Funkar alla komponenter med varandra? (Eget bygge)

Permalänk

Funkar alla komponenter med varandra? (Eget bygge)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7593305/2015-01-07

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Isåfall bättre med https://www.dreamspark.com

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Fltoig:

länk gärna till windows 8.1 där, har försökt att hitta men hittar inte OS:et

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Fungerar bara för vissa.

Skrivet av Vzano:

länk gärna till windows 8.1 där, har försökt att hitta men hittar inte OS:et

Fungerar inte för oss.

Det fungerar men jag är lite förbluffad över hur lite du har fått in i den budgeten på nästan 8500Kr. Får man inte mer för 8500kr? (Det var längesedan jag slängde ihop ett paket)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen rekommendera en SSD. Det gör sån enorm skillnad.

Permalänk
Medlem

Skulle nog byta ut gtx 760 mot ett r9 280x kort istället. mer prisvärt och kraftfullare för samma pris.

Edit: ett r9 280x kort kostar runt 1000 kr på blocket.

Permalänk
Medlem

hade valt ett annat grafikkort(t.ex. Radeon R9 280 3GB som är billigare och snabbare) eller väntat då det sägs ganska snart ska komma en ersättare till GTX 760. och en SSD.

EDIT: när jag tittar noggrannare så är detta bygge är inte prisvärt alls. och inet brukar ha fri monterings kampanjer ganska ofta, hade väntat på en sådan om jag inte kunde/ville montera själv.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det fungerar men jag är lite förbluffad över hur lite du har fått in i den budgeten på nästan 8500Kr. Får man inte mer för 8500kr? (Det var längesedan jag slängde ihop ett paket)

Håller helt med, 760 och FX-6300 känns riktigt vattnigt för de pengarna.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Varför ligger detta på bärbara datorer? Verkar inte så portabelt enligt mig om du inte inkluderar silver tejp för att tejpa ihop allt till ett paket

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Du har ett E-ATX chassi och sedan ett ATX moderkort? Onödigt stort chassi helt enkelt som ditt moderkort ej använder.
Titta på andra chassin. Om du vill ha fractal design så kolla på Core 3000, core 2500 eller om du vill gå upp 100kr i pris ett arc midi r2.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

länk gärna till windows 8.1 där, har försökt att hitta men hittar inte OS:et

Skrivet av simon253:

Fungerar bara för vissa.

Fungerar inte för oss.

Det fungerar men jag är lite förbluffad över hur lite du har fått in i den budgeten på nästan 8500Kr. Får man inte mer för 8500kr? (Det var längesedan jag slängde ihop ett paket)

För att få Windows 8.1 Pro krävs det att man är inskriven på ett universitet som är premium-medlem (har ingen koll på vilka det är)

Men det går utmärkt att få en likvärdig version bara man har ett mecenat-kort. Då får man nyckel till Windows Embedded 8.1 Industry Pro with Update, vilket fungerar ypperligt. Har haft det sen i våras och vet fler som kör det också. Kollade runt innan vad som egentligen skiljer, och vad jag kunde se så saknar inte denna version nåt, utan snarare så att den har fler funktioner (som hjälper till vid utveckling av system och annat). I vilket fall som helst så fungerar det precis lika bra som vanliga Windows 8.1 Pro (vad jag märkt)

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

För att få Windows 8.1 Pro krävs det att man är inskriven på ett universitet som är premium-medlem (har ingen koll på vilka det är)

Men det går utmärkt att få en likvärdig version bara man har ett mecenat-kort. Då får man nyckel till Windows Embedded 8.1 Industry Pro with Update, vilket fungerar ypperligt. Har haft det sen i våras och vet fler som kör det också. Kollade runt innan vad som egentligen skiljer, och vad jag kunde se så saknar inte denna version nåt, utan snarare så att den har fler funktioner (som hjälper till vid utveckling av system och annat). I vilket fall som helst så fungerar det precis lika bra som vanliga Windows 8.1 Pro (vad jag märkt)

Embedded är till för små inbyggda datorer. Om det gör någon skillnad vet jag inte men jag tänker inte köra det. Köper hellre en riktigt licens.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1946551/windows-embe...

Det är möjligt att meningen med embedded inte är fullstora datorer, men det va gratis och ALLT är som i Windows 8.1 Pro och jag har inte haft några problem med någonting, precis som alla andra som använder det.

Men det är upp till var och en. Kontakta universitetet du går på och hör om du har möjlighet att skapa premium-konto annars. Då får du tillgång till i princip all mjukvara Microsoft har utvecklat

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6