Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Jag var medveten om att det var Kailh switcher vid köp, borde ha nämnt det i mitt tidigare inlägg
Var lite nyfiken på hur dom skulle jämföra sig med cherry switchar. Det jag tycker är tråkigt är att dom har kopierat cherry rakt av och lever på att imitera cherry.

Dingandet du hör är nog från stålplattan som switcharna sitter monterad på, med stålplatta får man nästan alltid ett ljud som dom brukar kalla "ping" på geekhack.

Ljudet som jag stör mig på är som ett slags plastigt eko som skapas av chassit, ljudet är garanterat från chassit då det ljudet försvinner helt om man kör utan chassi. Kan ju vara att jag kör utan chassi på mitt tangentbord som gör att jag stör mig på ljudet från numpaden.

Japp det ser ut att vara det setet
Riktigt najs att det medföljer iso-kit till den och 1.5unit Alt och Ctrl, det jag saknade var en 7unit spacebar. Som tur var hade jag en helsvart Space som passade bra till setet.

Använder ANSI capsen, dock har jag Duckys spacebar (se bild, post 1524) kvar + detta set: http://www.maxfps.se/keycaps/qwerkeys/transparent-function-pa...

Blev så här med LEDen på.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Angående det där med lösa caps så går det att sätta tejp på switchen och sedan sätta dit capen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Verkar vara samma set som som detta:

http://i.imgur.com/f1picoU.jpg

Fördelen är ju att det är ett ANSI/ISO (dock engelsk layout) set.

"fördel"... tycker det är en nackdel, då jag är van med ISO.

Skrivet av NePpo:

Jag var medveten om att det var Kailh switcher vid köp, borde ha nämnt det i mitt tidigare inlägg
Var lite nyfiken på hur dom skulle jämföra sig med cherry switchar. Det jag tycker är tråkigt är att dom har kopierat cherry rakt av och lever på att imitera cherry.

Dingandet du hör är nog från stålplattan som switcharna sitter monterad på, med stålplatta får man nästan alltid ett ljud som dom brukar kalla "ping" på geekhack.

Ljudet som jag stör mig på är som ett slags plastigt eko som skapas av chassit, ljudet är garanterat från chassit då det ljudet försvinner helt om man kör utan chassi. Kan ju vara att jag kör utan chassi på mitt tangentbord som gör att jag stör mig på ljudet från numpaden.

Ah ok! Då var det jag som misstolkade. My bad!

Ok, det är möjligt. Jag har inte demonterat och kollat riktigt var det låter som, jag stör mig inte på det direkt då jag knappt hör det. Tycker inte det är något plastigt eko heller, låter som de flesta med blåa MX som jag testat. T om lite tystare än mitt Poker II med äkta Cherrys. Nåväl, jag är nöjd iaf! Äntligen en numpad som skickar numpad codes, som inte kostar mer än ett TKL-tangentbord.
Tycker det är lite roligt att det står att den är speciellt designad för esports-gamers som första USP.

Skrivet av Antman88:

Angående det där med lösa caps så går det att sätta tejp på switchen och sedan sätta dit capen.

http://i.imgur.com/6ki0Y.jpg

Ska testa detta vid tillfälle. Lär testa väldigt försiktigt då jag inte vet hur skör det här materialet är. Annorlunda design på själva fästet... Förstår ej varför, tror ej det hade varit någon begränsning av maskinerna som shapeways använder.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Är inte den keycapen gjort i en 3d skrivare eller något sånt? Tror den potatisen var sådan. Folk hade endel problem med att den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Fick också hem Keycool numpad från massdrop idag.

Mitt första intryck av numpaden:
Switcharna i numpaden är av märket Kaihl vilket är rena kopior av Cherry vilket jag tycker är väldigt tråkigt.
Jag valde Blue, jämför jag switcharna mellan mitt tangentbordet som har Cherry MX Blue och numpaden som har Kaihl Blue så känner jag ingen märkbar skillnad i tryckkänsla.

