GTA V kan få kontroversiellt kopieringsskydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Synd om det ger krascher. Samtidigt så förstår jag man måste få betalt när man skapar nåt så dyrt

Jag förstår också att de vill ha in pengar.
Men jag ser det som att om de släpper det helt DRM-fritt eller att man bara måste ha det registrerat i steam utan något extra krångel och jag köper spelet så får de pengar från mig.
Om de däremot har massa dåliga DRM skydd och jag därför undviker att köpa spelet så får de inte mina pengar.
Om fler tänker som mig så kanske det inte är så smart att förstöra spelet för de som vill köpa det ärligt.

Skrivet av xpanterx:

Så kommer de klaga sen på att det sålt dåligt till pc....

Självuppfyllande profetia...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Commander:

Nöjda? Om ingen crack kommer då? Blir du nöjd som konsument att du köpt ett spel som var "boken by design" ? Varför skall alla tro att så fort något inte har DRM så förlorar de per automatik miljarder....

Jag är helt övertygad om att det kommer komma en crack till GTA V. Kommer det ta en vecka, eller två eller 6 månader, är nog den rimliga frågan.
Ja tänker köpa GTA V, spelar inte så stor roll vad det är för kopieringsskydd, och fungerar det så pass dåligt att man inte kan spela det får jag helt enkelt vänta på att Rockstar fixar det ***bort/mod***

Har man väntat i ~1.5år så kan man vänta lite till på att det ska fungera som det skall.

§7
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Det är ganska motsägelsefullt att först påstå att allt alltid kommer laddas ner och att vi ska acceptera det. Sen säger du att om utvecklarna gjorde bättre spel så skulle det första du sa magiskt inte stämma längre. skulle folk bli villiga att köpa. Jag tror inte att om dom gör ett bra, medelmåttigt eller dåligt spel spelar så stor roll eftersom folk kommer alltid fortsätta ladda ner om det går. Sen är det ganska ironiskt att du tycker dom ska göra bättre spel, när du inte ens tycker man ska betala för det. Om vi vänder på steken, tror du inte dom skulle kunna göra bättre spel om alla betalade istället?

Valve tjänar sina pengar på annan verksamhet än försäljningen av deras spel, så det är skillnad på dom och andra spelföretag.

Förklara för mig varför du inte tycker att utvecklarna ska få betalt av alla sina kunder. Sen undrar jag också varför du tycker typ hälften har rätt i att inte betala, medan de andra behöver göra det? Hur är det rättvist? Om alla sket i att betala skulle vi inte få några fler spel.

Hela Valves verksamhet är försäljning via Steam som idag ligger på 70% av PC-spel marknaden om inte mer. Om det är deras spel eller inte spelar ingen roll de tjänar på att sälja via Steam. Alla kommer inte köpa det är bara att acceptera det. oavsätt om det blir möjligt att piratkopiera det eller inte.

DRM förstör för personer som är ärliga och faktiskt ger ut en slant för sina spel. Vill du se bluray på Linux kan du inte helt enkelt köpa en Bluray dvd och stoppa in den utan VLC just för DRM. Medans går du in på valfri hemsida och laddar ner den funkar den helt utan problem. Du ser inte problematiken i detta?

Med eller utan DRM kommer folk att ladda ner och piratkopiera. Med DRM kommer antalet piratnerladdningar bara öka och förstöra för deras konsumenter som köper ekvationen är ganska enkel här.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Om inte folk hade piratkopierat hade vi aldrig haft de här bekymren. Det är piraternas fel, inte spelbolagens.

Eller är det polisens fel att vi behöver lås, larm, lösenord, lagar m.m?

Det är tjuvarnas fel.

Dold text

Det är inte piraternas fel att spelen stressas ut ett år innan de är klara. Eftersom du inte kan få pengarna tillbaka finns det bara ett sätt att få reda på om det är värt att köpa eller inte, då spelbolagen envisas med att inte släppa något demo. Men det är klart, i din värld är det väl fullständigt okej att köpa produkter som inte är färdiga? Du bara rycker på axlarna och fortsätter spendera pengar? Du får försöka förstå att väldigt många människor inte tycker att det är okej.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Det är inte piraternas fel att spelen stressas ut ett år innan de är klara. Eftersom du inte kan få pengarna tillbaka finns det bara ett sätt att få reda på om det är värt att köpa eller inte, då spelbolagen envisas med att inte släppa något demo. Men det är klart, i din värld är det väl fullständigt okej att köpa produkter som inte är färdiga? Du bara rycker på axlarna och fortsätter spendera pengar? Du får försöka förstå att väldigt många människor inte tycker att det är okej.

Att spelköp fungerar som de gör idag beror på vadå? Just det, piraterna. Själv så kollar jag på recensioner och bildar mig en uppfattning innan köp.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mods:

Köp en spelkonsol som är tillverkad för att primärt spela på. PC är ett arbetsverktyg, inte en underhållningsapparat. Vill du ut på racingbanan köper du en bil som är gjord för det ändamålet (PS4), inte en gammel trög lastbil (PC).

Försök att sälja er PC och införskaffa en spelkonsol, nextgen för er som har råd. Det finns också billigare alternativ. Ps3 har också Gta V dock utan FPS-läge.

hahaha du måste skämta

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Att spelköp fungerar som de gör idag beror på vadå? Just det, piraterna. Själv så kollar jag på recensioner och bildar mig en uppfattning innan köp.

Att spelen ser ut som de gör idag beror på att utgivarna bryr sig mer om aktieägarna än spelen. Det är som vilken bransch som helst där det sitter en välgödd styrelse som håvar in miljonerna/miljarderna. Det är inte piraternas fel att det ser ut så, hur mycket du än önskar att skylla det på dem. Man stressar ut spelen därför att folk är idioter och förbokar dem.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeones:

Att spelen ser ut som de gör idag beror på att utgivarna bryr sig mer om aktieägarna än spelen. Det är som vilken bransch som helst där det sitter en välgödd styrelse som håvar in miljonerna/miljarderna. Det är inte piraternas fel att det ser ut så, hur mycket du än önskar att skylla det på dem. Man stressar ut spelen därför att folk är idioter och förbokar dem.

många "bra" spel har ju inte det problemet. Legend of Grimrock 2, Path of Exile, Binding of Isaac, Smite.... osv

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Värdelöst

Jag har verkligen sett fram emot att köpa GTA V för PC ett bra tag nu, men i och med denna nya informationen om kopieringsskydd som gör spelet ospelbart, så kommer i alla fall inte jag att lägga mina pengar på detta, ni kan behålla skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

För er information så används detta i Lords Of The Fallen och orsakade mängder med krasher och problem vid lansering, nu orsakar det "bara" massiva prestandaproblem istället ... Behöver 980 för att driva detta spel i 60fps nästan... Käns ungefär som att spela ett spel när man badar i sirap

Spelet kraschar forfarande för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

många "bra" spel har ju inte det problemet. Legend of Grimrock 2, Path of Exile, Binding of Isaac, Smite.... osv

Nej, och de exemplen du tog upp har inte Activision, EA eller Ubisoft som utgivare heller.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Om inte folk hade piratkopierat hade vi aldrig haft de här bekymren. Det är piraternas fel, inte spelbolagens.

Eller är det polisens fel att vi behöver lås, larm, lösenord, lagar m.m?

Det är tjuvarnas fel.

Dold text

Så deras lösning bör vara att ge folk fler anledningar till att piratkopiera? Skit smart. Du är ett geni!

Kommer alltid finnas dem som väljer att böja lagarna för att få saker gratis. Och så länge ingen uppfinner något som programmerar om allas hjärnor till att inte tänka på det viset, så kommer pirat kopiering att fortsätta.

Det finns dock många fler anledningar till folk piratkopierar än bara stöld. Finns en hel del som piratar först för att prova spelet innan de köper det. Hur många dessa är, är svårt att säga. Då ingen statistik kan korrekt visa detta.
Avsaknad av demos har nog lett till en mycket högre ökning av piratkopiering. Samt bitterhet från missnöjda kunder som köpt tidigare spel som inte funkade korrekt, leder också till en ökning.

Så att säga att alla som piratar gör det enbart pga stöld.. är fruktansvärt naivt.

Tänk om utvecklare fokuserade på att göra ordentliga spel som funkade korrekt, skulle göra för att minska piratkopieringen.
Stöld biten kommer alltid existera bland piratkopiering. Men majoriteten av de som gör detta. Lär knappast ha köpt spelen endån. Eller så har de troligtvis inte råd att köpa spelen. Då det är i stor del ungdomar som piratar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa det direkt vid release och stödja dem och verkligen visa att jag älskar GTA serien. Men då fick man ett bra argument för att avvakta tills det blivit billigare.

