Samsung galaxy S3 hänger sig, ingen kamera!

Permalänk

Samsung galaxy S3 hänger sig, ingen kamera!

Har ett skit skumt problem med min S3a. Det är brorsan som använder den. Hur som helst så är problemet att den hänger sig, den "freezear". Den gör det lite när som och håller sig hängd i ca 20 minuter. Sen när det kommer igång dröjer det inte många minuter typ max 5 innan det händer igen.

Ett annat problem är att kameran inte funkar. Inte med något app.

Det lustiga är att jag körde in senaste versionen av paranoid för 2 dagar sen och då fungerade kameran och mobilen hände sig inte.

Problemen fanns innan jag flashade.

Vad kan det vara? Telefonen är ju värdelös nu.

Mvh

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Har ett skit skumt problem med min S3a. Det är brorsan som använder den. Hur som helst så är problemet att den hänger sig, den "freezear". Den gör det lite när som och håller sig hängd i ca 20 minuter. Sen när det kommer igång dröjer det inte många minuter typ max 5 innan det händer igen.

Ett annat problem är att kameran inte funkar. Inte med något app.

Det lustiga är att jag körde in senaste versionen av paranoid för 2 dagar sen och då fungerade kameran och mobilen hände sig inte.

Problemen fanns innan jag flashade.

Vad kan det vara? Telefonen är ju värdelös nu.

Mvh

vattenskada ?
byte av kamera kan kanske hjälpa?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

vattenskada ?
byte av kamera kan kanske hjälpa?

Ej vattenskadad! Kan inte vara något fel på kameran. Det känns som om det är mjukvaru relaterat. När jag precis flashat funkade alt. 1 dag efter hänger sig allt och kameran funkar inte. Men den gjorde det 1 dag innan. Tyder väl på mjukvarufel?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk

Tyckte min S3a var den telefonen som buggade mest för mig. Speciellt med inte original rom.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Ej vattenskadad! Kan inte vara något fel på kameran. Det känns som om det är mjukvaru relaterat. När jag precis flashat funkade alt. 1 dag efter hänger sig allt och kameran funkar inte. Men den gjorde det 1 dag innan. Tyder väl på mjukvarufel?

vadå kan inte vara fel på kamera ? återställ den till original då är det då mjukvara så borde det försvinna

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

vadå kan inte vara fel på kamera ? återställ den till original då är det då mjukvara så borde det försvinna

När jag flashar stock så funkar kameran och allt annat precis som när man flashar custom. Sen ca 1 dag efter funkar inget igen.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

När jag flashar stock så funkar kameran och allt annat precis som när man flashar custom. Sen ca 1 dag efter funkar inget igen.

med vattenskada så kan en telefon fungera/inte fungera om vartannat flera gånger innan den dör, den telefonen var väl utlånad?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Då kan det i ju för sig vara så. Ska höra med brorsan om något har hänt. Han har inte sagt något.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk

Ingen vattenskada!!

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Ingen vattenskada!!

är det bakre kameran ? den större finns ju för 60-70kr från ebay kanske kan vara värt att testa även om det blir likadant
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Galaxy...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Det är den stora kameran bak ja. Byter jag den kvarstår problemet med att den fryser var 5e minut och att den startar om sig hela tiden..

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem

Prova Cyanogenmod.. funkat felfritt på alla S3or ja flashat..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Det är den stora kameran bak ja. Byter jag den kvarstår problemet med att den fryser var 5e minut och att den startar om sig hela tiden..

det vet du inte förrän du bytt kameran. din telefon är exakt som en dator nån del kan göra att allt hänger sig var 5:e minut.
för att felsöka den måste du nästan byta dom delar som går att byta.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Det är allmänt känt att kameran på s3an buggar ur för eller senare med alla custom-roms då samsung inte släppt källkoden.
Finns obegränsat med trådar om detta på xda/cyanomodgen forumen.

Permalänk

Alright! Tack för hjälpen grabbar! Skiter i denna mobil nu. Blir en ny! Tack ändå!

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!