vet exakt vilket du menar, kan bara inte namnet haha! Ska försöka hitta namnet på det

EDIT: Han ovan han före Men det är Woodi den svarta diamanten

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem

Ohh herregud, har tänkt på detta spelet i säkert 2år men aldrig kommit på namnet. TACK SÅ J*VLA mycket, så sjukt mycket nostalgi!!

EDIT: Någon som har download link?

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

Haha, det kommer jag ihåg!! Gick på tv som en tävling eller liknande också. Tror jag ska ha det liggandes här någonstans.. hmm

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Länge letat vart man kan köpa detta, utan framgång tyvärr.
Verkar ha utgått ur sortimentet i alla shoppar samt hittar inga torrents nu, de har tagits bort