Bästa vore ju om det skulle släppas på GOG. Men det skulle väl behövas ett under för att överhuvudtaget något utav GTA spelen ska släppas där. Inte ens GTA 1 som som numera är gratis har släppts på GOG.

Är nästan så man hoppas att det blir problem med den legitima versionen och att den piratade fungerar bättre, bara för att de KANSKE ska lära sig något.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

En riktig downer, speciellt efter allt trevligt man läst om GTA V på senaste. Det var väl igår som CD Projekt Red gick ut med att dom skulle släppa 16 DLCs helt gratis till Witcher 3, ett spel som för övrigt är utan drm så vitt jag vet (bortsett från steam då).

Snacka om kontraster.

Jag kommer fortfarande ha GTA V på radarn men det blir till att vänta några dagar för att se hur pass illa prestandaproblemen blir först innan jag beslutar mig för köp eller ej. Trist!

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Det är inte det som är problemet. Problemet är att skaparna, som lagt massa pengar på att göra produkten, har valt att ta betalt för sin produkt. Man borde söka upp de som laddat ner saker gratis, varenda en, och sätta dessa i fängelse. För det är fan i mig inte okej att stjäla. Ja, stjäla eftersom att uteblivna inkomster ger samma effekt som ökade utgifter när något fysiskt stjäls.

Mojang? Minecraft?

Skrivet av vikham:

Det är väl klart folk inte "vill" betala när det finns tillgängligt kostnadsfritt. Tar man bort den möjligheten kan jag garantera dig att många av dom ändrar sig.

Många laddar ner bara av den simpla anledningen att det enkelt går, och många gör det för att slippa betala. Det är nog dom 2 största anledningarna. Sen finns det väl den grupp människor som gör det av olika liberala/politiska m.m skäl (Åtminstone tilltalar dom sig det). Sen finns det ju dom som faktiskt inte har råd, men det ifrågasätter jag också lite eftersom äger man en dator och spelar datorspel är man ingen uteliggare. Då handlar det bara om prioriteringar. Men utav alla dessa antal grupper, förutom dom som inte har råd, kommer säkert majoriteten köpa spelet om det inte går att ladda ner. Många kommer säker skita i det också, beror ju på vad det är för spel osv. Som du själv säger handlar det i slutändan bara om betalningsviljan.

Mojang? Minecraft?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Ingen kan med hundra procent säkerhet veta att upplevelsen kommer bli sämre av ett eventuellt DRM-skydd.
Det är Rockstar, om dom bestämmer sig för att använda sig av det, så lär dom göra det ordentligt.

Det jag menade var att det är skrämmande hur alla tror sig kunna spå in i framtiden och gnälla över något dom inte har en aning om. Ja, det var varit problem tidigare med liknande skydd, men inget talar för att det blir problem Denna gången.

Samma Rockstar, som släppte GTA4 på PC?... Hur naiv är du egentligen? Tror du på allt nån med pengar eller auktoritet säger till dig?
Men vi får se hur det blir. Kanske flyter fantastiskt. Men jag lär knappast köpa det vid release dan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon kommer säkert cracka det förr eller senare och då blir det bara de hederliga konsumenterna som lider i slutändan. GG WP R*. ***bort/mod***

§7
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Mojang? Minecraft?

Mojang? Minecraft?

Har du något bättre exempel än ett spel som är extremt populärt bland barn som inte ens vet vad DRM är?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MakeCoke:

Har du något bättre exempel än ett spel som är extremt populärt bland barn som inte ens vet vad DRM är?

The Witcher 1 (efter uppdatering), 2 och 3?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Har du något bättre exempel än ett spel som är extremt populärt bland barn som inte ens vet vad DRM är?

Witcher? CD Projekt? Från de som äger Gog.com som kör helt utan DRM. Och ger faktiskt kunder returrätt ifall de inte kan få spelen att fungera. Så är det man behandlar sina kunder. Inte som potentiella kriminella.

Skrivet av Flamso:

The Witcher 1 (efter uppdatering), 2 och 3?

