Hjälp med HTPC-chassi med plats för Noctua NH-U12P

Permalänk

Hjälp med HTPC-chassi med plats för Noctua NH-U12P

Hej!
Jag ska precis köpa en ny tvbänk och tänkte då även försöka få plats med min dator i den. Tvbänken kommer vara 120 cm bred, 64 cm hög och 40 cm djupt. För tillfället har jag ett Antec P182 som chassi vilket är alldeles för stort för att få plats i tvbänken och jag letar därför efter ett nytt chassi. Tyvärr har jag upptäckt att det inte verkar finnas några chassin som har plats för en Noctua NH-U12P. Det är även så att jag har ett ATX-moderkort vilket inte gör saken lättare. Jag undrar därför om det finns något chassi som kan få plats med en Noctua NH-U12P och ett ATX-moderkort?

Det kan tilläggas att jag endast använder datorn som en filmdator varför jag i värsta fall kan tänka mig att byta till en micro-ATX moderkort då jag såg att Fractal Design hade ett chassi som verkade fungera bra. Om ni tycker jag ska byta moderkort skulle jag även behöva tips på ett som passar bra till mina komponenter. Dock vore det bästa om jag inte behöver byta ut några komponenter.

https://www.dustinhome.se/product/5010782749/node-804

Här kommer iaf en lista över mina komponenter som jag ska ha i chassit:
Noctua NH-U12P
INTEL 520 SERIES 2.5" 120GB SSD
4 stycken 3,5" hårddiskar
Seasonic X-650 650W
Gigabyte GA-Z77X-UD3H Intel Z77 4xDDR3 Socket 1155 ATX
Corsair Vengeance Dual C DDR3 16GB Kit, 1600MHz, 4x4GB, LP
Intel Core i5-3570K 3.4GHz Socket 1155 Box
4 stycken 120 mm Noctua fläktar

Tack på förhand!

Mvh Henrik Richardsson!

Permalänk

Är det någon som har något bra tips?

Är det någon som har något bra tips? Annars får det väl bli till att byta moderkort, men det känns ju lite onödigt.

Mvh Henrik!