Ännu en "jag-har-inte-spelat-på-länge-är-det-lönt"-tråd :)

Permalänk
Medlem

Ännu en "jag-har-inte-spelat-på-länge-är-det-lönt"-tråd :)

Hej!

För att göra en kort historia lång;
Jag somnade på soffan igårkväll och vaknade imorse med stel rygg, ont i nacken, kall pizza och fesljummen öl framför mig. Pizzan och ölen gick an men fan vad ont i ryggen jag har. Hursom när jag fått upp ögonen och orkade bry mig om vad som visades på TVn så var det reklam för nya WoD och jag blev så jävla sugen på att spela WoW igen. Skulle kunna tänka mig att casualspela med någon/några trevliga människor och så.
Jag slutade spela när Cataclysm kom för att jag tappade suget, har alla Collectors Edition (av någon anledning) så det är väl egentligen bara att börja ladda ned och spela men frågor som uppstod är:
- Är det ens lönt?!
- Jag vet att jag aldrig kommer bli xXAllyZlayeRXx men får man chansen att göra något kul, någon gång som inte innebär att jag måste säga upp mig från jobbet och gå på A-kassa och spela?
- Någon som vill ta sig an mig? Kanske sugen på att starta en ny char på någon ny server eller dylikt?
- Varför?
- Nämn tre kul och tre trista saker med spelet som just du tycker nu när du spelar.
- Finns det någon boost man kan använda om man återupplivar sitt konto?
- Eller finns det kanske någon "kom tillbaka och spela gratis i X antal dagar nu!"-att använda?

Tack på förhud!

Martin

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Var lite i samma sits och tankegångar som du - har haft en paus sen Wotlk men drog igång nu vid release av expansionen igen. Tänkte det var lämpligt att säga upp sig från jobbet nu när sossarna vann valet, lyfta A-kassa och bli Hardcore raider... Skämt å sido. Men man kan göra mycket som "casual" nuförtiden, och jag gick in med målsättningen att bara spela när jag har lust och när det är kul. Inte stå och studsa runt på taket i Orgrimmar i timmar, grinda ändlöst och boka upp veckorna med raiddagar.

Det roligast tycker jag är att lira dungeons och 10-manna raider med IRL-vänner och andra personer jag lärt känna genom WoW (som sedan också blivit IRL-vänner). Inte behöva vara bäst och ha bäst gear, men ha roligt och lira med skönt folk

Ang. boost så får du ju en level 90 boost att lägga på valfri char med expansionen. Och sånna här free 10 days trial för att komma tillbaka till spelet har börjat dyka upp hos folk har jag hört.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Tjenare!

Var lite i samma sits och tankegångar som du - har haft en paus sen Wotlk men drog igång nu vid release av expansionen igen. Tänkte det var lämpligt att säga upp sig från jobbet nu när sossarna vann valet, lyfta A-kassa och bli Hardcore raider... Skämt å sido. Men man kan göra mycket som "casual" nuförtiden, och jag gick in med målsättningen att bara spela när jag har lust och när det är kul. Inte stå och studsa runt på taket i Orgrimmar i timmar, grinda ändlöst och boka upp veckorna med raiddagar.

Det roligast tycker jag är att lira dungeons och 10-manna raider med IRL-vänner och andra personer jag lärt känna genom WoW (som sedan också blivit IRL-vänner). Inte behöva vara bäst och ha bäst gear, men ha roligt och lira med skönt folk

Ang. boost så får du ju en level 90 boost att lägga på valfri char med expansionen. Och sånna här free 10 days trial för att komma tillbaka till spelet har börjat dyka upp hos folk har jag hört.

Hej!

Tack för svar, du verkar nöjd och berättar att man kan spela lite när andan faller på, det är det jag är ute efter. Tänkte att jag skulle fylla på mitt prepaid efter att jag har ätit och kolla runt efter servrar och sen välja ras och klass och köra lite ikväll

Om fler har något att säga om saken så ut med det

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

- Är det ens lönt?!
Men jaaaaaaaaaa. Blir vad man gör det till. Hittills har jag haft jävla kul ialllafall. Så skulle säga att det klart varit värt

- Jag vet att jag aldrig kommer bli xXAllyZlayeRXx men får man chansen att göra något kul, någon gång som inte innebär att jag måste säga upp mig från jobbet och gå på A-kassa och spela?
Är planen att tanka mythic med Gunnars glasögon och ha en stream med 100k+ views, så mja.. kanske!
Hitills har jag iaf lyckats behålla både flickvän och jobb. Men då är ju jag bara en filthy casual också.
Tycker bland de bättre grejerna med WoD är att dom gjort det lite mer casual faktiskt. Lätt att hitta grupp till RBG's t.ex med deras premade group finder. Kan tänka mig det är lika lätt för dom som vill raida.

