Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Borde inte vara värre än att välja Svensk layout i operativsystemets kontrollpanel. På samma vis som att vi kan välja att köra exempelvis tysk layout på våra tangentbord. Det enda som bör bli fel är att tecknen på tangentbordets keycaps är fel men om du ändå har haft planer på att byta dessa gör det inte så mycket. Samtidigt är det ju skönt att se alla extrafunktioner alla tangenter har på dessa tangentbord. Om man nu inte lär sig dessa utan till då hehe.

Borde vara lättare att gå denna vägen om du vill få tag i ett tangentbord snabbare. Annars att leta vidare då. Är Ducky Mini med bruna cherrys så svåra att få tag i så finns väl risken att priset drar iväg när någon väl dyker upp. Är du ute efter själva tangenterna kanske det är lättare att köpa dessa av någon som redan bytt ut sina mot något annat. Du slipper då att specifikt hitta ett Ducky Mini med bruna Cherrys och svensk layout och kan då köra på Poker 2 och helt enkelt köpa en Ducky-uppsättning som suttit på ett något annat passande Ducky-bord. Finns nog rätt många lösningar egentligen.

Tänk också på att Poker 2 finns med och utan upplysning så går nog att tweaka lite till om du vill ha någon specifik färg även där om du skulle gå den vägen.

Tack för ett jätteutförligt svar först och främst!
Får fundera lite på hur ja vill göra...de drar iväg i pris om ja först ska skaffa ett poker och sen byta caps på det efteråt också..vilket jag iofs lär göra ändå men ja måste ju försöka övertala mig själv om att det är dumt...:D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dj_aleks:

Får fundera lite på hur ja vill göra...de drar iväg i pris om ja först ska skaffa ett poker och sen byta caps på det efteråt också..vilket jag iofs lär göra ändå men ja måste ju försöka övertala mig själv om att det är dumt...:D

Du tror inte du klarar dig med ett TKL annars då? Får du bort numpaden så blir det ändå ett något mindre tangentbord samt har alla de viktiga tangenterna kvar som de bör vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du tror inte du klarar dig med ett TKL annars då? Får du bort numpaden så blir det ändå ett något mindre tangentbord samt har alla de viktiga tangenterna kvar som de bör vara.

Har ett Shine 3 TKL redan, vill ha ett till bord till jobbet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

http://www.amazon.co.uk/KBT-Poker-Mechanical-Keyboard-backlig...

Det där köpte jag, som du ser är det minimal skillnad i layouten mot ett svenskt så borde inte vara några problem alls. Som andra tidigare nämnt blir det ingen skillnad mot ett Svenskt eftersom det egentligen bara är symbolerna som skiljer sig och inte något inprogrammerat i själva tangentbordet.

Det ska i grunden vara exakt samma PCB som på ducky mini så det är lådan och keycaps som skiljer sig lite.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Det där köpte jag, som du ser är det minimal skillnad i layouten mot ett svenskt så borde inte vara några problem alls. Som andra tidigare nämnt blir det ingen skillnad mot ett Svenskt eftersom det egentligen bara är symbolerna som skiljer sig och inte något inprogrammerat i själva tangentbordet.

Det ska i grunden vara exakt samma PCB som på ducky mini så det är lådan och keycaps som skiljer sig lite.

Vad gick allt på med frakt o så?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dj_aleks:

Dumt?

Det är ditt livs investering!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Dumt?

Det är ditt livs investering!!

SLUTA!

Permalänk
Medlem

Ni som köpt Poker 2 ISO DE eller UK, hur är färgerna på PBT capsen jämfört med "standard" grey ANSI caps?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Ni som köpt Poker 2 ISO DE eller UK, hur är färgerna på PBT capsen jämfört med "standard" grey ANSI caps?

Samma färg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Hur lång tid tog leveransen och hur mycket kostade frakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k:

Hur lång tid tog leveransen och hur mycket kostade frakten?

Det Blev totalt 1084:- och om jag inte missminner mig tog det 1,5v.

Nu har en gul ISO enter kommit! Inte helt rätt nyans så får se om jag kommer vänja mig eller byta ut den till något annat.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

2 av mina Ducky Shine 3 t-bord:

Ducky Shine 3 (ISO) YYY TKL Cherry MX Blue.

