Assassin's Creed Unity

Permalänk
Medlem

Fasen man borde haft lite is i magen och plockat hem FC4 istället i erbjudandet när man köpte 970:t.

Får nog bli skyrim eller något helgen. Ville mest testa nya bygget på ett helt färskt spel.

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk

Hallå där Sweclockers användare!!.

Jag köpte unity på (PC) för 2 dagar sedan.. dock inte hunnit spela något..
nu bestämmde jag mig för att köpa ett ps4 och vill ju självklart ha unity där.
men fan 500kr till på samma spel!?! är det värt? känns mkt när jag just köpt ps4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Fick det här gratis med mina nya grafikkort, är det ens värt att prova i 4k eller kommer mina 980 SLI och 5820K gå på knäna?
Hittar bara benchmarks för 1080p

Kolla först så du ens får igång eländet...

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Fick det här gratis med mina nya grafikkort, är det ens värt att prova i 4k eller kommer mina 980 SLI och 5820K gå på knäna?
Hittar bara benchmarks för 1080p

Inte ens 3x 980 i SLI klarar Unity på Ultra High i 1440p så jag tror inte det kommer gå så bra... Men du kan ju testa? Borde bli ett ganska snyggt bildspel om inte annat.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sub:

Kolla först så du ens får igång eländet...

Skrivet av BrutalSwede:

Inte ens 3x 980 i SLI klarar Unity på Ultra High i 1440p så jag tror inte det kommer gå så bra... Men du kan ju testa? Borde bli ett ganska snyggt bildspel om inte annat.

låter som att det är ett totalt slöseri med tid!
Blir väl att spela på 1080p, får kanske 60fps om jag har tur

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Inte ens 3x 980 i SLI klarar Unity på Ultra High i 1440p så jag tror inte det kommer gå så bra... Men du kan ju testa? Borde bli ett ganska snyggt bildspel om inte annat.

Konstigt, jag kör ultra high med 4x msaa i 1200p på mitt klockade 970 och det går inte under 30 fps. Helt klart spelbart.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

980 i sli ger mig 35-40 fps på ulta 1440p, sådär kanske men tycker det ser fult ut. Hår och träd ser uråldrigt ut.

Permalänk

Har en P34G V2 laptop med följande spec:

2 Fläktar (40mm?) 1-GPU 1-CPU
Gtx 860m 4gb oc 1233, 3105 (Maxwell)
4710hq 2,5ghz – 3,5ghz
8gb (2x4) 1600MHz Crucial Ballistix Sport
128gb SSD (Win7/program)
500gb SSD (spel)
1080p AHVA 60 hz

Den har klarat allt jag har kastat åt den och klarat sig fint med stadiga 60 Fps i alla moderna spel med de flesta inställningar uppdragna i 1080p (Stängt av T.ex. ambient occlusion, högsta skuggor, krävande AA, mm.) i moderna spel. Trodde att det skulle gå fint i AssCreed Unity också men det det är ett hopkok av den gamla slöa AssCreed motorn med lager av uppgraderingar så verkar de ha rört så mycket i grytan att det ser ut att vara värre optimerat än katastrofen Watch Dogs vilket fortfarande var spelbart på PC. Har lärt mig att inte köpa nya spel idag utan väntar till det har kommit tester och intryck från spelen innan jag bestämmer mig för ett köp till fullpris, det är så dåligt idag att det inte räcker med att spelet är bra utan man måste också vara säker på att det fungerar innan man köper då det är vanligare att ett spel är trasigt eller ospelbart vid release. Det är mer utav en norm idag tyvärr

Tror ni att ett par patchar kan göra detta spel spelbart för datorn ovan, kräver inte mer än 30 Fps då till och med det skulle vara ett mindre underverk då även kraftfulla stationära idag verkar kämpa för att hålla det och konsolerna som spel oftast blir optimerade för sjunker ner till låga 20 i vissa scener. Även om jag är väldigt trött på samma gamla vanliga AssCreed så verkar det faktiskt existera ett bra spel bakom alla problem, samt så älskar jag alla de historiska miljöerna som de erbjuder.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Hjälpsam

Lite tips för er med Nvidia kort.
http://www.geforce.com/whats-new/guides/assassins-creed-unity...
Möjligt att även vi som har AMD kan dra nytta av en del tips.

