Permalänk
Tangentbordskonnässör

Oj vilken spännande auktion det finns på Tradera just nu med blandade tangentbord. Man ser att det ligger 2st Model M i högen och tycker mig se ett Model M2 i bakgrunden också. Jag är inte intresserad men någon annan kanske är.

http://www.tradera.com/item/340828/223906127/diverse-tangentb...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Oj vilken spännande auktion det finns på Tradera just nu med blandade tangentbord. Man ser att det ligger 2st Model M i högen och tycker mig se ett Model M2 i bakgrunden också. Jag är inte intresserad men någon annan kanske är.

Kan vara rubberdome

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Perfekt för mig som bor på Södermalm. Men jag vet att det finns en annan här i närheten som kan vara intresserad.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Beltet:

Perfekt för mig som bor på Södermalm. Men jag vet att det finns en annan här i närheten som kan vara intresserad.

menar du mig? (Södermalmsbo jag med )

Lycklig! Fick precis in 800 kr på kontot från Massdrop!
Fick ju betala det i tullavgifter för Granite R2 keycapsen.
Mailade dom bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Så här blir det rätt fort på huden om man får retrobrightlösning på sig. Man känner att det irriterar och svider litegrann. Det försvinner dock relativt fort igen utav sig själv men det gäller att skölja bort det så noga man kan om man fått det på sig.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Inget revolutionerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

...tycker mig se ett Model M2 i bakgrunden också.

Jag ser vad som skulle kunna vara ett till M2-tangentbord längre ner i högen.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Cherry Strait . Är mycket nöjd

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Mycket skönt tangentbord med en härlig laptopkänsla. Hade ett men gav det till bättre behövande (föräldrar).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

menar du mig? (Södermalmsbo jag med )

Lycklig! Fick precis in 800 kr på kontot från Massdrop!
Fick ju betala det i tullavgifter för Granite R2 keycapsen.
Mailade dom bara

Va tusan. Bor du också på söder. Då kanske vi skulle köra en tgb träff. Sugen på att titta på ditt jd40. Men vi får se hur arga vi är på varandra efter den här auktionen

EDIT: Tänkte på en snubbe som bor lite mer söder om stan som jag köpt lite grejer ifrån. Går under namnet tlt på deskthority.

EDIT2: Jag får tillbaka pengar från tullverket. Jag skickade in alla kvitton och banköverföringar så sa de typ "seems fine! vi skickar in pengarna efter ca en månad. Vi ska bara få pengarna från fraktbolaget".

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Beltet:

Va tusan. Bor du också på söder. Då kanske vi skulle köra en tgb träff. Sugen på att titta på ditt jd40. Men vi får se hur arga vi är på varandra efter den här auktionen

EDIT: Tänkte på en snubbe som bor lite mer söder om stan som jag köpt lite grejer ifrån. Går under namnet tlt på deskthority.

EDIT2: Jag får tillbaka pengar från tullverket. Jag skickade in alla kvitton och banköverföringar så sa de typ "seems fine! vi skickar in pengarna efter ca en månad. Vi ska bara få pengarna från fraktbolaget".

haha sweclockers TGB träff unite!

Jag mailade faktiskt bara Massdrop så fick jag pengarna tillbaka från dom!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Här är ett litet bevis för hur bra retrobright fungerar. En liten före och efter bild och överdelen blev behandlad i ungefär ~18 timmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe här är det någon som säljer en fräsig poker 2a någon av er som har provat eller har den där Hammer alu ramen?

http://www.blocket.se/stockholm/Mekaniskt_tangentbord_5832409...

Han säljer tydligen en till fint tangentbord..

http://www.blocket.se/stockholm/HHKB_pro_2_58324240.htm?ca=11...

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Skrivet av Embu:

Hehe här är det någon som säljer en fräsig poker 2a någon av er som har provat eller har den där Hammer alu ramen?

lel han med pokern berättade jag vilket pris han skulle ta på GH för att han fråga och så säljer han det för 1.5k mer, också schysst att hhkb annonsen är på engelska

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Embu:

satan vad dyrt! :/ överpris imo!