Ducky Shine 3 (ANSI) Cherry MX Red å vita led:s å keycaps från 2 olika rainbow keycaps set.

Dom 2 A:na (Amiga) kommer från WASD.

USB kablar tillverkade å sleevade av Pexon.

http://www.aliexpress.com/item/Wholesale-PBT-Rainbow-Keycaps-...

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-37-keys-IKBC-Col...

Ändring i txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Unicorn barf

Jag såg bara två tangentbord, vad är det för amigatjohejsan du nämner? Det låter intressant!

Edit: Jag förstod just, ignorera frågan.

Är rainbow-seten translucent eller är capsen bara tunna nog för att led:sen ska kunna genomlysa sådär?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Dags att skaffa sig en ny tvättbräda ! Jag har bara kört med blåa klick switchar tidigare. Nu när det endå är dags att skaffa nytt tangentbord, kan man likagärna köpa med en påse extra swtichar, tänkte löda om lite som jag känner för, och letar nu efter smarta visioner.

Gillar blåa när jag skriver, Spelar inget, . ANvänder piltangenterna till mycket skroll, till nät surf,.... kankse blir stört att ha blå klick till det ? Va inne på svarta eller gröna... istället ? Vad tycker ni blir bra.. ?

Eller hur ska ett ultimat kombo switch bord se ut ?? Ge sköna exempel, switcharna e ju billiga så jag har ingen budget gräns där....

Visa signatur

// Lian Li PC-888 // i7 4790s // MSI vega 56 8gb O.C. // 16GB //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

http://image.blingee.com/images19/content/output/000/000/000/...

Jag såg bara två tangentbord, vad är det för amigatjohejsan du nämner? Det låter intressant!

Edit: Jag förstod just, ignorera frågan.

Är rainbow-seten translucent eller är capsen bara tunna nog för att led:sen ska kunna genomlysa sådär?

Nä, translucent är dom inte. Det ena setet (37 st keycaps i setet) är ABS, tangenterna Q till ? + Upp, Ner, Höger å Vänster piltangenter.

Resten är PBT (108 st i setet), dom som lyser lite svagare.

Väntar på 2 st ANSI rainbow keycaps set gjorda av Keycool, groupbuy på Massdrop.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Nä, translucent är dom inte. Det ena setet (37 st keycaps i setet) är ABS, tangenterna Q till ? + Upp, Ner, Höger å Vänster piltangenter.

Resten är PBT (108 st i setet), dom som lyser lite svagare.

Väntar på 2 st ANSI rainbow keycaps set gjorda av Keycool, groupbuy på Massdrop.

Fett, jag såg det setet på Massdrop, satt med fingret över knappen men besinnade mig till slut. Se till att visa upp det här när du fått det!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Fett, jag såg det setet på Massdrop, satt med fingret över knappen men besinnade mig till slut. Se till att visa upp det här när du fått det!

Kommer bilder, fick ett mail från Massdrop att Keycool skulle skicka dessa till Massdrops lager 19/11.

Finns en hel del rainbow keycaps sets på AliExpress, tyvärr bara ANSI sets.

Får sätta ett Keycool set på mitt vita Ducky Shine 2 t-bord med vita LED:s för att se hur det blir.

Ändring i txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Tackar för länken, letat i evigheter. Köpte ett med blåa mx, var t om lite billigare än bruna. ~80 GBP vilket är 943 kr ungefär, inkl frakt.

--

Skrivet av seville57:

Kommer bilder, fick ett mail från Massdrop att Keycool skulle skicka dessa till Massdrops lager 19/11.

Finns en hel rainbow keycaps sets på AliExpress, tyvärr bara ANSI sets.

Får sätta ett Keycool set på mitt vita Ducky Shine 2 t-bord med vita LED:s för att se hur det blir.

Köpte också Keycool:et från massdrop. Hoppas det är den versionen som skickar numpad codes. (om de nu ens har olika) Tänkt köpa det förut men då har jag bara hittat det för ~90 dollar.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Här är min lilla samling.
- Ducky Mini [MX blue]
- Ducky Shine II TKL [MX brown]
- QPAD MK-85 [MX red]

Mitt Ducky Mini i dagsläget med PBT-caps. Det jag använder mest, ibland byter jag till mitt TKL när jag ska spela Battlefield (använder piltangenterna för fordonen).