Ni som spelat, hur mycket arbetsminne används?

edit Undrar om kritiken inte är lite överdriven, spelet är ju skitsnyggt inte konstigt att man får dra ned lite på inställningarna.
Glitcharna är en annan femma, även om del kan uppträda pga ont om vram.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=138499783&postcoun...

edit2
Tar tillbaka, undvik detta spel om du tillhör, den enligt Ubisoft obetydliga minoritet, som har AMD i burken.

Citat:

We are aware that the graphics performance of Assassin’s Creed Unity on PC may be adversely affected by certain AMD CPU and GPU configurations. This should not affect the vast majority of PC players,

http://forums.ubi.com/showthread.php/946541-AMD-Graphics-Card...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelet själv men något som iaf fungerade i Watch Dogs var att ändra från fullscreen till borderless window och sen tillbaka igen. Då fick åtminstone jag bättre flyt i spelet av någon anledning...

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk

Alltså det crashar ju omotiverat hela tiden, vad är det frågan om och vart finns patcharna som alla pratar om att ladda ner?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Alltså det crashar ju omotiverat hela tiden, vad är det frågan om och vart finns patcharna som alla pratar om att ladda ner?

På Steam, om du har köpt spelet på Steam laddas patcher automatiskt ner.

Jag köpte min "Guillotine Edition", (5 st DVD:s) på uplay å efter installationen så startade jag spelet, som laddade ner patchen 1.1.0.

Edit: Senaste patchen är 1.2.0.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara online funktionerna som ställer till problem , läste på reddit att om man spelar Offline ska det flyta på mycket bättre ! Testa , har inte spelet så kan ej testa själv och verifiera.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Alla som kör SLI, om ni har GFE installerat så kör "Uppdatera" så att ni får hem rätt SLI profil. Den som ingick i 344.65 är kass!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon annan som märkt att mouse input påverkas ovanligt mycket av frame drops?

Om jag springer och svänger långsamt med musen samtidigt som det kommer en framedrop, så kommer Arno svänga typ 180+ grader åt det hållet. (Mycket mer än jag svängde musen)

Känns som om mouse acceleration använder sig av FPSen för att ta samples eller nåt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av BrainDrain56:

Har en P34G V2 laptop med följande spec:

2 Fläktar (40mm?) 1-GPU 1-CPU
Gtx 860m 4gb oc 1233, 3105 (Maxwell)
4710hq 2,5ghz – 3,5ghz
8gb (2x4) 1600MHz Crucial Ballistix Sport
128gb SSD (Win7/program)
500gb SSD (spel)
1080p AHVA 60 hz

Den har klarat allt jag har kastat åt den och klarat sig fint med stadiga 60 Fps i alla moderna spel med de flesta inställningar uppdragna i 1080p (Stängt av T.ex. ambient occlusion, högsta skuggor, krävande AA, mm.) i moderna spel. Trodde att det skulle gå fint i AssCreed Unity också men det det är ett hopkok av den gamla slöa AssCreed motorn med lager av uppgraderingar så verkar de ha rört så mycket i grytan att det ser ut att vara värre optimerat än katastrofen Watch Dogs vilket fortfarande var spelbart på PC. Har lärt mig att inte köpa nya spel idag utan väntar till det har kommit tester och intryck från spelen innan jag bestämmer mig för ett köp till fullpris, det är så dåligt idag att det inte räcker med att spelet är bra utan man måste också vara säker på att det fungerar innan man köper då det är vanligare att ett spel är trasigt eller ospelbart vid release. Det är mer utav en norm idag tyvärr

Tror ni att ett par patchar kan göra detta spel spelbart för datorn ovan, kräver inte mer än 30 Fps då till och med det skulle vara ett mindre underverk då även kraftfulla stationära idag verkar kämpa för att hålla det och konsolerna som spel oftast blir optimerade för sjunker ner till låga 20 i vissa scener. Även om jag är väldigt trött på samma gamla vanliga AssCreed så verkar det faktiskt existera ett bra spel bakom alla problem, samt så älskar jag alla de historiska miljöerna som de erbjuder.

Hallo tror ni att jag skulle kunna få igång spelet till laptopen eller ska jag vänta på en patch, alternativt skippa spelet helt om det är så illa? hittade spelet för 350kr så funderar på ett köp för att testa det, om jag inte får till ett tillräckligt bra resultat så får jag väl vänta på patchar som kan komma eller ej. Är det värt det eller ska jag avstå, tycker om Ass Ass Creed serien även om striderna blir tjatiga, spelar dom mest för milöerna och storyn, samt lite open world spelande. Tror att jag iallafall skulle kunna uppnå samma resultat som konsolerna i 1080p eller i värsta fall 900p med de värsta pc exklusiva effekterna avstängda.

