Permalänk

vpn ? Hjälp mig.

Hej!
Har nu testat på lite olika gratis versioner av olika vpn tjänster, men dom flesta suger för dom drar min uppkopplings hastighet jätte mkt,
Tänkte fråga om nån har nån vpn tjänst betal eller gratis som man kanske kan testa o så;)
Helt enkelt, vilken vpn tjänst använder du osv.

Mvh

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda tjänsten till? För att nå ditt eget nätverk utifrån?

Permalänk
Medlem

Mullvad.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd

Mullvad , Anonine

Permalänk
Medlem

Använder Private Internet Access själv, har dock märkt att vissa Svenska serverar har varit något långsamma på sista tiden men går att reconnecta för att få bot på det problemet.

Permalänk
Skrivet av kallabaz:

Vad ska du använda tjänsten till? För att nå ditt eget nätverk utifrån?

Fildelning osv som vanligt

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Skrivet av WhiteOnyx:

Mullvad , Anonine

Har kollat på anonine.. Är de bra då? Går hastigheten ner? Mvh

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

OVPN är den bästa vpn tjänsten just nu enligt mig själv!
Bra support, bra säkerhet, bra support(Hjälper dig med allt typ), bra upptid, bra hastighet, sparar inga loggar och bra betalningsalternativ.
Du kan testa den helt gratis också!

Det finns mycket att läsa om tjänsten i denna flashbacktråd:
https://www.flashback.org/t2438119

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagerqvisten:

OVPN är den bästa vpn tjänsten just nu enligt mig själv!
Bra support, bra säkerhet, bra support(Hjälper dig med allt typ), bra upptid, bra hastighet, sparar inga loggar och bra betalningsalternativ.
Du kan testa den helt gratis också!

Det finns mycket att läsa om tjänsten i denna flashbacktråd:
https://www.flashback.org/t2438119

Jäklar vad trevligt det där ser ut. Ska definitivt prova OVPN. Billigt var det också.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

ska defenitivt prova ovpn gratis version först sen köper ja de om ja tycker om de , tack för all hjälp!

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Jag kör Integrity OpenVPN, ligger på runt 150 Mbit/s med den. Fungerar bra tycker jag!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Jag har varit rätt nöjd med Private Internet Access.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Jag har varit rätt nöjd med Private Internet Access.

okej såg att priset låg på typ 40 dollar per år, vilket är okej eller väldigt bra faktiskt, men är de bra då?
För ja har fiberlina 100/100 mbit/S ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

okej såg att priset låg på typ 40 dollar per år, vilket är okej eller väldigt bra faktiskt, men är de bra då?
För ja har fiberlina 100/100 mbit/S ..

Jag har 100/10 via Bahnhof. Detta är uppmätt när jag är ansluten till Svenska servern med Private Internet Access. Vet inte hur jag kan få ut så hög nedhastighet men...

Här är utan VPN

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ja kör inte med Anonine för där blir du utloggad för jämnan och måste återansluta manuellt för att det ska fungera.

Permalänk

ja ville pröva ovpn gratis i 5 timmar men verkar tydligen problem med nått .. för ja får ingen epost.. snackar med kundservice just nu ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

http://www.speedtest.net/result/3858334791.png detta är vad jag får med ovpn .. jätte dåligt .. har pratat med kundservice som verkligen har förskt hjälpa mig men dom vet inte heller vad felet kan vara .. sitter på telias 100/100 fiber lina..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Cyberghost som är gratis är helt ok faktiskt, man kan även välja plats, själv har jag valt i Norge och så här blev resultatet med min 100/10 uppkoppling:

Självklart inte i närheten av vad en betalt vpn levererar, men för att vara gratis så tycker jag det där är mer än godkänt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag kör med Ighost för tillfället och undrar om det duger för ett bra skydd eller är tex ovpn och mullvad bättre? Den jag har använder MS-CHAPv2 128 bit kryptering.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk

det blir ovpn, fast jag får lite dåliga resultat men tydligen så har det inte med deras server att göra och inte nått med min dator heller, felet ligger hos telia på nått vänster.. blir 12 månader för min del
Är ja inte nöjd efter 1 år så får ja se mig efter nått annat.. men fick jätte bra service idag och grymt skönt att surfa helt "anonymt"

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Jag har använt RA4W VPN rätt länge: https://ra4wvpn.com/

De har fungerat väldigt bra för mig, nästan samma hastighet som utan VPN (sämre ping beroende på vilken location du väljer).

