Permalänk
Avstängd
Skrivet av isbjoern:

Kan spela allt mellan 2min till 10min innan krash med datorn i signatur.

Meddelande i eventvwr:
Felet uppstod i programmet med namn: DyingLightGame.exe, version 1.2.0.0, tidsstämpel 0x54c668ae
, felet uppstod i modulen med namn: rd3d11_x64_rwdi.dll, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x54c66722

Inget som känner till någon lösning?

Har haft ett par blåskärmar, tvungen att "hardresetta" datorn, kan vara så att spelet är väldigt känsligt för överklockning möjligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Har haft ett par blåskärmar, tvungen att "hardresetta" datorn, kan vara så att spelet är väldigt känsligt för överklockning möjligen?

Jag har fått svartskärm men varit tvungen att göra hardreset också.

På steamforumen har folk massa olika lösningar, men ingen 100% än. Någon kan spela om han tar bort motion blur, en annan om man kör -noborder i launch options och en tredje när han rullade tillbaka drivrutiner till 344.75. Får prova det när jag kommer hem annars är det väl bara avvakta en patch.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

shadowplay nVidia.

Tack!

Nöjde mig med Steams inbyggda fps mätare.
Ligger mellan 50-80fps med allt på max och view dist. på 50% i 1440.
Vet inte om det är bra eller dåligt för min rigg, men klart spelbart!

Att inaktiverat "film grain" blev mycket trevligare tycker jag.
Gillar varken zombie eller skräck spel, men detta är faktiskt riktigt trevligt!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Har haft ett par blåskärmar, tvungen att "hardresetta" datorn, kan vara så att spelet är väldigt känsligt för överklockning möjligen?

Funkar fint med hårt överklockad burk här...både cpu och gpuer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Värdelös prestanda på Linux, med datorn i sign så får jag 40-100FPS under tutorial, och precis när man slutat och skall gå ut går FPS ner till 14. Sänkte allt till Low och fick upp det till 24FPS men pendlar neråt.

Spelet använder flitigt ca 4 kärnor men prestandan är skit, med threaded_optimizations så ökade den en aning i FPS men inget som fixar det nuvarande.

Utöver buggar som andra har märkt,
Q (sense) ikonerna är värdelöst buggade,
munnar rör sig oftast inte när folk pratar så blir lite creepy look när de stirrar intensivt på en,
prestandan är bollocks.
går ej stänga av motionblur .

Ja, än är då linux inget os för en gamer...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett riktigt kasst spel som jag djupt ångrar att jag köpte. Prestandan är under all kritik och jag känner ingen som helst lust att ens försöka diverse fixar för att få det att fungera som det ska. Detta av den enkla anledningen att spelet helt enkelt inte är roligt. Det är lätt att tro att springa runt i en stad fylld med zombies och genomföra uppdrag, hitta nya vapen och utveckla sin karaktär är roligt, men i Dying Light blir det snabbt till en syssla.
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel; det är bara tråkigt. Dessutom är röstskådespeleriet bland det absolut sämsta jag hört, och dialogerna är makalöst dåligt skrivna.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av PatrikNordstrm:

är det i 1080p? har också 670 sli nämligen..

Japp, 1080p

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

spelet verkar riktigt trevligt! MEN, jag har dock statiskt ljud när jag spelar? Alltså då och då så låter ljudet statiskt, ungefär som datorn håller på att dö (fast jag har över 100fps och flyter på riktigt fint). Det fastnar inte eller något, men liksom lite "krrsh" kr" "kr" då o då. (fin förklaring xD) alltså "cracking" noise typ.

EDIT: SJÄLVKLART vart det värre bara för jag skrev "då och då" nu är det konstant och mycket värre, nu laggar ljudet efter samtidigt också, derp!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Köpte spelet med och har kört ca 6 timmar. Men jag har inte ett enda problem med grafik eller ljud. kör med max inställningar och ca halva på view distance.
Använder 290x kort för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Ett riktigt kasst spel som jag djupt ångrar att jag köpte. Prestandan är under all kritik och jag känner ingen som helst lust att ens försöka diverse fixar för att få det att fungera som det ska. Detta av den enkla anledningen att spelet helt enkelt inte är roligt. Det är lätt att tro att springa runt i en stad fylld med zombies och genomföra uppdrag, hitta nya vapen och utveckla sin karaktär är roligt, men i Dying Light blir det snabbt till en syssla.
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel; det är bara tråkigt. Dessutom är röstskådespeleriet bland det absolut sämsta jag hört, och dialogerna är makalöst dåligt skrivna.