Liknade kraftfull dator - https://www.youtube.com/watch?v=M2hUwfqvgTg

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Alla som kör SLI, om ni har GFE installerat så kör "Uppdatera" så att ni får hem rätt SLI profil. Den som ingick i 344.65 är kass!

Tack! Vad menar du med Uppdatera, ladda hem drivrutinen igen? Någon mer än jag som tycker detta spelet kräver mer av datorn än den grafik spelet har? Vilket inte är helt ovanligt med tanke på att Black Flag var likadant. Men husen på 50-100 meters avstånd har en blurrad textur på Ultra textures. Jämför man detta spelet med Shadow Of Mordor så kan man undra hur optimerat detta spelet är. Tips, kör spelet i offline mode i Uplay, dubblade min FPS.

Permalänk

För intresserade så kan jag säga att detta spel är väldigt Cpu krävande och kräver en bra Cpu precis som dom rekommenderade en i5 2500k eller liknade. Men att det krävs en Gtx 680 minst är bara falsk marknadsföring för att få folk att tro att detta spel är "Next Gen" vad det nu betyder :P, Ps4 och Xbone är current gen ;). Testade med min laptop som står i sign och spelet flyter på helt ok med:
_______________________
Settings:
1920x1080p
Ambient Occlusion: av
anti aliasing: Av
Shadows: High
Texture Quality: Ultra
Environment Quality: Ultra
Bloom: på
_______________________

och det kommer säkert att förbättras i kommande patchar. I cutscenes och under gameplay så brukar Fps snitta över 30 och uppåt mot 40 Fps men kan sjunka ner ibland till ca 20 Fps ibland vad jag har sett. Det är dipparna ner till 20 som är det som stör mig på de verkar även hända lite omotiverat och de existerar på alla plattformar som spelet finns på, antagligen det dom kommer försöka patcha. Det som brukar förstöra upplevelsen när man inte har datorskärmens native hz (Vilket i mitt fall är 60 Fps) är att man brukar få en massa stutter och screentering samt att det är väldigt svårt att kontrollera spelet då musrörelser kräver en stor precision (Vilket 60+ Fps brukar medföra) och man blir lätt upprörd när musen inte rör sig som det brukar för det då inte går att kontrollera med den graden av kontroll som man är van vid. Men detta spel är optimerat för att köras under datorskärmars natvie hz och därmed så får man ingen stutter eller screentering i detta spel vilket för mig iallafall gör det helt acceptabelt. Samt att detta spel utan tvekan är optimerat för en handkontroll gör att jag har en trådlös Xbox 360 kontroll till alla konsolportar som är i tredjeperson gör att styrningen fungerar väldigt bra och eftersom en kontroll inte kräver samma perfekta förhållande som en mus gör. Då en Gtx 860m 4gb (OC, Maxwell)+i7 4710 3,5 Ghz (Unparked) antagligen är kraftfullare än dagens konsoler så blev jag lite misstänksam mot att datorn inte skulle klara av spelet och jag hade rätt det flyter på väldigt bra gentemot mina förväntningar som jag fick från att jämföra laptopen gentemot konsolerna, om spelet flyter på dåligt kan det vara Cpu som flaskar. Jaja nu ska jag fortsätta spela spelet, om någon har några frågor så är det bara att skriva :), om någon vill se gameplay för att se hur det flyter på så är det gångbart ifall det finns intresse :).

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Började lira lite idag och måste ändå säga att jag gillar spelet trots att jag inte kan hålla 60 fps och köra i ultra. Franska revolutionens Paris är ju ändå för härligt att traska runt i. Ligger mellan 40-50 fps på medium settings med mitt gamla gtx 670 och 3570K, kan dock tillägga att jag kör i 1680*1050. Som någon nämnde här tidigare har även jag problem med att musen hoppar iväg 180 grader nu som då :/ hoppas dom fixar till det...
Fan, vill bra gärna ha ett 970 nu

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Medlem

flyter på helt ok här i 1440p allt på max, dock AA avstängt. hamnar iaf inte under 30fps, ligger runt 40-50fps typ. spelar med Xbox360 kontroll.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Crashar varje gång jag försöker loada över memory 1 sequence 3, till 4. Även prövat köra mina backup save games och köra förbi det igen, men icke.

Fixades med en ominstallation för 3e gången. Men nu crashar jag var 10onde minut istället. Så ja, skiter i detta spel. Väntar på DA istället.