Kvaliteten på chassit till numpaden känns riktigt billig och det plastiga chassit ger ifrån sig ett väldigt fult och högljutt klickande/klonkande.
Jag testade att skruva isär den och köra utan plastchassit, alltså med bara kretskortet och plåten som switcharna är monterad på, skillnaden var som dag och natt.
För att få bort det fula ljudet kommer jag granterat köra utan chassi och klistra dit några gummi-fötter direkt på kretskortet istället, precis som jag har på mitt tangentbord.

Det sitter en tvåportars USB-hub i den, vilket är väldigt trevligt. Då kan man t.ex dra en kort usbkabel från tangentbordet som går direkt in i numpaden och sedan vidare till datorn för att minimera sladdtrasslet.

Den har bakgrundsbelysning med 3 styrkor, väldigt stark på högsta styrka.
Fn-lager med olika snabbkommandon t.ex, höja, sänka, pausa, miniräknare, utforskaren.

Slutsats:
För dem pengarna jag lade på numpaden jämfört med de andra numpads som går att köpa så går det inte att klaga på den kvaliteten det är jämfört med vilka funktioner som den har. Ångrar alltså inte köpet.
http://i.imgur.com/QSgB2d9.jpg

Köpte även halvt genomskinliga frontprintade keycaps från massdrop för nån månad sen:
http://i.imgur.com/HyP9uQ1.jpg

Dold text

Vilket 75 är det tangentbordet? Ser nice ut. Varit sugen på att testa ett 75, även om jag är supernöjd med mina 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

"fördel"... tycker det är en nackdel, då jag är van med ISO.

Ah ok! Då var det jag som misstolkade. My bad!

Ok, det är möjligt. Jag har inte demonterat och kollat riktigt var det låter som, jag stör mig inte på det direkt då jag knappt hör det. Tycker inte det är något plastigt eko heller, låter som de flesta med blåa MX som jag testat. T om lite tystare än mitt Poker II med äkta Cherrys. Nåväl, jag är nöjd iaf! Äntligen en numpad som skickar numpad codes, som inte kostar mer än ett TKL-tangentbord.
Tycker det är lite roligt att det står att den är speciellt designad för esports-gamers som första USP.

Ska testa detta vid tillfälle. Lär testa väldigt försiktigt då jag inte vet hur skör det här materialet är. Annorlunda design på själva fästet... Förstår ej varför, tror ej det hade varit någon begränsning av maskinerna som shapeways använder.

Du får med detta i setet:

Complete set for US/UK layout - 124 keys

8x Special novelty keys

1x Plastic key puller included

Håller med dig angående att man är van med ISO.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Hej, har en annons ute om 3 stycken tangentbord som jag byter mot något annat tangentbord:
http://www.sweclockers.com/annons/105633-steelseries-7g-mekan...

Om det är någon som vet något om de två äldre tangentborden, så får den gärna dela med sig! Speciellt BTC tangentbordet skulle jag vilja veta mer om, då det verkligen känns kvalité. Och lär även kostat en del när de kom.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Vilket 75 är det tangentbordet? Ser nice ut. Varit sugen på att testa ett 75, även om jag är supernöjd med mina 60

Skrev om det för några poster sen, du kan läsa här

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Hej, har en annons ute om 3 stycken tangentbord som jag byter mot något annat tangentbord:
http://www.sweclockers.com/annons/105633-steelseries-7g-mekan...

Om det är någon som vet något om de två äldre tangentborden, så får den gärna dela med sig! Speciellt BTC tangentbordet skulle jag vilja veta mer om, då det verkligen känns kvalité. Och lär även kostat en del när de kom.

Cherry tangentbordet har vanliga rubber dome. BTC har dome with slider eller foam and foil, ingen av tangentborden är väl värt något speciellt, i så fall BTC.

http://deskthority.net/wiki/Category:BTC_switches

Permalänk
Medlem
Skrivet av jomakr:

Cherry tangentbordet har vanliga rubber dome. BTC har dome with slider eller foam and foil, ingen av tangentborden är väl värt något speciellt, i så fall BTC.

http://deskthority.net/wiki/Category:BTC_switches

Tack så mycket för upplysningen! Då har jag foam and foil på mitt BTC då. De tangentbordet känns iaf påkostat, och det är skön känsla i de så kan vara något.
Tack igen för hjälpen

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antman88:

Är inte den keycapen gjort i en 3d skrivare eller något sånt? Tror den potatisen var sådan. Folk hade endel problem med att den.

