Permalänk

Hjälp, Asus VG248QE 144hz

Hej!

Har precis byggt ihop min dator, köpte även en helt ny skärm.
Allt funkar som det ska förutom skärmen.

När man startar datorn är monitorbilden delad i två delar. Verkligen en split i mitten där på vänstra sidan är den skuggad och dåliga pixlar och andra sidan funkar den precis som den ska med bra skärpa/färg.

Det är som skurken Two-Face i Batmanfilmerna....

Ps
Det har varit så här från första början, dvs efter jag byggde ihop min dator och slog på den för första gången. Upplösningen och frekvensen på monitorn visar korrekt och jag har även den senaste driv rutinen från Nvidia.

Min spec:

i7 4790K
8gb RAM
Asus Strix 970 GTX
A-Data SP920 ssd
Evga Gold 750w PSU

Tack på förhand!

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertonka:

Hej!

Har precis byggt ihop min dator, köpte även en helt ny skärm.
Allt funkar som det ska förutom skärmen.

När man startar datorn är monitorbilden delad i två delar. Verkligen en split i mitten där på vänstra sidan är den skuggad och dåliga pixlar och andra sidan funkar den precis som den ska med bra skärpa/färg.

Det är som skurken Two-Face i Batmanfilmerna....

Ps
Det har varit så här från första början, dvs efter jag byggde ihop min dator och slog på den för första gången. Upplösningen och frekvensen på monitorn visar korrekt och jag har även den senaste driv rutinen från Nvidia.

Min spec:

i7 4790K
8gb RAM
Asus Strix 970 GTX
A-Data SP920 ssd
Evga Gold 750w PSU

Tack på förhand!

Låter som du har aktiverat "splendid demo mode", gå in i menyn > system setup, där kan du avaktivera det.

Permalänk

Splendid Mode är Off.
Kan tillägga att jag inte rört inställningar på monitorn överhuvudtaget.

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supertonka:

Splendid Mode är Off.
Kan tillägga att jag inte rört inställningar på monitorn överhuvudtaget.

Förmodar att du menar Demo mode är off, tyvärr vet jag inte någon annan lösning.
Att du inte rört någon inställning betyder inget, det kunde ju ha varit aktiverat när du fick den.

Permalänk

Jo precis, menade ju Splendid Demo Mode är off.
Jaja, åker tillbaka med den till butiken idag helt enkelt.
Tack för all hjälp.

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk

Japp, bytte skärm i butiken och nu funkar allt klockrent.
Måste ha varit ett redigt måndags ex jag fick.

Så ta lärdom kära dator entusiaster: får ni en skärm som ser ut som 2-face i Batman lämna tillbaka den. Inget ni kan åtgärda utan det handlar om en kvaddad produkt.

Allt gott!

Visa signatur

Train hard, fight easy.