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Leedogustav:

lel han med pokern berättade jag vilket pris han skulle ta på GH för att han fråga och så säljer han det för 1.5k mer, också schysst att hhkb annonsen är på engelska

hehe såg det också https://geekhack.org/index.php?topic=31779.msg1597337#msg1597...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

haha njaa inte riktigt, dollarn är ganska dyr just nu så han körde en valuta omvandling på 10kr dollarn.. du skrev ju 350d så hehe fast egentligen är det ju 2836kr som det ska bli hehe.. men det andra bordet han säljer är helt oki pris med tanke på att man får med 2 uppsättningar keycaps

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Överpris kan man säga, enligt mig. Jag har betalat ca 3800:- för mitt custom. Tror han inte får det sålt faktiskt. Blocket är inte riktigt rätt marknad för att sälja dessa på.
Även om jag är sugen på ett hammer case. Men tyvärr helt fel färg för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Överpris kan man säga, enligt mig. Jag har betalat ca 3800:- för mitt custom. Tror han inte får det sålt faktiskt. Blocket är inte riktigt rätt marknad för att sälja dessa på.

haha det är den enda grejen jag också är intresserad av.. Fast jag skulle vilja ha den i gunmetal grey.. så sjukt snygg.

Fan jag är sugen på dina keycaps Björn, fast lite för dyrt för mig.. Min tjej skulle nog lämna mig ifall jag köpte dom haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

haha det är den enda grejen jag också är intresserad av.. Fast jag skulle vilja ha den i gunmetal grey.. så sjukt snygg.

Fan jag är sugen på dina keycaps Björn, fast lite för dyrt för mig.. Min tjej skulle nog lämna mig ifall jag köpte dom haha

Det är därför man har en gömma i garderoben och ett schweiziskt bankkonto

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

http://i60.tinypic.com/vhdt76.jpg

Stör mig så otroligt mycket på att mellanslagstangenten på QF TK är någon ynka milimeter större än vanligt... men det ska bli intressant att se hur a) PBT-tangenter är b) DSA känns i jämförelse med "vanligt" och c) det går att skriva med blanka hattar. Jag har, även om det ser ur som skit, valt att behålla siffertangenterna då jag inte är helt säker på symbolerna.

Hoppas du är nöjd med tangenterna!

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Embu:

Skrivet av Beltet:

Det är därför man har en gömma i garderoben och ett schweiziskt bankkonto

Efter ett tag så blir de avtrubbade och bryr sig inte längre. Det gäller bara att ta all skit tills man nått den gränsen

Permalänk
Skrivet av Beltet:

Hade ett silver hammer förut och de är sjukt sexiga. Ångrar att jag sålde det, men det var för att finansiera mitt lz så jag antar att det är ok

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Skrivet av Embu:

haha njaa inte riktigt, dollarn är ganska dyr just nu så han körde en valuta omvandling på 10kr dollarn.. du skrev ju 350d så hehe fast egentligen är det ju 2836kr som det ska bli hehe.. men det andra bordet han säljer är helt oki pris med tanke på att man får med 2 uppsättningar keycaps

Då menade jag 350 usd med frakt över hela världen så tangentbordet i sig är kanske värt 280-300 usd max, så det är ett ganska saftigt överpris

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

haha sweclockers TGB träff unite!

Jag mailade faktiskt bara Massdrop så fick jag pengarna tillbaka från dom!

Jag bor också på Söder!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Hoppas du är nöjd med tangenterna!

Jodå, ser lite skumt ut på mitt tangentbord, dock... får väl ta och lösa det, en dyr lösning är ju också en lösning.

Visa signatur

:)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ficklampa:

Jag bor också på Söder!

haha alla tangentbordsnördar bor på söder

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

haha alla tangentbordsnördar bor på söder

asbra ju! Flasha med artisan caps över en fika liksom. xD

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

asbra ju! Flasha med artisan caps över en fika liksom. xD

Det är antagligen bara vi hipsters på söder som skulle få för oss att hålla på med ett sånt smalt intresse.
Men då tycker jag att vi försöker få till något. Vad föredrar ni? Öl eller kaffe?

Permalänk
Medlem