§7
Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Uppdatering: Det enda problemet som jag har mött är att folkmassorna har ibland i vissa scener väldigt mycket pop-in, hela texturer till människor byts ut och människor kan till och med byta kön medan man kollar på dom :D. Och att i cutscenes så kan Fps sjunka så lågt som 19 fps, dock så händer det inte under gameplay som tur är så det stör mig inte allt för mycket. Haft en krash under ett par timmars spelande så det är tillräckligt stabilt, jag är nog en av dom få som inte haft så mycket problem med denna titel, om du upplever stutter eller liknade på ultra så kräver inställningarna jag använder 4gb Vram, tror att jag har ca 50mb tillgodo :P. Ibland så är animationer så läskigt bra i detta spel att de nästan ser verkligt ut det tillsammans med de stora folksamlingarna samt Paris som är en riktigt stor detaljerad stad med många hus som man kan gå in i så kan jag se varför detta spel kräver en stark Cpu, det var länge sedan ett spel utnyttjade Cpun i spel :). Håller på att ladda upp en kort film till youtube för att visa hur det fungerar på laptopen :).

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk

Så hur pass mycket bättre blev spelet med senaste patcharna? Ska jag köpa det här spelet eller prova med Farcry 4 istället?

Permalänk
Medlem

Tycker ACU har varit alldeles för hypat... jag vägrar köpa det tills jag vet att det först och främst är spelbart. Grafiken är ju inte "wow" heller. Jag älskade Black Flag så jag tyckte att gå tillbaka helt och hållet till storstadsgrejen inte var så bra alls, hade helst sett en kombination. Dessutom är Ubisoft under all kritik eftersom detta inte är första gången dom gör en kass port för att dom fullständigt skiter i PC gamers. Och det är inget jag vill supporta, då kan dom fan slänga sig i väggen så kör jag piratkopierat, så får dom ju som dom vill, eftersom dom inte bryr sig om PC.

Lita inte på Ubisoft. Reviewers embargo gällde minst upp till 12 timmar efter spelsläpp i butik.... undra varför? Det kanske ni kan lista ut själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Så hur pass mycket bättre blev spelet med senaste patcharna? Ska jag köpa det här spelet eller prova med Farcry 4 istället?

Hmm, jag har bara laddad ner 1 patch och låt säga så här: Jag älskar verkligen AC serien, men, det här går inte. Jag får fps drops här och där, även om jag ställer ner inställningarna, stänger av all form av AA osv. Ibland hänger sig spelet fullständigt, och kommer tillbaka, andra fall inte, vilket leder till en omstart av spelet eller datorn :/ Men det jag spelat så är jag riktigt nöjd

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Så hur pass mycket bättre blev spelet med senaste patcharna? Ska jag köpa det här spelet eller prova med Farcry 4 istället?

Köp Far Cry 4.

Unity verkar faktiskt väldigt roligt om det nu inte vore för den dåliga optimeringen. Jag maxar spelet och grafiken är långt ifrån wow, animationerna och ljuset är fantastiska men gräset och annat dylikt i omgivningen som texturer eller objekt blir suddiga på 100 meters håll, gräset på en gräsmatta kan täcka hälften, resten är en grön platt textur, och där sitter jag på toppen av en byggnad och kollar runt omkring mig och funderar på vart all dator kraft går till, för i det hela är det inte visuellt långt ifrån AC3, man har bara slängt in lite finare ljus och tesselation. Efter att ha spelat AC1/AC2/AC3 samt Black Flag så håller jag fast vid min teori att den motorn dom använder är bara rent av värdelöst konstruerad, och det är inte mycket dom gör för att ändra eller förbättra den prestanda mässigt.

Jag skulle rekommendera att vänta med att köpa detta spel och satsa på FC4, Unity kommer bli roligare när den har fått några patchar på sig.

Permalänk

Här är spelet på min C404 (P34G V2) laptop:

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Förvånadsvärt att det laggar som fan i cinematics med mellan inställningar på grafiken, och håret... ser ut som någon skitit på deras huvuden. Urgh, så fult.

Men flyter på helt ok när man spelar.
Ska mixtra mer med inställningarna.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Spelet fungerar inte överhuvudtaget. Inte ens vid 720 samt low som inställning kan jag lyckas undgå frame drops med dipp under 30fps vid stora folksamlingar samt fighter. Nä det blir att vänta inför en eventuell patch!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

jag väntar med att fortsätta spela tills de släppts en vettigt patch, fortsätter med Far Cry 4 istället som flyter på betydligt bättre även fast ena 290X kortet inte används.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C