Alternativ mjukvara till iTouch/lösa problemet?

Permalänk
Medlem

Alternativ mjukvara till iTouch/lösa problemet?

Tjenare. Tänkte bara kolla om någon vet om det finns en alternativ mjukvara som funkar med logitechs tangentbord. (Behöver bara "mediatangenterna".) Nu är det nåt skumt problem som gör att om jag inte stänger av iTouch manuellt så tar det 1-3 minuter att stänga av datorn. Nån kanske har en lösning på problemet?

Tack på förhand.

Visa signatur

Problem med FPS:en i cs? Stackars liten.

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem förut! Jag satt åtskilliga timmar och försökte lösa problemet. Jag kom fram till att det var någon sorts konflikt mellan min mus (MX500) och mitt tangentbord (Internet Navigator SE). Efter mycket trixande har jag äntligen fått det att funka. Avinstallerade programvara, drivrutiner, la in windows standard och tillbaka igen några gånger plus lite andra grejer och nu funkar det!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Jag hade exakt samma problem förut! Jag satt åtskilliga timmar och försökte lösa problemet. Jag kom fram till att det var någon sorts konflikt mellan min mus (MX500) och mitt tangentbord (Internet Navigator SE). Efter mycket trixande har jag äntligen fått det att funka. Avinstallerade programvara, drivrutiner, la in windows standard och tillbaka igen några gånger plus lite andra grejer och nu funkar det!

Observera att ITouch är för LogiTechs tangentbord, MoseWare är Logitechs motsvarig för deras möss.

Dock kanske du använde ITouch till MS-tangentbord, vad vet jag. De kan iaf. lida av samma problem. De är f.ö mycket buggiga.

Permalänk
Medlem

Re: Alternativ mjukvara till iTouch/lösa problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the ][mp
Tjenare. Tänkte bara kolla om någon vet om det finns en alternativ mjukvara som funkar med logitechs tangentbord. (Behöver bara "mediatangenterna".) Nu är det nåt skumt problem som gör att om jag inte stänger av iTouch manuellt så tar det 1-3 minuter att stänga av datorn. Nån kanske har en lösning på problemet?

Tack på förhand.

Jag hade exakt samma problem som dig så jag löste det genom att ta bort ITouch programet men det höll inte i längden eftersom jag vill se hur mycket jag skruvar upp på volymen. Så jag testade precis Microsofts program för deras tangentbord och nu kan jag se hur mycket jag skruvar fast det är också det enda jag har testat, så jag vet inte om dom andra mediaknapparna fungerar, det får du testa själv.

Mvh Mattias

EDIT: Glömde bort att säga om ni kopplar tangentbordet till PS2 porten så uppstår inte dessa problem, iallafall inte hos mig.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Alternativ mjukvara till iTouch/lösa problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matti

Jag hade exakt samma problem som dig så jag löste det genom att ta bort ITouch programet men det höll inte i längden eftersom jag vill se hur mycket jag skruvar upp på volymen. Så jag testade precis Microsofts program för deras tangentbord och nu kan jag se hur mycket jag skruvar fast det är också det enda jag har testat, så jag vet inte om dom andra mediaknapparna fungerar, det får du testa själv.

Mvh Mattias

Fungerar MS drivrutiner för Logitechs T-bord. Låter finfint, meddela om multimedia-knapparna fungerar.

Permalänk
Medlem

Det är de nya drivrutinerna som strular. Jag hade samma problem med 2.15. Men jag avinstallerade de och installerade de gamla, 2.13 och nu funkar det hur fint som helst.

Visa signatur

When drops of sadness falls...

Permalänk
Medlem

aha! då är det det som felar för mig med...jobbigt

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Alternativ mjukvara till iTouch/lösa problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Fungerar MS drivrutiner för Logitechs T-bord. Låter finfint, meddela om multimedia-knapparna fungerar.

Multimedia-knapparna fungerar ej!

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ju samma, kan stämma det där om USB, ska testa PS/2 igen.
Jag glodde runt i event viewer. Vad jag förstod så "a process is still accessing the registry" typ. Windows väntar och sen skiter den ju processen helt. Men ska dtesta med PS/2.
Ett tips, ha ikon i systray, välj avsluta. Voila så funkar det att logga ut eller stänga av snabbt. OBS iTouch.exe processen finns kvar efter man valt avsluta.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar. Fick mer respons än jag väntat. Nåja, ska sätta mig och testa alla möjliga lösningar snart. Först behövs lite sömn. Fyra dagar i fjällen tar lite på orken. Gonatt.

Visa signatur

Problem med FPS:en i cs? Stackars liten.