- Någon som vill ta sig an mig? Kanske sugen på att starta en ny char på någon ny server eller dylikt?
Jag är på om du har lust. Har kvar min lvl 90 boost, och är as tagg på att smälla upp en Alliance alt på någon high pop server.
Men är du taggad på att köra Horde så har jag min Main på Shattered Hand. Dock så kommer jag nog inte raida nått, tycker att pvp är det som är mest kul.

- Varför?
För att det är kul att spela datorspel.

- Nämn tre kul och tre trista saker med spelet som just du tycker nu när du spelar.
trevligt:
1.Lätt att fixa premade groups.
2.cross-realms. Gör att man kan spela med polare som inte är på samma realm som en själv.
3. Casual, iofs kanske på gott och ont. LFR är överfyllt med tards. Men har inte behövt ta på mig kinesfarm hatten ännu iaf.

mindre trevligt:
1. Min warrior är nerfad
2. ingen bra att spela 2v2 med.
3. Småtrött på att lira Horde

- Finns det någon boost man kan använda om man återupplivar sitt konto?
Gratis lvl 90 när man köper WoD.

- Eller finns det kanske någon "kom tillbaka och spela gratis i X antal dagar nu!"-att använda?
Tror det finns nån "Scroll of ressurection"-pryl. Men tror det bara ger gratis speltid till den som bjuder in nån som slutat spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhari:

- Är det ens lönt?!
Men jaaaaaaaaaa. Blir vad man gör det till. Hittills har jag haft jävla kul ialllafall. Så skulle säga att det klart varit värt

- Jag vet att jag aldrig kommer bli xXAllyZlayeRXx men får man chansen att göra något kul, någon gång som inte innebär att jag måste säga upp mig från jobbet och gå på A-kassa och spela?
Är planen att tanka mythic med Gunnars glasögon och ha en stream med 100k+ views, så mja.. kanske!
Hitills har jag iaf lyckats behålla både flickvän och jobb. Men då är ju jag bara en filthy casual också.
Tycker bland de bättre grejerna med WoD är att dom gjort det lite mer casual faktiskt. Lätt att hitta grupp till RBG's t.ex med deras premade group finder. Kan tänka mig det är lika lätt för dom som vill raida.

- Någon som vill ta sig an mig? Kanske sugen på att starta en ny char på någon ny server eller dylikt?
Jag är på om du har lust. Har kvar min lvl 90 boost, och är as tagg på att smälla upp en Alliance alt på någon high pop server.
Men är du taggad på att köra Horde så har jag min Main på Shattered Hand. Dock så kommer jag nog inte raida nått, tycker att pvp är det som är mest kul.

- Varför?
För att det är kul att spela datorspel.

- Nämn tre kul och tre trista saker med spelet som just du tycker nu när du spelar.
trevligt:
1.Lätt att fixa premade groups.
2.cross-realms. Gör att man kan spela med polare som inte är på samma realm som en själv.
3. Casual, iofs kanske på gott och ont. LFR är överfyllt med tards. Men har inte behövt ta på mig kinesfarm hatten ännu iaf.

mindre trevligt:
1. Min warrior är nerfad
2. ingen bra att spela 2v2 med.
3. Småtrött på att lira Horde

- Finns det någon boost man kan använda om man återupplivar sitt konto?
Gratis lvl 90 när man köper WoD.

- Eller finns det kanske någon "kom tillbaka och spela gratis i X antal dagar nu!"-att använda?
Tror det finns nån "Scroll of ressurection"-pryl. Men tror det bara ger gratis speltid till den som bjuder in nån som slutat spela.

Ah! Du ska ha tusen tack, mycket bra!

Jag startade en human mage på Darksorrow (hade tydligen några polare som lirade där) och gjorde henne till 90 med hjälp av boosten (är väl 91 nu...).
Tänkte inte spela sådär jättemycket under dagen, men ikväll och säkert en hel del efter jul.
Min tanke är att köra lite det som är roligast liksom, PvE eller PvP, bara man har kul
Lägg till mig så ser vi vad vi kan göra av det, Martiis#2441, är fler sugna så lägg till och säg ifrån så gör vi något av det

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Jag fick en trial på 10 dagar men det verkar som om en 90-boost inte ingår då så det var ju lite bortkastat..

