Permalänk
Medlem

Rök ur grafikkortet, luktar bränt

Satt och spelade när mina skärmar började blinka till. Jag känner hur det luktar bränt så jag rycker strömmen till datorn direkt. Jag har kommit fram till att det är grafikkortet som röken kom ifrån. Hur ska jag gå tillväga? Mina komponenter syns i signaturen.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av addy1995:

Satt och spelade när mina skärmar började blinka till. Jag känner hur det luktar bränt så jag rycker strömmen till datorn direkt. Jag har kommit fram till att det är grafikkortet som röken kom ifrån. Hur ska jag gå tillväga? Mina komponenter syns i signaturen.

skicka in både grafikkort och nätagg till garanti. Att de börjar ryka är inget normal och inget du kan orsaka så lätt.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

skicka in både grafikkort och nätagg till garanti. Att de börjar ryka är inget normal och inget du kan orsaka så lätt.

Mitt nätagg inhandlades 2012-05-02 och har således ingen garanti kvar. Mitt grafikkort däremot köptes för lite över ett år sen så det kan jag skicka in. Hur ska jag göra med nätagget?

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Mitt nätagg inhandlades 2012-05-02 och har således ingen garanti kvar. Mitt grafikkort däremot köptes för lite över ett år sen så det kan jag skicka in. Hur ska jag göra med nätagget?

Corsair HX nätagg ska ju ha 7 års garanti

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndersBlomdahl:

Corsair HX nätagg ska ju ha 7 års garanti

Inte bara SKA ha, utan det ÄR

http://www.corsair.com/en-us/professional-series-hx750-80-plu...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är vettigare att mäta på nätdelen så att man vet om den är trasig4 innan man försöker reklamera den, den måste inte vara trasig bara för att grafikkortet är trasigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Köp en nätaggstestare eller mät med multimeter för att kolla nätagget. Är det trasigt lämna in på garantin. Grafikkortet borde gå att få på garanti det med.