Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

JWPlayer

Jag vet inte om ni är medvetna om att med kombinationen OSX och Chrome fungerar ljudet inte. Det har aldrig fungerat sedan ni bytte och då har jag haft tre olika Mac:ar sedan dess, det är ganska tröttsamt att man alltid måste klicka på videon och sedan klicka YouTube-loggan för att kunna få ljud. Det vore väldigt trevligt om man åtminstone kunde få en länk till YouTube direkt eller allra helst alternativet att använda YouTubes spelare istället för JWPlayer.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag vet inte om ni är medvetna om att med kombinationen OSX och Chrome fungerar ljudet inte. Det har aldrig fungerat sedan ni bytte och då har jag haft tre olika Mac:ar sedan dess, det är ganska tröttsamt att man alltid måste klicka på videon och sedan klicka YouTube-loggan för att kunna få ljud. Det vore väldigt trevligt om man åtminstone kunde få en länk till YouTube direkt eller allra helst alternativet att använda YouTubes spelare istället för JWPlayer.

Ber om ursäkt för sen svar här. Vi kan dock inte upprepa problemet på hos oss, och har inte heller fått några andra rapporter. Använder du några tillägg i webbläsaren? Är allt uppdaterat till senaste version?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Jag har senaste versionen (med chrome är det nästan svårare att inte göra det) och kör rätt mycket olika tillägg. Googlade det lite och det verkar som fler har problemet: http://support.jwplayer.com/customer/portal/questions/6062296...
http://support.jwplayer.com/customer/portal/questions/5405078...
Ljudet fungerar f.ö. i Firefox.

Plugins jag för närvarande har aktiverade:

Auto HD For YouTube™ 6.5.1 Chromebleed 2.1 EditThisCookie 1.4.1 FVD Downloader 6.1.0 Google Dictionary (by Google) 4.0.2 Google Dokument 0.7 Google Quick Scroll 2.2.2 Image Properties Context Menu 0.7.6 Imgur to Gfycat 1.4.6 Invite All (for Facebook) 1.26 JSONView 0.0.32.2 ng-inspector for AngularJS 0.5.4 Personal Blocklist (by Google) 2.6 Print Screen - Webpage Screenshot 14.5 Reddit Enhancement Suite 4.5.2 Reddit-upvote-display 2.0.1 SendToAirFlick 1.10 Stylish 1.2.2 Tampermonkey 3.9 TinEye Reverse Image Search 1.1.4 Vimium 1.45 Web Developer 0.4.6 Word Count 2.2 Xdebug helper 1.4.2 XML Tree 1.9.2.1 YSlow 3.1.2

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Plugins jag för närvarande har aktiverade:

Blir det någon skillnad om du inaktiverar dessa?

Visa signatur

Abstractions all the way down.