Ja, den är tillverkad hos Shapeways.

Skrivet av seville57:

Du får med detta i setet:

Complete set for US/UK layout - 124 keys

8x Special novelty keys

1x Plastic key puller included

http://i.imgur.com/s3cZTTg.jpg

Håller med dig angående att man är van med ISO.

Åh! NICE JU! Man får ju t om den där konstiga enter-tangenten för Steelseries!

ALSO peppen på Amiga-capsen på bilden!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Vore det inte på tiden att SP anordnade en utrensning snart igen? Jag syftar altså på deras tidigare "grab bags" aka "Crap bags". Jag vill känna hypen igen och skaffa (falska) förhoppningar om att få någar caps som kan komplettera min förra laddning och kanske resultera i ett vettigt fullt set.

Finns det annars någon trade på sådant material inom sverige? Jag har nått kilo caps kvar sedan sist och tar gärna en titt på andras högar för att byta lite.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Ja, den är tillverkad hos Shapeways.

Åh! NICE JU! Man får ju t om den där konstiga enter-tangenten för Steelseries!

ALSO peppen på Amiga-capsen på bilden!

Gammal Amiga user, har kvar mina 2st A1200.

Valde Amiga "A:na" istället för dom tradiga win capsen.

Från ett ISO custom keycaps set som jag beställde från WASD.

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set/10...

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Vore det inte på tiden att SP anordnade en utrensning snart igen? Jag syftar altså på deras tidigare "grab bags" aka "Crap bags". Jag vill känna hypen igen och skaffa (falska) förhoppningar om att få någar caps som kan komplettera min förra laddning och kanske resultera i ett vettigt fullt set.

Finns det annars någon trade på sådant material inom sverige? Jag har nått kilo caps kvar sedan sist och tar gärna en titt på andras högar för att byta lite.

Vi får väl helt enkelt organisera det! Vi är ju några stycken på det här forumet som är intresserade. Sweclockers vill säkert att all form av handel ska ske genom marknaden men på något sätt borde vi kunna få det organiserat. En tråd där vi håller det överskådligt och alla får visa upp sin stash med en obligatorisk länk till annons i marknaden.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ditt tangentbord är värd att fotas av en bättre kamera.

Vad är det för tangenter som du använder på F1-F12? De tilltalar mig skapligt.

Ducky tjocka PBT

Lite bättre bilder:

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Så länge som TNT sköter sitt så har jag mitt Matias Tactile Pro hemma imorgon för att prova på. Min spontana känsla är att alpbrytarna kan bli mina nya favoriter enligt vad jag har läst mig till. Men det är svårt att veta i förhand. Hur som helst så ska det bli jäkligt spännande att få prova på det.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Så länge som TNT sköter sitt så har jag mitt Matias Tactile Pro hemma imorgon för att prova på. Min spontana känsla är att alpbrytarna kan bli mina nya favoriter enligt vad jag har läst mig till. Men det är svårt att veta i förhand. Hur som helst så ska det bli jäkligt spännande att få prova på det.