Håller helt klart med att vissa röstskådespelare och mycket av dialogen är riktigt uselt, men brytningarna som alla har gör det förmodligen värre.
Man spelar den vanliga "brodude", och genom en riktigt oinspirerande story med klassiska "spring dit, gör det"-uppdragen. Har inte kommit speciellt långt, men allt hitintills indikerar på standard 101. Gäsp.

Förutom några extrema dippar här och där så flyter det på riktigt bra och det ser fint ut. Tycker ändå det är rätt skoj att springa runt och faktiskt tvingas undvika konfrontation eftersom det är riktigt farligt. Man måste utveckla sina vapen och använda terrängen. Lura zombies att ta död på sig själva osv.

Permalänk
Medlem

Får denna, någon som vet varför?

Specs - GTX 970, i5 4690k 4,4ghz, 8gig ram

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Avstängd

Varför ligger GPU USAGE på runt 60% med 2st gtx 970 i SLI??
V-sync är AV.
Temps osv är under 65c. Inget annat knas.
Har nyaste drivrutin.
Förstår inte vad som är galet?
Dator i sign.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheBodyLotion:

Får denna, någon som vet varför?
http://i.imgur.com/mzVYRQg.png

Specs - GTX 970, i5 4690k 4,4ghz, 8gig ram

Någon minnesläcka kan jag tänka mig. Fick något liknande vid lanseringen av Battlefield 4 med mitt dåvarande HD6970. Extremt drygt när det händer.

Skrivet av makn:

Varför ligger GPU USAGE på runt 60% med 2st gtx 970 i SLI??
V-sync är AV.
Temps osv är under 65c. Inget annat knas.
Har nyaste drivrutin.
Förstår inte vad som är galet?
Dator i sign.

Hur ser det ut med VRAM-användning? Hur ser det ut med CPU-användning för spelet, har spelet fastnat med en enda kärna som någon nämnde tidigare i tråden och gav lösning på?

Permalänk
Medlem

Ni som har 16 gig ram. Hur mycke används när ni spelar? Har själv 8 gig och spelet tar 7 när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Har någon annan problem med toads i detta spel? Dvs. de som spottar på dig. Varje gång jag och en polare möter en, och hans "spott" exploderar så låser hans dator sig i 10-20 sekunder och min i 4-5 sekunder, efter det laggar det apa i en 20 sekunder. (sub 10 fps)

Skrivet av Sper:

Ni som har 16 gig ram. Hur mycke används när ni spelar? Har själv 8 gig och spelet tar 7 när jag spelar.

Har bara 12, men spelet drar ca 5.5-5.8GB ram i bland för mig. Brukar ligga på runt 90% totalt.

Edit igen: polaren har 8, han brukar ligga på 90-95%, spelet drar lite över 4GB vanligtvis för honom.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sper:

Ni som har 16 gig ram. Hur mycke används när ni spelar? Har själv 8 gig och spelet tar 7 när jag spelar.

Låter som att du och TheBodyLotion båda har minnesläckor då. Vad kör ni för drivrutiner till grafikkort och sådant? Operativsystem och liknande kan nog också vara bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Hur ser det ut med VRAM-användning? Hur ser det ut med CPU-användning för spelet, har spelet fastnat med en enda kärna som någon nämnde tidigare i tråden och gav lösning på?

Ligger på runt 3.5gb,
Har ej kollat cpu användning, ska göra det.

Kolla denna videon..han har samma setup som mig i stort sett..3770k / 970 SLI
Titta på GPU USAGE. Den ligger runt 90% hela tiden.
När jag spelar ligger den mellan 50-65% :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Varför ligger GPU USAGE på runt 60% med 2st gtx 970 i SLI??
V-sync är AV.
Temps osv är under 65c. Inget annat knas.
Har nyaste drivrutin.
Förstår inte vad som är galet?
Dator i sign.

Det är inte optimerat för SLI, TotalBiscuit testade och såg ingen skillnad alls med ett eller två kort...

https://www.youtube.com/watch?v=VDqVv5xQ5eo

En patch från utvecklarna eller en optimering från nVidia är det enda att hoppas på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Det är inte optimerat för SLI, TotalBiscuit testade och såg ingen skillnad alls med ett eller två kort...

https://www.youtube.com/watch?v=VDqVv5xQ5eo

En patch från utvecklarna eller en optimering från nVidia är det enda att hoppas på.

