Ny version av chrome lägger till användarnamn i titelbaren? Ta bort hur?

Permalänk
Medlem

Ny version av chrome lägger till användarnamn i titelbaren? Ta bort hur?

Verkar som en ny chrome version släpptes inatt och lagt till en 100% meningslös sak som är störig:

Ens användarnamn står i titelbaren brevid minimera osv, fruktansvärt irriterande.
Hittade ingen option o ta bort det, bara byta namn till typ en punkt men fula klumpen är ju kvar ändå.

Någon som vet hur man får bort detta nya skräp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Verkar som en ny chrome version släpptes inatt och lagt till en 100% meningslös sak som är störig:

http://puu.sh/esa7V/88a194a4c7.png

Ens användarnamn står i titelbaren brevid minimera osv, fruktansvärt irriterande.
Hittade ingen option o ta bort det, bara byta namn till typ en punkt men fula klumpen är ju kvar ändå.

Någon som vet hur man får bort detta nya skräp?

Nu vet jag inte om mitt chrome har uppdaterats eller inte men jag har ännu inte fått något så störande på min, är det inte något tillägg du har som gör det där?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Det är något skittillägg du fått in. Haft det där också. Kolla senast installerade program. Kör en virus/spyware kontroll. Jag installerade av chrome. Tog bort något program, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette, körde en sweep. Installerade om Chrome sen var det äntligen borta.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Jag har också fått detta. Det är inget virus, bara en uppdatering. Jag vet dessvärre inte hur man får bort det.

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte det också på min hemmamaskin, men arbetsmaskinen har inte fått uppdateringen ännu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns/fanns en liknande grej i Chrome Canary där man växlar mellan användare på det viset.

Det ser inte ut så för mig med 39.0.2171.95 där använarna hamnar till vänster med sin ikon istället.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Detta är inget tillägg, det är en uppdatering i chrome, haft det i kanske en månad eller något.

Permalänk
Avstängd

Spela roll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Spela roll?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det tar utrymme där mina tabbar skulle kunna vara

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

EDIT: NVM, missa den stora uppenbara starta om chrome knappen...
Testade detta fick det inte att funka. Måste man mörda någon google tjänst när man startar om chrome?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick det idag, inget tillägg utan en uppdatering

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Hittade som annan sa enable new avatar menu och disablade det, tog bort skiten.
Det är nytt skräp som google experimenterar med, 100% meningslöst skräp.
Dom sa det ska vara så man enklare ser vilket konto man är inloggad på samt enklare att gå inkognito mode.

Bloat överallt som vanligt i alla nya uppdateringar för allt.

De roliga är att det funnits för vissa sen Augusti 2014, men tydligen är det dom rullar ute lite random sen dess.
https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/Q0CTWKv...

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Detta är inget tillägg, det är en uppdatering i chrome, haft det i kanske en månad eller något.

Ah då är det annat än den skiten jag fick då. För då ändrades startsida och massa skit samtidgt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

tackar

Permalänk
Hedersmedlem

Bloat och Bloat. Om du är fler som använder en maskin (eller som i mitt fall har både en privat och en jobb-profil) så är det ett snabb sätt att byta konton eller att låta någon använda Chrome som gäst. Eller för den delen att starta incognito.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Bloat och Bloat. Om du är fler som använder en maskin (eller som i mitt fall har både en privat och en jobb-profil) så är det ett snabb sätt att byta konton eller att låta någon använda Chrome som gäst. Eller för den delen att starta incognito.

Bloat i min mening är extra saker som man inte kan välja att ta bort enkelt.
Google borde vara så pass duktiga att dom kan lägga till en enable,disable i settings.

Ska inte behöva in och rota för att stänga av det, och dom flesta har inte en aning att man ens kan göra det.
Dvs bloat.

Annars är allt extra mög bra för finns alltid folk som har nytta av något

Permalänk
Medlem

Tycker också den bara är störig om man ändå inte kommer använda den. Avaktiverade den nu iaf.