Permalänk

Jag var inne på lite samma som du, hade inte spelat sen Cataclysm och började igen för nån dag sen, hade fått 2 år gratis medlemskap av Blizzard (grymt snäll support!) och tänkte prova spelet också nu när WoD kommit ut, har inte köpt WoD än (slut i alla affärer ) så provade iallafall MoP som jag hade, så gjorde en ny gubbe, en monk panda och än så länge har jag haft skit kul!

Börja från level 1, är redan level 42 och vill inte ha nån "boost", för jag vill spela om spelet från början igen och ha så kul jag kan och lära mig det nya "systemet". Med talents osv. Känner jag inte riktigt kan det ännu, men börjar komma in i det lite. Hade 25k guld också sen mitt förra gubbe.

Så jag tycker det var bra jag börja spela igen iallafall. Håller också på göra spelet till mitt "eget", har ändrat större delen av UI och lagt in egna saker vilket gör spelet också till ett nytt spel känns det som, som t.ex Bruce Lee ljud när jag slåss och Final fantasy-liknande Level-ups och egna ljud musik i olika zoner från egen privat musik.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag var inne på lite samma som du, hade inte spelat sen Cataclysm och började igen för nån dag sen, hade fått 2 år gratis medlemskap av Blizzard (grymt snäll support!) och tänkte prova spelet också nu när WoD kommit ut, har inte köpt WoD än (slut i alla affärer ) så provade iallafall MoP som jag hade, så gjorde en ny gubbe, en monk panda och än så länge har jag haft skit kul!

Börja från level 1, är redan level 42 och vill inte ha nån "boost", för jag vill spela om spelet från början igen och ha så kul jag kan och lära mig det nya "systemet". Med talents osv. Känner jag inte riktigt kan det ännu, men börjar komma in i det lite. Hade 25k guld också sen mitt förra gubbe.

Så jag tycker det var bra jag börja spela igen iallafall. Håller också på göra spelet till mitt "eget", har ändrat större delen av UI och lagt in egna saker vilket gör spelet också till ett nytt spel känns det som, som t.ex Bruce Lee ljud när jag slåss och Final fantasy-liknande Level-ups och egna ljud musik i olika zoner från egen privat musik.

Perfekt tänkt! Jag föll på dock på att använda boosten, men det har inte blivit så mycket spelande ändå (okej, tiden ska finnas där med). Nya systemet är inte så jättesvårt att komma in i (nästan tvärtom, barnsligt enkelt?). Bra att du har ett litet startkapital med

Var hittar man sådana spännande add-ons?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Perfekt tänkt! Jag föll på dock på att använda boosten, men det har inte blivit så mycket spelande ändå (okej, tiden ska finnas där med). Nya systemet är inte så jättesvårt att komma in i (nästan tvärtom, barnsligt enkelt?). Bra att du har ett litet startkapital med

Var hittar man sådana spännande add-ons?

Började själv spela för cirka tre veckor sedan och kom in i det jäkligt snabbt faktiskt. Har inte lirat sedan TBC - så blev en helt ny fresh start. Men redan nu är man uppe och raidar Highmaul i Heroic och har faktiskt lärt sig det mesta, även om man är gröngöling på vissa områden. Garrison är ju även grymt kul

edit: Addons hittar du på Curse!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fick nyss 10 dagars kom tillbax till wow, nu i patchen men suget fanns inte där. Har bara orkat lira cs go. Ja till alla 5år+ veteraner som lessnat på wow - Dragonage inquisition , oj oj vilket spel . Med tactical i singel Player så att du kan styra en 5manna grupp precis som du vill . Och vilken underbar grafik, helt makalöst. Och IOM att du är hella femmannagruppen så kan du spela 5min eller 15 timmar, kan säga att det lutar mot det sist nämnda men inge som blir förstört om du efter 5 min måste gå till tvättstugan eller om nån polare dyker förbi.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Perfekt tänkt! Jag föll på dock på att använda boosten, men det har inte blivit så mycket spelande ändå (okej, tiden ska finnas där med). Nya systemet är inte så jättesvårt att komma in i (nästan tvärtom, barnsligt enkelt?). Bra att du har ett litet startkapital med

Var hittar man sådana spännande add-ons?

Level up addon: http://www.curse.com/addons/wow/project-7472
Bruce lee ljud effekter: http://www.curse.com/addons/wow/hokuto-no-monk
Eget ljud: http://www.curse.com/addons/wow/soundtrack
(krävs dock du har egna ljudfiler på datorn)
Snyggt addon för monstren: http://www.curse.com/addons/wow/kuinameplates
Elv UI: http://www.tukui.org/home.php

Skrivet av AndersBlomdahl:

Fick nyss 10 dagars kom tillbax till wow, nu i patchen men suget fanns inte där. Har bara orkat lira cs go. Ja till alla 5år+ veteraner som lessnat på wow - Dragonage inquisition , oj oj vilket spel . Med tactical i singel Player så att du kan styra en 5manna grupp precis som du vill . Och vilken underbar grafik, helt makalöst. Och IOM att du är hella femmannagruppen så kan du spela 5min eller 15 timmar, kan säga att det lutar mot det sist nämnda men inge som blir förstört om du efter 5 min måste gå till tvättstugan eller om nån polare dyker förbi.

