Permalänk

Överklocka leder till döden

..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla vet väl att överklockning medför vissa risker iofs.

Jag vet inte säkert, men har du ens testat att reseta bios och testa sen igen?

Det låter precis som om grejjorna blir lite för varma

Visa signatur

data.

Permalänk
Medlem

Att skärmen var svart var nog grafikkortet.
Det blev så för mig att jag inte kom in i XP, då reparerade men då sket sig grafikdrivrutinen så jag fick installera om.
Men det gick bra tillslut, fick ordning på lite sktisaker i samma svep.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

..

Visa signatur
Permalänk

En fråga kan AGP bli skadad av o/c ?

Jag ska prova byta annat grafikkort och se om det funkar om det funkar fint då är grafikkortet som blev skadad om det funkar inte heller då misstänker jag moderkortet (AGP)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du överklockar så att minnet och/eller processorn är instabil så måste du givetvis sänka frekvensen så att du uppnår stabilitet. Vet du inte hur du ska testa stabilitet har du ett problem..

Att boota upp Windows när man har allvarliga problem med att minnet inte hänger med kan resultera i korrupta filsystem och då är risken stor att du måste installera om Windows eftersom viktiga filer (drivrutiner etc) är trasiga.

Jag tror inte din hårdvara blivit "skadad av överklockning". Det måste bli mycket varmt för att skada halvledare och du verkar ju ha vettig kylning

Läs FAQ så finns tips om hur man testar om ens dator är stabil.. mitt huvudtips är memtest86.

Permalänk

Jag har testat med att byta grafikkortet och jag kör GF2 nu och det funkar fint men om jag kör med ATI då hänger det upp sig så jag misstänker ATI kortet är död

Nordic : Sänker man frekvens genom att sätta default inställningar i BIOS eller kanske det finns annat sätt att sänka frekvens?

Jag har installerat om windows nu för tredje gången även kört default med ATI ändå hänger det upp sig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men testa ditt ATI grafikkort i nån annans dator då kanske??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psycholink
Nordic : Sänker man frekvens genom att sätta default inställningar i BIOS eller kanske det finns annat sätt att sänka frekvens?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49241

Permalänk
Medlem

Svar på orginal topic:
Låter som ett typiskt "för hög PCI frekvens hårddisk skrivfel".
Du skrev aldrig vilket moderkort du hade, men antar att din PCI frekvens blev för hög för hårddisken. Då händer precis det som du beskrev.

Permalänk

Jag har bytat grafikkortet och nu funkar det fint kör nu GF2

Ops! trodde hade signatur här!

Moderkort : Abit KD7 RAID KT400
Minne : TwinMOS PC3200 512 DDR400
Grafikkortet : ATI 9700 non pro

Visa signatur