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SchwuntaN:

http://i.imgur.com/oSXEpOy.jpg

Här är min lilla samling.
- Ducky Mini [MX blue]
- Ducky Shine II TKL [MX brown]
- QPAD MK-85 [MX red]

http://i.imgur.com/tIyYRZN.jpg

Mitt Ducky Mini i dagsläget med PBT-caps. Det jag använder mest, ibland byter jag till mitt TKL när jag ska spela Battlefield (använder piltangenterna för fordonen).

Nice.... vad skiljer sig mini ifran shine ? Antar att tangentarna har samma storlek ?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av yacuzhi:

Nice.... vad skiljer sig mini ifran shine ? Antar att tangentarna har samma storlek ?

Ja, knapparna har samma storlek. Det är egentligen bara själva knappmängden som är skillnaden, så vitt jag vet. Istället för piltangenter, delete, home etc. så använder man FN-knappen + diverse knapp för att uppnå önskad funktion. T.ex. för delete så måste man hålla ner FN + backspace. Kan verka omständigt men man vänjer sig väldigt snabbt tycker jag. Ha dock i åtanke att alla sorters funktioner inte finns att tillgå på Mini. Det finns t.ex. inga mediaknappar för play och paus.

För mer läsning kolla http://www.duckychannel.com.tw/en/ducky-mini/

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SchwuntaN:

Ja, knapparna har samma storlek. Det är egentligen bara själva knappmängden som är skillnaden, så vitt jag vet. Istället för piltangenter, delete, home etc. så använder man FN-knappen + diverse knapp för att uppnå önskad funktion. T.ex. för delete så måste man hålla ner FN + backspace. Kan verka omständigt men man vänjer sig väldigt snabbt tycker jag. Ha dock i åtanke att alla sorters funktioner inte finns att tillgå på Mini. Det finns t.ex. inga mediaknappar för play och paus.

För mer läsning kolla http://www.duckychannel.com.tw/en/ducky-mini/

aha tack for bilden. Lutar at att jag kor med mellan storleken iaf... Ska bara be en kines kompis skicka hit en kasse med olika mx switchar sa kan prova forst, sa man inte koper grisen i secken ! ^_^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inte helt klart väntar på en lämplig space tangent men ser ut såhär än så länge:
varnar för potato pics!

GON NS Nerd TKL, 62g mx clears, IMSTO cherry profile keycaps

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Demnok:

inte helt klart väntar på en lämplig space tangent men ser ut såhär än så länge:
varnar för potato pics!
http://i.imgur.com/feHOhVV.jpg

Vad är det för färg på clacken?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

blå från elitekeyboards.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Heliga pökbrudars moder håll tummarna för mig nu... en arbetskollega har nämnt att han tror att han har ett IBM Model M uppe på sin vind och ska kolla upp saken imorgon. En annan kollega fick jag reda på idag hade nyligen kastat ett par stycken! Det skär i hjärtat att höra sådant. Så... håll tummarna för mig nu fellow tangentbordsnördar!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Demnok:

varnar för potato pics!
http://i.imgur.com/feHOhVV.jpg

Ditt tangentbord är värd att fotas av en bättre kamera.

Vad är det för tangenter som du använder på F1-F12? De tilltalar mig skapligt.

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Heliga pökbrudars moder håll tummarna för mig nu... en arbetskollega har nämnt att han tror att han har ett IBM Model M uppe på sin vind och ska kolla upp saken imorgon. En annan kollega fick jag reda på idag hade nyligen kastat ett par stycken! Det skär i hjärtat att höra sådant. Så... håll tummarna för mig nu fellow tangentbordsnördar!

Om det blir ett massivt överskott finns jag i närheten <3

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Leedogustav:

Om det blir ett massivt överskott finns jag i närheten <3

Noterat! Hoppas finna minst 1 i alla fall. Men han andra som hade kastat sina skulle kolla med en gammal tekniker från IBM också som han känner tydligen. Håller tummarna!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Konsolgrävare

mitt JD40 har kommit!!!! ;D

Den hemliga presenten var en BRO Caps Ribbit! helt stört att jag fick den!!

"i hope you like your surprise

its a 1 of 1

it is the only one of its kind that exists" sayy whaat!!!

mer bilder
http://imgur.com/a/vzXDJ

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |