Hjälp med softwaremoddad wii

Permalänk
Medlem

Hjälp med softwaremoddad wii

Jag har själv moddat min egen wii för en knapp månad sedan och nu skulle jag modda sambons fars wii igårkväll. Jag använde samma guide båda gångerna, men den har blivit uppdaterad sedan första gången. Guiden finns här:

http://www.wiihacks.com/recommended-faqs-guides-tutorials-onl...

För det första så gick det bra båda gångerna, men det andra wiiet som jag moddade hade med något som heter wiiflow, en snygg USB-loader för att starta saker från t.ex. extern hårddisk. För att startade den nu så måste man först in i HomeBrew channel och där klicka på en blank ikon utan text eller bild soch sedan välja "LOAD" och sedan startar programmet där man kan välja bland det som ligger på disken.

Jag skulle vilja ha en ikon direkt på startskärmen i wiit som startar wiiflow. Läste mig till att man kan installera en forwarder (vad det nu är, kanske en form av namn för genväg?) och det testade jag och fick också en ikon på startskärmen för wiiflow, men den leder ingenstans. Den vet liksom inte var wiiflow ligger och hur det ska startas.

Jag skulle alltså gärna ha ett enkelt tips på hur jag får en genväg till wiiflow som fungerar.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Läs reglerna..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Läs reglerna..

Skickades från m.sweclockers.com

Är det mot reglerna att diskutera softwaremod till konsoller? OBS att jag har inte snackat något alls om piratkopiering.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker inte det är fel, jag äger nästan ingen hårdvara jag inte modifierat på något sätt, alla mina konsoller är lekta med och har både mjukvaru och hårdvaru hacks, min 360 har jag modifierat och kör Linux på och jag kan INTE spela "backups".

Allt som går trycka in modifierat linux på är roligt

Sen tycker jag om att göra mer på allt än vad som tänkts, så jag personligen tycker inte detta är fel efterssom du inte nämner att köra piratkopierat material. Du kan ju softmodda enbart för att låsa upp gömd potential i din konsoll och vad är fel med det?

Nej tacka vet gudarna att folk har intresse att leka och öppna möjligheter med sin hårdvara.

Själv spenderade jag flera veckor på att optimera en rootfs build av Ångström linux med nyare kernel till min Archos surfplatta och skrota android från den, väldigt roligt, lärorikt och bra mycket mer användningsområden har jag av den idag

Edit samt möjligheten att växla från matchbox till xfce för mer komplett användning.
Edit: det är fullt möjligt att softmodda sin Wii utan möjligheten att spela backups av Wii spel och då är det fullt tillåtet att skriva om det enligt reglerna. Många gör det av andra anledningar än att spela piratkopierade spel utan just för att själv koda till konsollen för att det är kul och för att lära sig andra arkitekturer.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Testpilot

Det är numera helt ok att diskutera software-moddning och flashning då det inte kändes rätt att förbjuda dessa diskussioner men tillåta jailbreak till iPhone. Så länge piratkopiering och sånt snack hålls borta är tråden ok.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Det är numera helt ok att diskutera software-moddning och flashning då det inte kändes rätt att förbjuda dessa diskussioner men tillåta jailbreak till iPhone. Så länge piratkopiering och sånt snack hålls borta är tråden ok.

Tack så mycket för svar, trevligt att höra

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Men då till själva inlägget som jag skrev: Hur skapar man en genväg på huvudskärmen till en app som är inlagd? Hur får man den genvägen att peka rätt?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

du får ladda ned wiiflow, som en .wad som man kan installera med tex wadmanager har jag för mig (äger inget wii själv men har softmoddat några stycken)

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Sorry, jag hade visst fel

Kanske jag vågar slänga in en fråga någon gång också.

Peace.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

http://www.wiiflowiki.com/Wiiflow/forwarders Ladda hem en av dessa och installera med Wad manager. Själv använder jag 8bitaren!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

the homebrew channel programmet För Wii går inte att ladda ner från deras sida är det någon som vet ett fungerande och säker alternativ .

Permalänk
Permalänk

hej söker en gammal kontroll till wii . inte wii motion plus kontroll.
var får man tag på en sådan har mailat 20 st på blocket som anonserar men all har den nya ,

behöver ha den om man ska installera USB Loader and Custom ISO . eller har ni någon bättre ide
har den svarta wii .