Billiga dessutom, 15 usd för lifetime.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Skrivet av icx12:

Jag har använt RA4W VPN rätt länge: https://ra4wvpn.com/

De har fungerat väldigt bra för mig, nästan samma hastighet som utan VPN (men självklart sämre ping).

Billiga dessutom, 15 usd för lifetime.

okej shit så billigt ju .. kan de verkligen vara bra då? ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx12:

Jag har använt RA4W VPN rätt länge: https://ra4wvpn.com/

De har fungerat väldigt bra för mig, nästan samma hastighet som utan VPN (men självklart sämre ping).

Billiga dessutom, 15 usd för lifetime.

15 usd för lifetime??
What's the catch?

Permalänk
Skrivet av icx12:

Jag har använt RA4W VPN rätt länge: https://ra4wvpn.com/

De har fungerat väldigt bra för mig, nästan samma hastighet som utan VPN (men självklart sämre ping).

Billiga dessutom, 15 usd för lifetime.

valde att skaffa detta i 3 månader och har installerat allt osv.. o kommer in på min "dashboard" där de står att ja är "anonym" osv.. men när ja kollar på min "klient" under "statestic" så får ja :

Sat Oct 25 22:41:55 2014 Authenticate/Decrypt packet error: packet HMAC authentication failed
Sat Oct 25 22:42:05 2014 Authenticate/Decrypt packet error: packet HMAC authentication failed

vad är det som failar ? ..
för kollar jag på dashboard på klienten så står det "connected" och så en ip-adress..

står inget alls på u/data
u/data/kbps står det 0-kb/s
D/data (inget alls. noll)
d/data/kbps (inget alls, noll) fast jag laddar ner och laddar upp..
så ja förstår inte .. ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

jodå nu fick ja allt att funka, så himla bra;) gött som fan ! plus billig, lite dålig ping men fan va kan man kräva ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Skrivet av Tuvok:

15 usd för lifetime??
What's the catch?

Är också intresserad av att veta detta. Hittar inte så mycket information om företaget när man googlar på det. Det låter helt enkelt för billigt om man jämför med konkurrenterna.

Kan någon som har använt detta under en längre period kommentera på hastighet, ping osv? Dessutom, vet någon om de verkligen inte sparar någon data? De kan ju vara sponsrade från annat håll menar jag...

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Skrivet av ddaniel91:

Är också intresserad av att veta detta. Hittar inte så mycket information om företaget när man googlar på det. Det låter helt enkelt för billigt om man jämför med konkurrenterna.

Kan någon som har använt detta under en längre period kommentera på hastighet, ping osv? Dessutom, vet någon om de verkligen inte sparar någon data? De kan ju vara sponsrade från annat håll menar jag...

ja använder programet just nu,. jag vet inte om dom är sponsrade på annat håll men ja kan ju säga så här. du får va du betalar för.. dom har mer eller mindre ingen service att prata om .. du måste vara lite kunnig själv.. sen är hastigheten inte så där jätte bra direkt..
men som sagt .. de kostar 15 kr eller nått sånt per månad.. så man kan ju alltid testa liksom..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

ja bytte till mullvad ist.. fick jätte bra hastighet upp och ner och låg ping visst det kostar men då är man helt hundra på att de inte är nått fuffens liksom!;)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

är grymt nöjd med mullvad , precis avslutat mina 3 timmar dom bjuder på, men ja har en fråga ..

När jag trycker på att man ska "tunnla till ipv6" så funkar de inte att ansluta ? nån mer med samma problem?
Hur viktigt är det att man trycker på ; "förhindra dns-läckor" för min egen säkerhet ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

ja använder programet just nu,. jag vet inte om dom är sponsrade på annat håll men ja kan ju säga så här. du får va du betalar för.. dom har mer eller mindre ingen service att prata om .. du måste vara lite kunnig själv.. sen är hastigheten inte så där jätte bra direkt..
men som sagt .. de kostar 15 kr eller nått sånt per månad.. så man kan ju alltid testa liksom..

Jag får väldigt bra hastigheter till deras Amsterdam server, http://www.speedtest.net/result/3861698028.png

har 100/100

Funkar väldigt bra för priset