Permalänk
Avstängd

Får blue screen hela tiden.

Köpte nyss min dator och den får blue screen jävligt ofta. Den kan få det ända från spel genom att lyssna på spotify. Har testat allt installerat om alla drivers för moderkort, grafikkort och allting. mina specs

Moderkort: Asus Rampage V Extreme
Grafikkort: GTX asus titan z 2x sli
Nätaggregat: 1300 watt supernova
Processor: Intel i7 5930k
Ram: bara 8gb men ska öka på. Ballistix 8 gb 2400mhz ddr4
cpu kylare om det ens är viktigt: Noctua NH-D15

Har även windows 8.1 64-bit
Snälla hjälp. känns som att det måste vara grafikkortern efter jag kan inte starta Far Cry 4 eller watch dogs när sli är aktiverat och har bytt sli brygga men fortfarande funkar det inte.

Permalänk
Skrivet av Snillet99:

Köpte nyss min dator och den får blue screen jävligt ofta. Den kan få det ända från spel genom att lyssna på spotify. Har testat allt installerat om alla drivers för moderkort, grafikkort och allting. mina specs

Moderkort: Asus Rampage V Extreme
Grafikkort: GTX asus titan z 2x sli
Nätaggregat: 1300 watt supernova
Processor: Intel i7 5930k
Ram: bara 8gb men ska öka på. Ballistix 8 gb 2400mhz ddr4
cpu kylare om det ens är viktigt: Noctua NH-D15

Snälla hjälp. känns som att det måste vara grafikkortern efter jag kan inte starta Far Cry 4 eller watch dogs när sli är aktiverat och har bytt sli brygga men fortfarande funkar det inte.

har du fått datorn att funka med ett grafikkort först ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Kanske lite långsökt I ditt fall:

Kanske kan vara det här:

"AMD sends word this evening that they are advising users to remove update KB3004394, which was released as part of this week’s Patch Tuesday, due to driver installation issues this update is inflicting."

Det gäller även Nvidia kort

http://www.anandtech.com/show/8782/win7-driver-issues-microsoft-amd-recommend-uninstalling-kb3004394

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

har du fått datorn att funka med ett grafikkort först ?

nej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kdk_warhead:

Kanske lite långsökt I ditt fall:

Kanske kan vara det här:

"AMD sends word this evening that they are advising users to remove update KB3004394, which was released as part of this week’s Patch Tuesday, due to driver installation issues this update is inflicting."

Det gäller även Nvidia kort

http://www.anandtech.com/show/8782/win7-driver-issues-microsoft-amd-recommend-uninstalling-kb3004394

har windows 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

har du fått datorn att funka med ett grafikkort först ?

Tog nyss ut det första titan z och bara körde med det andra. Det Krascha. Kan det vara moderkortet som det är fel på då? eller kan processorn orsaka bs? Kan knappast vara windows för den är köpt och ominstallerad 4 gånger så ja.... då måste det vara moderkortet och inte heller ssd?

Permalänk
Skrivet av Snillet99:

Tog nyss ut det första titan z och bara körde med det andra. Det Krascha. Kan det vara moderkortet som det är fel på då? eller kan processorn orsaka bs? Kan knappast vara windows för den är köpt och ominstallerad 4 gånger så ja.... då måste det vara moderkortet och inte heller ssd?

det känns som att det är hårdvaran det är fel på..

få först datorn fungera kanske med ett äldre grafikkort & äldre drivrutiner ingen "Beta"
när datorn är fungerande och du kört både stresstest på cpu & gpu (äldre) och det är stabilt. då kan du byta till först 1 titan testa igen sen 2st.
det går att testa ssd oftast har tillverkaren programvara som du kan installera och sen köra test där se om den säger att det är ok.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

det känns som att det är hårdvaran det är fel på..

få först datorn fungera kanske med ett äldre grafikkort & äldre drivrutiner ingen "Beta"
när datorn är fungerande och du kört både stresstest på cpu & gpu (äldre) och det är stabilt. då kan du byta till först 1 titan testa igen sen 2st.
det går att testa ssd oftast har tillverkaren programvara som du kan installera och sen köra test där se om den säger att det är ok.

Det är det att jag hade ingen dator före denna. Eller bara en gammal skit dator så det är omöjligt att testa något annat. plus att det var amd. typ hd seris 6700 eller nåt skit. Den har inte fungerat sen jag fått den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snillet99:

Tog nyss ut det första titan z och bara körde med det andra. Det Krascha. Kan det vara moderkortet som det är fel på då? eller kan processorn orsaka bs? Kan knappast vara windows för den är köpt och ominstallerad 4 gånger så ja.... då måste det vara moderkortet och inte heller ssd?

Hoppas du menar att du installerade om efter att du byggde färdigt dator och att de nya drivrutinerna kom från tillverkarnas hemsidor. Spel och program hoppas jag också du installerat om (vissa har haft sånt på en annan disk).

Har du gjort något i bios tex överklockat minnena, processorn eller nåt annat?

Testa uppdatera bios. Några har behövt göra det innan nyare generationers grafikkort funkade ordentligt. Efteråt nollställer du bios medan strömkabeln är utdragen. Finns flera sätt att nollställa. Antingen som det står i manualen eller så tar du ut batteriet som ser ut som ett mynt en stund.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av panpo98:

Hoppas du menar att du installerade om efter att du byggde färdigt dator och att de nya drivrutinerna kom från tillverkarnas hemsidor. Spel och program hoppas jag också du installerat om (vissa har haft sånt på en annan disk).

Har du gjort något i bios tex överklockat minnena, processorn eller nåt annat?

Testa uppdatera bios. Några har behövt göra det innan nyare generationers grafikkort funkade ordentligt. Efteråt nollställer du bios medan strömkabeln är utdragen. Finns flera sätt att nollställa. Antingen som det står i manualen eller så tar du ut batteriet som ser ut som ett mynt en stund.

Jag uppdatera om mina bios och allt fungerar bättre hitills... skriver om jag får nå blue screen. alla spel startar. måste ha installerat fel förut för det är samma senaste version.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av panpo98:

Hoppas du menar att du installerade om efter att du byggde färdigt dator och att de nya drivrutinerna kom från tillverkarnas hemsidor. Spel och program hoppas jag också du installerat om (vissa har haft sånt på en annan disk).

Har du gjort något i bios tex överklockat minnena, processorn eller nåt annat?

Testa uppdatera bios. Några har behövt göra det innan nyare generationers grafikkort funkade ordentligt. Efteråt nollställer du bios medan strömkabeln är utdragen. Finns flera sätt att nollställa. Antingen som det står i manualen eller så tar du ut batteriet som ser ut som ett mynt en stund.

Fungerar perfekt nu. Tack för hjälpen