Dragonage Inquisition är väl bara singleplayer?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Imo är det bara värt att spela om man raidar eller pvpar seriöst.
Spelet är sjukt enkelt och man får allt serverat genom garrisons.
Redan tagit 92-94 på en alt genom garrison, kommer ha alla lvl100 utan att knappt spela på dem

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Imo är det bara värt att spela om man raidar eller pvpar seriöst.
Spelet är sjukt enkelt och man får allt serverat genom garrisons.
Redan tagit 92-94 på en alt genom garrison, kommer ha alla lvl100 utan att knappt spela på dem

Finns mycket mer än end-game raids och pvp att göra

bland annat: pet battles, gamla raids, mounts, fixa transmog gear, achievements, levla alts (ja, jag tycker att det är roligt att levla alts)

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Tyvärr är spelet fortfarande extremt tidsödande... eller tidskrävande.

Speciellt när det gäller HC's och RAID's... och fullt av folk som tar spelet på för stort allvar.

Både ja och nä, är många i guildet som klagar på att där är för lite att göra så de inte är lönt att vara online så mycket som de vill men tycker det passar mig rätt bra som det är nu.

Raidar 1-2 dagar i veckan klockan 19-23 där vi tagit HC nu och utöver det så kör jag lite arean någon kväll när polarna är online. Det ända som drar mig online varje dag är nog de där jäkla follower missions i garrison som jag brukar logga in minst 3 gånger om dagen för (morgon, eftermiddag och kväll) vilket tar 5 mins då.
Så visst går det att köra lite seriöst utan att lägga så mycket tid nu vilket det inte känts som tidigare

Sen finns det ju oändligt mycket mer man kan göra om man vill gräva ner tid i det som folk som jagar mounts och transmogs och annat onödigt men det är inget man behöver göra för att hålla sig med på progress banan

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Finns mycket mer än end-game raids och pvp att göra

bland annat: pet battles, gamla raids, mounts, fixa transmog gear, achievements, levla alts (ja, jag tycker att det är roligt att levla alts)

Klart det finns mer, men de där punkterna är imo inget som gör spelet värt att köra.
Bara något att göra efter man tittat klart på när färg torkar.

Gamla raids är man ju less på, t.ex efter 70~ varv av SoO känner man ju fan inte för att köra det igen =d

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Klart det finns mer, men de där punkterna är imo inget som gör spelet värt att köra.
Bara något att göra efter man tittat klart på när färg torkar.

Gamla raids är man ju less på, t.ex efter 70~ varv av SoO känner man ju fan inte för att köra det igen =d

Körde inte SoO så mycket själv, men det finns fler raids än just SoO. Och tycker det är extra roligt att leka gud och gå in och massakrera allt som tittar på en
För mig är end-game raids faktiskt inte den största delen av spelet. Inte PvP heller

Permalänk

Tycker tvärtom, man ska inte spela för raida eller spela seriöst, spela mer casual tycker jag e roligare.

Spelat igår i 8-10 timmar i streck, tröttna nästan.. Roligare o bara spela 2-3 timmar per dag typ. Tappar man inte suget.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tyvärr är spelet fortfarande extremt tidsödande... eller tidskrävande.

Speciellt när det gäller HC's och RAID's... och fullt av folk som tar spelet på för stort allvar.

de beror ju helt på hur man väljer att spelar. LFR finns ju nu där det tart typ 1 timme att köra 6 bossar och få 640 item lvl gear (lägsta epic item lvl). Och hitta en grupp till det blir ganska enkelt då den väljer spelare runt om i hela europa.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Tänk om man kunde få tillbaka tiden till TBC. Tidig WoTLK fungerade också men tycker TBC var absolut bästa expansionen. Slutade spela några månader innan WoD släpptes, tänker inte börja igen och jag tycker inte det är värt det för någon annan heller. Spelet har blivit för förstört vad gäller ekonomi och PVP.
Men, samtidigt finns det såklart väldigt många som fortfarande tycker det är svinkul, så köp en månad och bilda en egen uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Level up addon: http://www.curse.com/addons/wow/project-7472
Bruce lee ljud effekter: http://www.curse.com/addons/wow/hokuto-no-monk
Eget ljud: http://www.curse.com/addons/wow/soundtrack
(krävs dock du har egna ljudfiler på datorn)
Snyggt addon för monstren: http://www.curse.com/addons/wow/kuinameplates
Elv UI: http://www.tukui.org/home.php

Dragonage Inquisition är väl bara singleplayer?

det är ett Multiplayer läge med men har inte provat den själv, om det är så att det är ett co-op läge kanske

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezt:

Men, samtidigt finns det såklart väldigt många som fortfarande tycker det är svinkul, så köp en månad och bilda en egen uppfattning.

