Årets nätbutik 2014 - Dags igen

Permalänk
Medlem

Det känns som att det bara är en fingervisning om var de som röstar oftast handlar, hade man velat ta reda på vilken butik som är bäst så hade man ju lagt provbeställningar eller på något annat vis testat samtliga butiker och sedan presenterat ett resultat, detta har ju ingenting att göra med hur bra en butik är, utan bara hur populär en butik är.

Råd och rön gjorde väl ett test för något år sedan där en dator lämnades in med något litet halvfel där bland andra Inet var med och misslyckades helt med att hitta felet (precis som alla andra "deltagare" i testet). Så om Inet är den bästa butiken? Tveksamt. Mest populär? Troligtvis.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

Gillar Inet starkt, Men har köpt det mesta från Netonnet senaste året och dom är väldigt bra att ha och göra med vad gäller garantiärenden osv, Minst lika bra som Inet trots lägre priser

Så min röst landar på Netonnet i år

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Hittar inte onoff :(.

Skämt åsido så har jag inte direkt någon butik att välja eftersom har varit nöjd med samtliga inköp och service från flertal hemsidor.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Är vid garantiärenden, har inte behövt ånga mig.

Vore ju bättre om dom gör som inet och skickar sedel direkt i stället för att göra det krångligt för kunden.

Konstigt att du påstår något som inte stämmer. Det står ingenstans på Inets hemsida om gratis returer och om dom hade haft det så borde dom ändå skyltat med det som Komplett gör.

Det här är det ända relaterade dom skriver: "Vid återsändandet skall returfrakten vara betald samt med faktura/följesedel bifogad och i förekommande fall vara tydligt märkt med returnummer."

Permalänk
Medlem

Tänk på att detta är en generell omröstning som gäller alla kategorier av nätbutiker och inte bara datorbutiker. Denna omröstning skall inte förväxlas med Sweclockers årliga omröstning om årets datorbutik.

Med detta sagt tänker jag rösta på netonnet som varit bäst för mig i år!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Röstade Inet i år igen. Senaste årets inköp till datorer har gått såhär:

NetOnNet
- Skulle köpa chassi, fanns endast online och ej i lagerbutik, tog hyffsat lång tid att få det levererat. Skulle köpa något annat i lagerbutik
- Fanns inte en kotte att fråga om något.
- Beställde musmatta från deras onlinebutik, tog 3-4 arbetsdagar att få den.

Komplett
- Skulle köpa något, såg att de stängt PickUpPointen i Stockholm, stängde genast ner sidan.

Webhallen
- Skulle köpa nätverkskabel på rulle + tillbehör, de anställda har inte en aning om vad det är de säljer och kan knappt svara på frågor.
- Skulle köpa en luftrenare som de hade i lager i butiken, fick vänta 20 minuter i kö.
- Beställde något med hämtning i butik, tog lång tid innan det var klart att hämta och jag får köa rätt länge.
- Skall lämna tillbaka ett av nätverksuttagen jag köpte då jag inte behövde det. Får köa 20 minuter för att göra det trots väldigt lite folk i butiken.

Elgiganten
- Beställer surfplatta med "Collect@Store" under deras rea. När rean tar slut säger de att surfplattan är slut i butikens lager och att Collect@Store bara är en bokning så den tas bort och jag behöver betala fullpris för plattan. Tar mig många samtal innan de inser det orimliga och ger mig en platta till rätt pris, dock måste jag ta det via faktura och få en kreditering på mellanskillnaden samt få det levererat hem. Alltså fick jag betala både frakt och fakturaavgift, orkade inte ringa dem och bråka mer om det.

Dustin
- Beställde en liten dator med lite andra saker, fungerade bra och snabb leverans. 2a på listan.

Inet
- Beställde något med hämtning i butik, klart snabbt och fick hjälp direkt när jag gick genom dörren.
- Skulle köpa lite småprylar, alla finns i lager i en av butikerna, gick in och var vid disken inom 15 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är vid garantiärenden, har inte behövt ånga mig.

Men det är inget dom har skyltat med i alla fall. gör en RMA och får e-post att du ska fixa frakten och kan få pengar tillbaks för den (ingen garanti ens).

Vore ju bättre om dom gör som inet och skickar sedel direkt i stället för att göra det krångligt för kunden.

Kompletts returinstruktion innehåller fyra punkter.
Efter punkt fyra står det det:
"Vänligen besvara detta mail för att få en förbetald fraktsedel skickad till dig."

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Blir Komplett för min del...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

NetOnNet, bra priser och utbud.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det blir väl en röst på Inet som vanligt.

Anledning: Köpte ett GTX 670 i början av året begagnat för 1400kr av en privatperson åt en polare. Grafikkortet slutade att ge signal efter ett halvår och eftersom jag åtminstone hade ordernumret så ringde jag upp Inet för att försöka reklamera kortet.
De tog emot kortet utan fuffens och gav ett sprillans nytt GTX 770 tillbaka på bara 3 arbetsdagar.
Förutom den gången så har de även godkänt en reklamation av en RAM-sticka som fick en error efter några timmars Memtest86+.

Det är service det

Jäklar, dom uppgradera rent 0_0

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Inet leder än så länge http://www.prisjakt.nu/misc/etailer_vote/etailer_vote_2014.ph...

Komplett ligger efter dom