Lol.. du hann före mig..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

[QUOTE="ParasiteX;14994959"]Witcher? CD Projekt? Från de som äger Gog.com som kör helt utan DRM. Och ger faktiskt kunder returrätt ifall de inte kan få spelen att fungera. Så är det man behandlar sina kunder. Inte som potentiella kriminella.

vad han sa

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Har du något bättre exempel än ett spel som är extremt populärt bland barn som inte ens vet vad DRM är?

Alla humble bundle spel?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Så här är det man behandlar sina kunder.
http://www.rockpapershotgun.com/2014/11/06/the-witcher-3-free...

Ingen jävla DRM. eller pre-order DLC. Eller $2 Horse Armour...

De utöver att de inte kommer ha någon DRM på Witcher 3. Kommer ge alla, oavsett vilken version de köper, 16 gratis DLC.

Nu om bara fler utvecklare och publishers kunde lära sig lite utav detta...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Har du något bättre exempel än ett spel som är extremt populärt bland barn som inte ens vet vad DRM är?

Call of Duty?

:]

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Har du något bättre exempel än ett spel som är extremt populärt bland barn som inte ens vet vad DRM är?

Förutom de exempel som folk tagit up... Menar du att det spelar roll om det är "barn" som spelar, och blir DRM mer eller mindre effektivt beroende på om man vet vad det är eller inte?

De som piratkopierar skiter sannorlikt i DRM, då de slipper se röken av det i spel de laddar ner, och de Warez-grupper som knäcker dem får väl en kick av utmaningen kan tänka. Men det får ingen att ändra uppfattning, och det stoppar inte piratkopiering. Det är gränslöst meningslöst oavsett syfte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Förutom de exempel som folk tagit up... Menar du att det spelar roll om det är "barn" som spelar, och blir DRM mer eller mindre effektivt beroende på om man vet vad det är eller inte?

De som piratkopierar skiter sannorlikt i DRM, då de slipper se röken av det i spel de laddar ner, och de Warez-grupper som knäcker dem får väl en kick av utmaningen kan tänka. Men det får ingen att ändra uppfattning, och det stoppar inte piratkopiering. Det är gränslöst meningslöst oavsett syfte.

Visst är DRM skit, men det jag reagerade på var att väldigt många i den här tråden skyller det på spelutvecklarna när det i själva verket är piraternas fel.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Visst är DRM skit, men det jag reagerade på var att väldigt många i den här tråden skyller det på spelutvecklarna när det i själva verket är piraternas fel.

Så du tror ärligen talat att spelutvecklare som gör usla spel med pissdålig optimering, har inget att göra med ökad piratkopiering?
Som jag sa tidigare. Stöld kommer alltid förekomma. Det är ett samhällsproblem. Som knappast löses genom att behandla alla som kriminella.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Visst är DRM skit, men det jag reagerade på var att väldigt många i den här tråden skyller det på spelutvecklarna när det i själva verket är piraternas fel.

njaaaaaaaaaaa, om det påverkar de legetima ägarna istället för de som laddar hem det, så är det ju inte riktigt så.

ett bra exempel är "Game Dev Story" som "infekterade" pirat världen med en version av spelet som gjorde att spelen man skapade bliv piratade -> dåligt med pengar tycker det är rätt fiffigt

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Jag vill pröva spelet innan jag köper det. Det jag tror skulle behövas är nya lagar som tillåter en att lämna tillbaka ett spel som inte fungerar så bra. Fysiska varor som inte fungerar kan man lämna tillbaka eller få ersättning för. Hade samma sak gällt för spel hade jag haft mycket lättare att acceptera DRM.

Dessa kopieringsskydd är inte gratis heller. Tillverkaren måste sälja fler kopior bara för att ta igen den kostnaden.

Permalänk
Medlem

Intressant DRM rent funktionsmässigt. Tycks vara någon typ av kryptering som skyddar kod. Kan föreställa mig hur det kan bli då och det är nog inte så smart av Rockstar att använda sig av just detta DRM i GTAV. Spelet kräver ju redan en hel del och det är ju bisarrt att öka processorbelastningen ytterligare på grund av ett DRM.

Får nog överklocka min CPU i vilket fall som helst men det här är ju bara dumt.

Läser också att detta DRM ska sätta trainers ur spel. Jaha. En del av det roliga i GTA på PC är ju att fuska fram fordon samt vapen och sedan röja runt lite om man tröttnat på vanlig hederlig gameplay. Brukade göra det i Vice City förut när det begav sig.

Shame on you, Rockstar.