Mjo tydligen tycker folk helt olika, satten jolten fel när man läste här i tråden att folk gillar LFR.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej alla och tack för era svar!

Jag har spelat sen jag startade tråden, lite till och från, tyvärr mest ensam och än så länge går det ju att lira casual tycker jag.
Gör lite quester, lite instanser pillar med garrison i två timmar typ, sen är det bara att stänga av. Men jag förstår ju att vill man vara bäst så är det tiden och orken som ska finnas, så än så länge är jag nöjd. Trist bara att lira själv som sagt

Men spelet är nog så stort nu att man själv väljer vad man ska göra det till, där är saker att göra för den som vill spela då och då och där är saker att göra för den som vill spela för alltid. Det kommer aldrig att bli som i vanilla där det var så jävla roligt, men ändå så härligt svårt!
Som sagt, är någon sugen så heter jag Martiis#2441. Casuallirar det mesta

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd

Kan någon vänlig förklara lite för en som inte spelat på flera år. Vad har hänt med spelet? Måste man köpa en massa nya expansioner? Dvs måste jag betala för att köpa ett spel jag ändå ska betala för att spela? Jag har kanske 2 expansioner sedan spelet kom. Måste jag installera spelet via DVD? Det finns inte online?

Är det lika surt som det var förr. När skulle spela upp en ny gubbe så fanns det inte en käft i det områden där det är låglevel mobbs? Ja, förutom någon knäpp höglevel som gillar att döda låglevels då. tack.

Permalänk
Skrivet av lolight:

Kan någon vänlig förklara lite för en som inte spelat på flera år. Vad har hänt med spelet? Måste man köpa en massa nya expansioner? Dvs måste jag betala för att köpa ett spel jag ändå ska betala för att spela? Jag har kanske 2 expansioner sedan spelet kom. Måste jag installera spelet via DVD? Det finns inte online?

Är det lika surt som det var förr. När skulle spela upp en ny gubbe så fanns det inte en käft i det områden där det är låglevel mobbs? Ja, förutom någon knäpp höglevel som gillar att döda låglevels då. tack.

Har du grundspelet så har du automatiskt alla expacs, utom WoD då som måste köpas separat. Ingår 1 boost till 90 på köpet, spend it wisely...

https://eu.battle.net/account/download/ Dra ner Bnet-appen så fixar den resten i princip på egen hand

Att levla är ju vad man gör det till. Lirar man PvP-server så får man leva med ganks, sånt är livet liksom, rolla PvE annars så slipps det. Vissa områden kan vara ganska tomma öht, se till att joina en guild asap som social.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.

Permalänk
Medlem

Jag började wow 2009. spelade 24/7 i 2 år. visste inte vad andra spel var, helt seriöst. Raidade alla dagar utom fredag/lördag. såg mig själv i spegeln och la ner spelet. Spelade Rift , spelade GW2, all eftersom releases kom. Gick tillbaka till WoW flertal gånger och även vid wotlk. spelade kanske 3 max 4 veckor där men kände hur vardagen påverkades.. inte spelets fel, utan att jag alltid är sån som vill vara bäst... var fan drygt att vara borta 1 dag från spelet. missade dailies och skit. SLutat nu med att jag helt och hållet sagt upp MMORPGs i det formatet. Spelar FPS istället. Då kan jag spela när jag själv vill och missa hur mågna dagar som helst.
och ja, självklart när jag har tråkigt , så vill man gå tillbaka till MMORPGs för man vet att de kan ta 1 hel dag för dig utan problem pga allt som finns att göra

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Tjo!

Tänkte bara meddela att jag var i samma sits. Dock blev jag vän med en snubbe på jobbet, som hade lirat wow & det slutade med att vi nu kör i samma guild (3 polare).

Vi har raid 2ggr i veckan. Och man kan komma ganska långt på det.(3 timmars RAID) .

Vi har rensat senaste RAID på Heroic & 1 på mythic.

Det jag vill säga är att det inte är riktigt lika tidskrävande längre.

Så man kan alltså komma långt som casual:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070