Sant mannen! tack.
Tittar man på videon jag postade ser man att när han kommer ut bland zombiesarna ligger gpu usage runt 60% för honom med..
Bara vänta på en fix

Permalänk
Medlem

Jag kan spela runt 20 - 40 min tillräckligt för att hinna börja komma in i det och sen är det crash till desktop med en felkod jag inte hittar något om när jag söker online, annars funkar spelet fint prestandamässigt,

Men skulle gärna vilja hitta en lösning så man kan spela ordentligt:/

Permalänk
Skrivet av waspen123:

spelet verkar riktigt trevligt! MEN, jag har dock statiskt ljud när jag spelar? Alltså då och då så låter ljudet statiskt, ungefär som datorn håller på att dö (fast jag har över 100fps och flyter på riktigt fint). Det fastnar inte eller något, men liksom lite "krrsh" kr" "kr" då o då. (fin förklaring xD) alltså "cracking" noise typ.

EDIT: SJÄLVKLART vart det värre bara för jag skrev "då och då" nu är det konstant och mycket värre, nu laggar ljudet efter samtidigt också, derp!

Citerar mig själv för och meddela att genom att uppdatera Geforce Experience osv så löste jag detta! Nu flyter det på helt perfekt Ligger på allt mellan 78 o 160 fps med min rig i sign på 1080p/high(högsta?)

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med att zombies blir starkare?

Alltså om zombies blir kraftfullare i takt med att man själv blir det så att säga? Det var ju systemet i dead island och jag ogillade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Måste säga att jag är rätt sugen på detta spel. Första Dead Island gillade jag hyffsat, trots alla dess brister och Riptide har jag inte pallat med att spela igenom. Kvar i början av spelet. Borde väl ta något krafttag någon dag...

Hur likt är detta spel Dead Island-spelen? Jag hoppas recensionerna dyker upp snart med.

Det är i det närmaste identiskt med Dead island förutom att man lagt till en ganska bra Parkour del, så att man kan hoppa, springa på tak och klättra undan zombies. I övrigt är craftandet och utvecklingen av ens karaktär och hur quests och strider funkar likadant som i Dead Island. Spelet är snyggt som fan men det lider lite av samma sak som Dead island. Det är helt linjärt och det finns inga val. Den karaktär man spelar är inte du, utan du spelar en person i en story där allt som händer är förutbestämt. Det enda man kan påverka är i vilken ordning saker och ting händer.
Detta är lite surt faktiskt och förtar lite av glädjen. Det är inte så annorlunda mot andra spel iofs men ska man kalla nåt för "open world" så ska det ju finnas lite mer vägar att gå tycker jag. Man kan ju inte välja faktion, man kan inte välja att vara god eller ond och man kan kan inte välja vad som händer i spelet.

Jag hade dock roligt när jag spelade spelet i några timmar igår och kommer nog att köra igenom det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av killawife:

Det är i det närmaste identiskt med Dead island förutom att man lagt till en ganska bra Parkour del, så att man kan hoppa, springa på tak och klättra undan zombies. I övrigt är craftandet och utvecklingen av ens karaktär och hur quests och strider funkar likadant som i Dead Island. Spelet är snyggt som fan men det lider lite av samma sak som Dead island. Det är helt linjärt och det finns inga val. Den karaktär man spelar är inte du, utan du spelar en person i en story där allt som händer är förutbestämt. Det enda man kan påverka är i vilken ordning saker och ting händer.
Detta är lite surt faktiskt och förtar lite av glädjen. Det är inte så annorlunda mot andra spel iofs men ska man kalla nåt för "open world" så ska det ju finnas lite mer vägar att gå tycker jag. Man kan ju inte välja faktion, man kan inte välja att vara god eller ond och man kan kan inte välja vad som händer i spelet.

Jag hade dock roligt när jag spelade spelet i några timmar igår och kommer nog att köra igenom det.

Tack för jämförelsen/beskrivningen!

Lite osäker på vad jag tycker om det men blir nog ett köp när priset gått ner. Borde plåga mig igenom Riptide innan med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Låter som att du och TheBodyLotion båda har minnesläckor då. Vad kör ni för drivrutiner till grafikkort och sådant? Operativsystem och liknande kan nog också vara bra.

