Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datortillverkare: "Windows 10 blir ingen kundmagnet"

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Rajat:

Punkt 6 får du nog vända dig till tillverkaren av programmen angående och inte till Microsoft

Ett installationsprogram skall inte få möjlighet att sprida ut sig, det kan MS förhindra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Visst styr valet av OS.

Exempelvis, ska en dator köpas in till ett företag som kräver window 7 kan det bli hårigt att hitta drivrutiner om datorn bara skeppas med Windows 8.
(Ja, jag vet att det "ska" fungera och att man kan fulextrahera det mesta, men det är inte vettigt för företagsanvändande).

Om man ska ha en maskin för linux är det helt klart att föredra om man inte sponsrar ms på något sätt, så att hitta en dator utan OS är trevligt.
Ska jag köpa en väldigt billig dator, så vill jag att den kommer med rätt OS från början, annars blir det genast en dyrare maskin.
Vill jag kunna köra OSX utan fulhack så styr det också vilket OS datorn levereras med.

Jag vill påstå att enda gången OS inte styr vilken maskin man köper, är när man vet att det OS man kommer vilja köra kommer fungera helt problemfritt och man kan byta till det utan att det påverkar kostnaden nämnvärt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Inovationer" jag skulle vilja se.

  1. All konfigurering åtkomlig via kontrollpanelen.

  2. Möjlighet att flytta program till en annan disk.

  3. Att windows kommer ihåg vilken disk man senast använde för att installera program och hade denna som default.

  4. Möjlighet att flytta alla usermappar på en gång.

  5. Ett bättre försök att skapa en ensad konfigurering, hur många sätt kan man tex autostarta ett program på? det räcker med ett.

  6. Att inte en installation av program skulle sprida ut inställningar och filer över halva systemet, försök hålla allt till programets map.

  7. Sluta döja kända filändelser som default, alla anvädare behöver se vad som är ett program.

  8. Begänsa möjligheterna att ändra i datorn från internet.

  9. Vettigare backup.

Ang; autostart: Men hur ska annars alla hårt arbetande malware skrivare gömma sina surt ihopknåpade program? =P

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

sicka in det som feedback! har inte ens tänkt på det jag förns du nämner det.

Problemet för oss synskadade är att systemet är oanvändbart och därför inte installerar det. Hus ka jag skicka feedback om jag inte kan använda det?

Be en eblind att beskriva solen och det du får som svar är "varm"

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Problemet för oss synskadade är att systemet är oanvändbart och därför inte installerar det. Hus ka jag skicka feedback om jag inte kan använda det?

Be en eblind att beskriva solen och det du får som svar är "varm"

Det har du såklart rätt i! Men du får be någon göra det åt dig, ska skicka in också.

Men fungerar det bättre i Windows 7 och 8.1? eller fungerar det lika dåligt där?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200