Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

2000 kr billigare msi g70.. borde man slå till? De vill ändra priset i efterhand, annars hävs köpet.

Permalänk
Avstängd

2000 kr billigare msi g70.. borde man slå till? De vill ändra priset i efterhand, annars hävs köpet.

Är det här en bra dator och bra pris för den?
Bör man slå till??

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

UPPDATERING

Fick detta mail idag.. för info så beställde jag varan, ansökte om delbetalning via handelsbanken finans som jag fick godkänd, vilket i sin tur innebär att dom måste gjort en kreditupplysning på mig..
Information:

Hej stefan!
 
Vi har tyvärr haft fel pris på datorn efter uppdatering av rekprislista från MSI.

Vi kan inte sälja denna för 10790:- men kan ordna 11595:- 

Är det ok för dig? 
I annat fall måste vi tyvärr avbeställa, beklagar djupt det inträffade, vi har fått fel info från leverantör. 

Mvh,

Peter Niemi
 _____________________ 
 Kundtjänst 
 datorfixarna.com 
 

SKRIK i trådrubriken redigerat [mod]
Permalänk
Föredetting

Sitter en riktigt trevlig processor i den, 16GB RAM och en SSD. Dessutom 860M som är schysst till spel. Värdesätter du hög prestanda, go for it. Vill du spela allt på max i 1080P kommer grafikkortet dock inte räcka till.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd

Den är beställd.. dock med öppet köp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som ett bra bemötande från butiken trots allt. Dom erbjuder dig ett reducerat pris som plåster på såren och verkar vettiga. Jag skulle inte tjafsa vidare om en sån sak i det läget.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stefffoh:

Snälla är det ingen som vet om dom får göra så?

Svar: Ja, det är allmän praxis vid näthandel för att skydda sig mot förlustaffärer. En del större butiker har i vissa fall låtit dylika köp gå igenom för goodwill, men de har ju då också större marginaler och kan ta en liten förlust då och då.

Klippt från Datorfixarnas hemsida:

Allmänna villkor
Samtliga priser i våra prislistor är angivna inklusivemoms. Alla priser är exklusive frakt där inget annat anges. Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter och förändringar utom vår kontroll, tex felaktiga prisuppgifter från leverantör vilket i sin tur medför felaktiga priser på vår hemsida.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

"Om man skrivit på ett avtal är båda parterna bundna till att hålla det som står i avtalet, Ett avtal kan inte ändras av en av parterna. Har du beställt en vara, till exempel en diskmaskin, får inte säljaren i efterhand ändra priset till något annat än det som ni avtalat om. "

Alltså kan dom inte ändra priset i efterhand. Du har när du betalat/beställt datorn godkänt ett avtal, och ett avtal gäller. Om de väljer att bryta mot avtalet så är det mot konsumentköplagen och du kan anmäla dem till Konsumentverket.

Permalänk
Medlem

De har ju mest sannolikt inte skrivit på något avtal. En automatisk orderbekräftelse är t.ex. inget avtal.

Permalänk
Medlem

Borde inte detta gälla?

Prisändringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern.

http://datorfixarna.com/catalog/kopvillkor.php

Vet att på webhallen behöver man acceptera deras villkor innan man får lägga en order.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Hedersmedlem

Har de skickat en orderbekräftelse också?

Bara för att man listat ett pris på en vara på en websida så tecknar man inte ett avtal direkt när man trycker köp. Det krävs att butiken i fråga bekräftar att du ska köpa varan. Det kan göras på flera sätt, tex genom att ta betalt eller att skicka ut en orderbekräftelse. Har inget av detta gjorts så är det inget du kan göra.

En automatisk orderbekräftelse som många webbutiker kör ut med vändande post är lite av en gråzon, så fick du den med vändande post med mail så är det inte säkert att den är bindande.

Jag tycker att de erbjuder dig en schyst deal. Tryckfel kan ju alltid förekomma, och det finns många anledningar till att ett köp inte kan gå igenom, varor kan ta slut osv.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brittaan:

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

"Om man skrivit på ett avtal är båda parterna bundna till att hålla det som står i avtalet, Ett avtal kan inte ändras av en av parterna. Har du beställt en vara, till exempel en diskmaskin, får inte säljaren i efterhand ändra priset till något annat än det som ni avtalat om. "

Alltså kan dom inte ändra priset i efterhand. Du har när du betalat/beställt datorn godkänt ett avtal, och ett avtal gäller. Om de väljer att bryta mot avtalet så är det mot konsumentköplagen och du kan anmäla dem till Konsumentverket.

Så länge inga papper är påskrivna (eller i detta fall betalning är genomförd) så får de ändra priset, speciellt när det har skrivit i sina villkor att de reserverar sig mot eventuella felaktigheter.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

Ok jaja jag orkar inte tjaffsa om det men jag tycker de är fördjävligt ändå! Jag har fått en orderbekräftelse iofs men är inte lönt hålla på men besviken blir man.. :/

Handelsbanken finans har ju kört en kreditupplysning på mig redan och jag har fått de beviljat så isf har man även fått en sådan i onödan ..

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Vänligen sluta bumpa dina trådar, detta är ju inte första gången. Bumpning resulterar i ett orättvist forum och irriterade medlemmar. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättning ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Skrivet av stefffoh:

Snälla är det ingen som vet om dom får göra så?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

skulle säga att den inte är vard för det priset

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Avstängd

Varför är den inte det? Visa mig en annan med dom "egenskaperna" som är mer prisvärd..?