Permalänk
Medlem

Koppla ihop laptop med tv via hdmi.

Hej!

Har nu stått och försökt i 40 minuter att få bilden ifrån datan på tvn. Men det funkar inte och jag börjar tappa tålamodet. Det funkade för 2 timmar sedan sen lämnade jag tvn och den gick i väntläge efter 5 minuters inaktivitet. Efter detta så funkar det ej att få bild ifrån laptopen till tvn. Har testat en annan ny sladd och den funkar inte heller. Går jag in i kontrollpanelen så hittar datorn inte ens tvn... Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Testa använda "anslut en projektor". Bara söka i startmenyn eller använd windows knappen och p

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Testat att starta om datorn?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Testa använda "anslut en projektor". Bara söka i startmenyn eller använd windows knappen och p

Finns inget sådant alternativ.

Skrivet av JamesBanana:

Testat att starta om datorn?

Ja flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glocke:

Finns inget sådant alternativ.

Windowsknapp + p fungerar alltid. Fungerar som i att du får upp flera ikoner på skärmen där nästa tryck på p gör at du växlar till nästa bildläge. Om det verkligen ger bild på TVn är enn annan fråga.

Att datorn inte ens känner av TVn kan ju bero på att något gått sönder.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Testat att starta om datorn?

^ This.

Dock ballar min ur om den går in i "vänte/viloläge" då räcker inte en omstart av datorn utan allt måste startas om samtidigt, dvs av med dator, tv & reciver så funkar det sen. Tog ett tag innan jag märkte detta.

Går oxå att ändra under "energialternativ" så datorn aldrig går ner i viloläge osv.

Som sagt, en omstart av alla grejjer & saken är biff

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

^ This.

Dock ballar min ur om den går in i "vänte/viloläge" då räcker inte en omstart av datorn utan allt måste startas om samtidigt, dvs av med dator, tv & reciver så funkar det sen. Tog ett tag innan jag märkte detta.

Går oxå att ändra under "energialternativ" så datorn aldrig går ner i viloläge osv.

Som sagt, en omstart av alla grejjer & saken är biff

Startat om både dator och tv flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Windowsknapp + p fungerar alltid. Fungerar som i att du får upp flera ikoner på skärmen där nästa tryck på p gör at du växlar till nästa bildläge. Om det verkligen ger bild på TVn är enn annan fråga.

Att datorn inte ens känner av TVn kan ju bero på att något gått sönder.

Menade att det inte fanns något alternativ som heter projektor.

Permalänk

http://m.clasohlson.com/se/USB-till-HDMI-adapter/38-4614

Om det skulle vara HDMI-porten som lagt av kan du testa med en sån här (länk). Funkade klockrent till min förra laptop.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"