Fråga om datorn med domän?

Permalänk
Medlem

Fråga om datorn med domän?

Hej, min dator e på lagning och nu har jag fått låna morsans arbetsdator. För att logga in på datorn måste man logga in genom hennes jobb domän.
Nu har jag inga rättigheter alls genom domänen och jag undrar hur jag kan logga in på datorn lokalt och få tillgång till allt?
Det måste finnas ett sätt eller?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

Om du har det lokala lösenordet så ja.
I annat fall kan du återställa det lokala lösenordet, men det rekommenderar jag inte.

Permalänk
Medlem

Vet du hur jag kan få lösenordet genom datorn? Typ nått program?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Behöver namn och lösenord för den där metoden, vilket jag inte har.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Vet du hur jag kan få lösenordet genom datorn? Typ nått program?

Om det är hennes jobbdator så ska du INTE installera och fixa med den. Finns en anledning till att den är nedlåst

Be henne logga in med hennes id/lösen. Sedan kan du surfa eller göra vad hennes konto tillåter

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Om det är hennes jobbdator så ska du INTE installera och fixa med den. Finns en anledning till att den är nedlåst

Be henne logga in med hennes id/lösen. Sedan kan du surfa eller göra vad hannes konto tillåter

Okej får nog bli så, tack för svaren!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk

Jag är en av människorna som får rensa datorer efter att diverse familjemedlemmarna har fingrat på dom. ALLT du gör på den datorn är din mammas ansvar så tänk två gånger innan du göra något och installera inget på den, inget, nada, zip, nichts. Om det händer något så brukar vi vara rätt hårda med att det bara är att blåsa datorn om sånt kommer fram.

Tänk på det och ha en fortsatt god jul