Själv är jag grymt sugen på Matias Wireless Mini Pro. Tyvärr, så verkar det ha allt jag egentligen vill ha, förutom ett vettigt utseende. Ser så jävulskt tråkigt ut på bilderna i deras shop iaf. Allra helst 'utbyggnaden' för batteriet, usch. Men har man såna funktionskrav (som nämnts tidigare i tråden) så får man väl inte vara så petig x) Vi får se hur det blir.. man skulle ju gärna vilja känns på ett innan man beställer för en sån summa men var skulle man kunna göra det här omkring? ;/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tinardirith:

Själv är jag grymt sugen på Matias Wireless Mini Pro. Tyvärr, så verkar det ha allt jag egentligen vill ha, förutom ett vettigt utseende. Ser så jävulskt tråkigt ut på bilderna i deras shop iaf. Allra helst 'utbyggnaden' för batteriet, usch. Men har man såna funktionskrav (som nämnts tidigare i tråden) så får man väl inte vara så petig x) Vi får se hur det blir.. man skulle ju gärna vilja känns på ett innan man beställer för en sån summa men var skulle man kunna göra det här omkring? ;/

De är ju tyvärr inte de snyggaste tangentborden överlag men minimodellen är nog den som ser värst ut i detta fall. Annars tycker jag det brukar vara tvärtom att minimodeller är snyggare men inte i detta fall. Men hur som så får man väl försöka sätta brytarna i fokus. Men deras produktbilder är inte speciellt bra och jag tror nog det ser lite snyggare ut i verkligheten i alla fall.

I Sverige verkar de ruskigt svåra att hitta. Såg ett Mini Quiet i marknaden för ett tag sedan men jag vill ha modellen som låter.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är ju klart att TNT fuckade upp min leverans så nu får jag gott vänta till nästa vecka på mitt nya tangentbord. Suck.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har kommit fram till att det räcker med en Warmaster på mitt tangentbord och jag säljer min svarta i marknaden. Om någon är intresserad kan ni kika in annonsen.

Permalänk
Skrivet av twk:

Jag har kommit fram till att det räcker med en Warmaster på mitt tangentbord och jag säljer min svarta i marknaden. Om någon är intresserad kan ni kika in annonsen.

Så du försöker helt enkelt bara sälja det med vinst?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk

Var får man snabbast och enklast hem en vit 3 meters USB - mini USB kabel? Finns det kanske till och med färdigsleevade sådana nånstans i Sverige? Har sökt men just mini-USB verkar inte så vanligt eller är det bara jag?

För jag antar att man kan byta ut kabeln till ett tangentbord som har löstagbar kabel med mini-usb, eller? Kan väl inte vara nåt special om det står mini-USB? Grejen är den att jag behöver en som är längre än medföljande 1,8m. Nånstans 2,7 - 3 meter.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Så du försöker helt enkelt bara sälja det med vinst?

Jag köpte båda med avsikt att ha dem på mitt tangentbord. När jag nu har provat att ha dem så tycker jag att det endast passar med en av dem. Jag gillar den gröna mest. Ögonen på den svarta släpper inte igenom så mycket ljus som jag trodde och som jag hoppades på. Därför säljer jag nu den svarta. Om den säljs för 190 kr så har jag inte tjänat en krona, jag förlorar snarare 15 kr för kostnaden av annonsen. Jag skulle ha kunna satt ett fast pris men om det är fler som vill köpa dem tycker jag att de kan buda på den. Det är första gången som jag köper artisan keycaps och jag köpte dem inte med avsikt att sälja dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Var får man snabbast och enklast hem en vit 3 meters USB - mini USB kabel? Finns det kanske till och med färdigsleevade sådana nånstans i Sverige? Har sökt men just mini-USB verkar inte så vanligt eller är det bara jag?

För jag antar att man kan byta ut kabeln till ett tangentbord som har löstagbar kabel med mini-usb, eller? Kan väl inte vara nåt special om det står mini-USB? Grejen är den att jag behöver en som är längre än medföljande 1,8m. Nånstans 2,7 - 3 meter.

http://www.easterncollective.com/wp-content/uploads/2013/01/M...

Jag har bytat ut mina USB (med mini USB) kablar på 3st av mina Ducky Shine 3 t-bord.

Enda nackdelen är att jag fick beställa mina USB-kablar från England.

Gjord å sleevad av Pexon.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1...

http://pexonpcs.co.uk/pages/colours

Tillägg i txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Jag har bytat ut mina USB (med mini USB) kablar på 3st av mina Ducky Shine 3 t-bord.

Enda nackdelen är att jag fick beställa mina USB-kablar från England.

http://i.imgur.com/MmIc8io.jpg

Gjord å sleevad av Pexon.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1...

http://pexonpcs.co.uk/pages/colours

Det verkar ju vara en rätt vettig sida. Inte så farligt dyrt heller. Vad slutade det på för dig och hur lång tid tog frakten? 230-240 kr skulle det sluta på för mig om inget extra förutom frakt läggs på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Det verkar ju vara en rätt vettig sida. Inte så farligt dyrt heller. Vad slutade det på för dig och hur lång tid tog frakten? 230-240 kr skulle det sluta på för mig om inget extra förutom frakt läggs på.

Pexon är shysst, har köpt case därifrån.

Skrivet av euf0ria:

Jag har precis beställt hem från 7bit på deskthority:
http://deskthority.net/for-sale-f55/round-5-grab-boxes-t9122....
Kan vara intresserad av dina högar. Och jag kanske skaffade något du gillar.
Men får nog inte dem förrens efter jul, början på nästa år.

Skrivet av Vaun:

Vi får väl helt enkelt organisera det! Vi är ju några stycken på det här forumet som är intresserade. Sweclockers vill säkert att all form av handel ska ske genom marknaden men på något sätt borde vi kunna få det organiserat. En tråd där vi håller det överskådligt och alla får visa upp sin stash med en obligatorisk länk till annons i marknaden.

Låter som en idé. Kollar någon med en moderator? När jag skulle göra en liten GB var de väldigt hjälpsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Det blev 41 pund, var 2st USB kablar på 7ft.

Sonens USB kabel kostade runt 18 pund, lite special sleevin på den.

Min kostade runt 15 pund, Miami sleeve + krympslang, USB A + USB Mini, shippin 8 pund, Royal mail.

Detta var den 8/11.

Frakt kan ta upp till 2-4 veckor, beroende om Pexon har mycket att göra, han sleevar även nätaggs kablar (han gör alla kablar själva å testar dom).

Han gjorde/sleevade ett PSU kabel kit till mitt Corsair A1200 agg.

Kör lite Inet stil med något godis (inte med pingvingstänger), har fått det dom gångerna jag har beställt.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Konsolgrävare

Omg! Granite keycaps skickades idag

Mitt JD40 kommer bli komplett!

Är också på 16 plats på custom leather wrist rest från noko på GH!

Har också fått hem Leopold FC210TP Tenkeypad med MX Clear från massdrop som ska få tenkeypad granite keycap set! Kommer bli bra kombo med mitt JD40 eller Poker II

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Omg! Granite keycaps skickades idag

Mitt JD40 kommer bli komplett!

Är också på 16 plats på custom leather wrist rest från noko på GH!

Har också fått hem Leopold FC210TP Tenkeypad med MX Clear från massdrop som ska få tenkeypad granite keycap set! Kommer bli bra kombo med mitt JD40 eller Poker II

Fan vad nice! Jag väntar ännu på att de ska skicka mitt... Men har du hört att massdrop har värderat varje kit som 30$ i tulldeklarationen?
De har varit lite på latsidan(eller inte eftersom det är 5000 kit de ska skicka och enklare med ett värde). Om du inte gjort det kontakta dem och påpeka detta. Mig hörde de av sig till och sa att om det inte gick att lösa med tullen(med kvitton och mail koversation antar jag?) så skulle de stå för den biten. Hoppas de håller sitt ord bara...

Så du har ställt dig i kö till ett sånt wrist rest, hur ska det se ut? Varit sugen själv men jag köpte ett från massdrop(billigaste i trä) och är väldigt nöjd med det. Snyggt billigt och funktionellt. Kommer antagligen senare när jag har en design som jag vill ha.

Själv fick jag hem 60 plates, fjädrar (60g) och switchar från gonskeyboard idag. Kommer bygga ihop ett gon Nerd60 efter julen. Ska försöka få bilder på det och lägga upp det i galleriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demnok:

Riktigt coolt tangentbord. Var finns den att köpa om man får fråga?