AMD bundlar Civilization: Beyond Earth med Radeon R9 290, 290X och 295X2

Permalänk
Melding Plague

AMD bundlar Civilization: Beyond Earth med Radeon R9 290, 290X och 295X2

Inför den stundande julhandeln kontrar AMD det senaste spelpaketet från Nvidia. Nu kan den som köper ett nytt Radeon-grafikkort även få senaste Civilization: Beyond Earth på köpet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag tycker helt klart att AMD kampanj är bättre! Mer spel och för min del mer intressanta spel också. Nu hade det suttit fint med Radeon 300 serien till detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt 290 för 2 veckor sen, skicka efter min gold reward idag, vad händer?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eparaggare:

Jag köpte mitt 290 för 2 veckor sen, skicka efter min gold reward idag, vad händer?

Tror nog du kan använda kod på beyond earth

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

Tror nog du kan använda kod på beyond earth

Skickades från m.sweclockers.com

Får hoppas, eller ja, om jag nu ens vill ha de här spelet Får se när man väl får dom

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

men jag har ju redan ett 290 ;_;

man kanske... kanske.. ett till?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning att inte köpa AMD kort alltså.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Ännu en anledning att inte köpa AMD kort alltså.

nu förstår jag inte hur du menar.

dom gör prissänkningar samt skickar med gratis spel (ett spel som många verkar taggade på ny också )

hur är detta negativt och en anledning att inte köpa amd kort?

du får gärna förklara din tankegång här, jag förstår verkligen inte

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

nu förstår jag inte hur du menar.

dom gör prissänkningar samt skickar med gratis spel (ett spel som många verkar taggade på ny också )

hur är detta negativt och en anledning att inte köpa amd kort?

du får gärna förklara din tankegång här, jag förstår verkligen inte

Att dom gjort prissänkningar har jag inte sätt, har det kommit till sverige än? För mig så finns det många fler anledningar att köpa nvidia kort just nu, dom har grym mjukvara, vilket för mig betyder mycket, den är smidig att använda och hålla uppdaterad. Man kan optimera sin spel på ett enkelt sätt. Sedan så finns shadowplay vilket funkar perfekt även det.

Angående spelet så var det första spelet jag förbokade sedan BF3 och jag vart extremt besviken, spelade någon timme sen avinstallerade jag det och ska vänta på att dom släpper en hög DLC's så för mig är det som om dom skulle bundla med War Z eller Big Rigs: Over the Road Racing, inga höjdarspel med andra ord.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Najs. Funderade redan på att skaffa ett till 290 nu när det gick ner till 2250kr

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Trodde detta spelet skulle bli riktigt bra, men så visar det sig vara lite av ett skinnat Civilization V. Många fans av 4x o Civ har blitt besvikna av detta.

Därmed e AMDs kontring dålig.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Att dom gjort prissänkningar har jag inte sätt, har det kommit till sverige än? För mig så finns det många fler anledningar att köpa nvidia kort just nu, dom har grym mjukvara, vilket för mig betyder mycket, den är smidig att använda och hålla uppdaterad. Man kan optimera sin spel på ett enkelt sätt. Sedan så finns shadowplay vilket funkar perfekt även det.

Angående spelet så var det första spelet jag förbokade sedan BF3 och jag vart extremt besviken, spelade någon timme sen avinstallerade jag det och ska vänta på att dom släpper en hög DLC's så för mig är det som om dom skulle bundla med War Z eller Big Rigs: Over the Road Racing, inga höjdarspel med andra ord.

Kvalitén på nvidia-trollen sjunker som en sten märker jag nu. Du får det att låta som att Civ:BE är det sämsta spelet någonsin när spelet fått bra betyg av nästan alla sajter.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

nu förstår jag inte hur du menar.

dom gör prissänkningar samt skickar med gratis spel (ett spel som många verkar taggade på ny också )

hur är detta negativt och en anledning att inte köpa amd kort?

du får gärna förklara din tankegång här, jag förstår verkligen inte

Han vill betala mer och köpa ett Nvidia och samtidigt få mindre antal spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Kvalitén på nvidia-trollen sjunker som en sten märker jag nu. Du får det att låta som att Civ:BE är det sämsta spelet någonsin när spelet fått bra betyg av nästan alla sajter.

Troll? Det är bara min personliga åsikt angående grafikkort, visst AMD är har bättre pris till prestanda, det tänker jag inte argumentera emot, det är fakta. Men i ett helhets paket så tycker jag PERSONLIGEN att nvidia gör ett bättre jobb med sin mjukvara och dess funktioner.

Men att kolla spelbetyg på typ IGN och liknande brukar ju inte vara det bästa alternativet. Inte heller MetaCritic då det i mina ögon är väldigt mycket troll och aldrig har spelat spelet som sätter en 0'a eller 1'a. Dock om man tittat på steam, där man måste äga spelet för att kunna lämna ett betyg så ligger det på "Mixed" och "60% of the 4469 user reviews for this game are positive.". Vilket i min bok inte är så jätte bra och ganska stor skillnad från de runt 90/100 spelet fått av visa spelsajter.

Det är inte det sämsta spelet, men jag spelar hellre Civ V som är ett mycket bättre spel och likaså gör 5 andra vänner som även dom bokade det.

Skrivet av AMD-FX:

Han vill betala mer och köpa ett Nvidia och samtidigt få mindre antal spel

Betalar hellre lite mer för att få en i mina ögon bra och smart mjukvara till kortet.

Och till er båda, detta är mina personliga åsikter, jag skrev dom ett forum, jag kom inte hem till er och knackade på dörren och frågade "har du hittat nvidia?".

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Det verkar INTE gälla I Sverige

Det finns 2 kampanjer:
http://sites.amd.com/us/promo/never-settle/Pages/never-settle...
Som verkar ha cdon,inet och netonnet som är giltiga återförsäljare för den kampanjen.
I civ-kampanjen verkar det INTE finnas några giltiga återförsäljare för kampajen, se nederst på
http://www.amd.com/en-us/markets/get-civilization#buy

Lite lurigt el så har jag missat något och då blir jag gärna rättad.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AlbertMwugabi:

Ännu en anledning att inte köpa AMD kort alltså.

Skrivet av AlbertMwugabi:

Att dom gjort prissänkningar har jag inte sätt, har det kommit till sverige än? För mig så finns det många fler anledningar att köpa nvidia kort just nu, dom har grym mjukvara, vilket för mig betyder mycket, den är smidig att använda och hålla uppdaterad. Man kan optimera sin spel på ett enkelt sätt. Sedan så finns shadowplay vilket funkar perfekt även det.

Angående spelet så var det första spelet jag förbokade sedan BF3 och jag vart extremt besviken, spelade någon timme sen avinstallerade jag det och ska vänta på att dom släpper en hög DLC's så för mig är det som om dom skulle bundla med War Z eller Big Rigs: Over the Road Racing, inga höjdarspel med andra ord.

Aha! du äger redan spelet, kanske därför du är sur.
Håller dock med om att det nog är bättre att vänta på att några DLCR släppts.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Vet någon om spel bundeln med Civ:Be ingår i detta? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190345-sapphi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag tycker helt klart att AMD kampanj är bättre! Mer spel och för min del mer intressanta spel också. Nu hade det suttit fint med Radeon 300 serien till detta.

Japp håller med 300 serien skulle behövas för att man ska köpa nytt graffe!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Civ, är sämst just nu, Klarar inte av 144hz skärmar, Samt köra 2 skärmar går inte heller, Man är tvungen att inaktivera en skärm..
Är sjukt trött att man måste vänta på en patch för detta, Som tydligen ligger i frysen.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CitroFrukten:

Civ, är sämst just nu, Klarar inte av 144hz skärmar, Samt köra 2 skärmar går inte heller, Man är tvungen att inaktivera en skärm..
Är sjukt trött att man måste vänta på en patch för detta, Som tydligen ligger i frysen.

Jag har lirat Civilization: Beyond Earth sedan dagen efter release. Jag har Inga problem med min xl2720z som kör spelet I 144hz. Dock så är man en 280x cf ägare som kör spelet främst med mantle.

Det kan vara betydligt annorlunda för er med nvidias drivrutiner.

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Jag har lirat Civilization: Beyond Earth sedan dagen efter release. Jag har Inga problem med min xl2720z som kör spelet I 144hz. Dock så är man en 280x cf ägare som kör spelet främst med mantle.

Det kan vara betydligt annorlunda för er med nvidias drivrutiner.

After investigating the issue, we have discovered that monitors with a refresh rate of 144 hz cannot display the game full screen at resolutions above 1280 x 720.

http://support.2k.com/hc/en-us/articles/203809446-Problem-Run...

Mantle also uses the wrong screen for video output with 2 monitors.

Samt finns 1300 kommentarer på steam, Ang dessa fel med sjukt många som har det.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande å få Civ om man köpt ett 290?