Kör senaste 347.25 enligt nvidia experience, samt win7 64bitar och 8gb ram.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Ja, än är då linux inget os för en gamer...

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har Linux med detta att göra, spelet är dåligt optimerat vare sig på Linux eller Windows för den delen. Metro LL Redux versionerna funkar utmärkt, funkade utmärkt sen launch faktiskt förutom mindre små problem runt om så var prestandan on top och knappt några visuella skillnader mellan Windows / Linux versionen som körde på mer eller mindre samma kapabla APIer (DirectX 11, OpenGL 4.0) istället för 3.1 som deras tidigare version som fortfarande krävdes noga granskning att hitta skillnader i bildkvalite. Konstigt nog har inte Redux tesslering dock.

Tog iaf upp en ticket på deras support och lämnade in loggar samt system spec, som många andra men ser ut att en Linux patch är redan i testning om man tittar på steamdb.

"/encryptedmanifests/patch_test_01_28/encrypted_gid: 9D874E…903BC6 encryptedmanifests/patch_test_01_29b/encrypted_gid: 478CBA…05A48D"

Så ser ut att de har börjat göra patch sen relase dagen vilket får mig att tro att de redan visste om detta.

https://steamdb.info/app/239140/history/?changeid=869493

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv

Ligger på stabila 60 fps i Ultra-inställningar på en skärm med 2560-1080 upplösning. Märkte ingen som helst skillnad på view distance 50 eller 100, inte heller om skuggor är på high eller medium.

Spelet laggar dock till om man står på den stora bron med alla kraschade bilar - speciellt om man bombar zombier med molotovs.

Men storyn är lam, röstskådespeleriet är ett skämt och det stör mig att det inte finns några som helst val att göra i dialogerna, man är bara "someone else's...dog".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Segas:

Ligger på stabila 60 fps i Ultra-inställningar på en skärm med 2560-1080 upplösning. Märkte ingen som helst skillnad på view distance 50 eller 100, inte heller om skuggor är på high eller medium.

Spelet laggar dock till om man står på den stora bron med alla kraschade bilar - speciellt om man bombar zombier med molotovs.

Men storyn är lam, röstskådespeleriet är ett skämt och det stör mig att det inte finns några som helst val att göra i dialogerna, man är bara "someone else's...dog".

Skickades från m.sweclockers.com

Vad sitter du på för utrustning egentligen?

TotalBiscuit kör med GTX Titan SLI och för honom så gjorde View Distance enorm skillnad. Någon av er ljuger och TB har video på sitt statement.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinoman:

Vad sitter du på för utrustning egentligen?

TotalBiscuit kör med GTX Titan SLI och för honom så gjorde View Distance enorm skillnad. Någon av er ljuger och TB har video på sitt statement.

View distance gör varken till eller från för mig. Har ingen direkt märkvärdig setup, men den glider på fint. 780Ti, 4790K, 16GB RAM och film grain i spelet avslaget (ser inte klokt ut när det är igång). TB kanske slösar enorma resurser på att spela in sitt skit och förlorar kanske en hel del prestanda bara där? Jag är extremt petig med vilka processer som ska ligga och tugga i bakgrunden när jag spelar.

Ingen behöver dessutom ljuga och att skapa en filmsekvens för att bevisa att jag har en perfekt spelupplevelse känns onekligen överarbetat. Mitt Windows 8.1 är minimalistiskt, TB har säkert sin dator sprängfylld med skräp. Som de flesta är medvetna om så används mer- eller mindre bara en kärna i Dying Light...med ett minimalistiskt processträd så finns det mer resurser över till spelet. Dessutom så borde TB veta att den SLI-profilen som finns för Dying Light är ett skämt. Forum är sprängfyllda med rekommendationer att stänga av SLI - undra varför?

Logik - inga lögner.

Permalänk
Medlem

Jag har löst mina krasher, något så magiskt trög har jag aldrig känt mig innan.

Installerade om VLC Streamer servermjukvaran på datorn för ett tag sen, har sedan dess glömt ändra root mappen så alla filmer har lagt sig på C:\. Hade på grund av detta 600mb ledigt på SSDn. Detta innebar i sin tur att när Dying Light började tugga i sig mitt RAM så hade inte Windows något swap-utrymme på SSDn att plocka av, och det krashade.

Rensade SSD och provade igen, då kunde jag spela 25min i sträck innan jag var tvungen att sticka iväg.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED