Permalänk

Tyckte jag hade lite väl mycket stuttering när jag spelade. Men jag såg att med settings på high så utnyttjade spelet hela mitt grafikminne (2gb), efter jag sänkte texture details till medium så blev stutteringen mycket mindre!

Ett tips till folk som har problem med stuttering.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AMD-FX:

Jag kan inte hitta nån Dying Light video på hans kanal. Är den inte på youtube?

Om du prenumererar på hans kanal så kan du titta på VOD:en.

Annars har han precis lagt upp en <port report> på Dying Light. Checka tuben.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Tyckte jag hade lite väl mycket stuttering när jag spelade. Men jag såg att med settings på high så utnyttjade spelet hela mitt grafikminne (2gb), efter jag sänkte texture details till medium så blev stutteringen mycket mindre!

Skrivet av Dinoman:

Om du prenumererar på hans kanal så kan du titta på VOD:en.

Annars har han precis lagt upp en <port report> på Dying Light. Checka tuben.

Tittar på den nu så kan likaväl länka https://www.youtube.com/watch?v=VDqVv5xQ5eo&ab_channel=TotalBiscuit,TheCynicalBrit

Streamen finns också på youtube: Linky Linky

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

är det i 1080p? har också 670 sli nämligen..

Permalänk
Medlem

Såhär stänger man av filmgrain iaf... Fan att utvecklare inte lär sig, hur svårt kan det vara att lägga till detta i options?

http://www.reddit.com/r/dyinglight/comments/2tus4n/how_to_dis...

mer tweaks

http://www.reddit.com/r/dyinglight/comments/2turvm/pc_how_to_...

nVidia Performance guide,

http://www.geforce.com/whats-new/guides/dying-light-graphics-...

se till att upgadeta geforce experience släpptes ny SLI profil för spelet under gårdagen.
http://www.geforce.com/whats-new/articles/dying-light-sli-pro...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Någon som skulle vara intresserad av ett 4-pack på Steam?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Thomas Torsson:

Jag tror nog att jag skulle kunna vara intresserad. Skicka mig ett pm om du hittar nog med folk för ett 4-pack och om hur vi löser det!

Permalänk
Skrivet av kamikorozv:

Jag tror nog att jag skulle kunna vara intresserad. Skicka mig ett pm om du hittar nog med folk för ett 4-pack och om hur vi löser det!

Skulle kanske också kunna vara intresserad, hur kan vi lösa det? Pm gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Jag kan stå för inköpskostnaden, alltså 150€. Om ni använder Swish eller något liknande så kan ni ju föra över pengarna via det eller vanlig banköverföring. Jag skickar spelet som en gåva via Steam. Fattas bara en person. Hör av mig så via PM så snart som möjligt.

Permalänk
Skrivet av Thomas Torsson:

Jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Skickar PM till alla tre.

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att jag är rätt sugen på detta spel. Första Dead Island gillade jag hyffsat, trots alla dess brister och Riptide har jag inte pallat med att spela igenom. Kvar i början av spelet. Borde väl ta något krafttag någon dag...

Hur likt är detta spel Dead Island-spelen? Jag hoppas recensionerna dyker upp snart med.

Permalänk

Har en plats för 4-pack kvar om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem

Argh, varför släpps inte demo längre...vill testa innan jag köper.

Skrivet av Dinoman:

Tycker inte alls det är konstigt. Väldigt sällan som man hör att SLI/CF funkar i början av spels livstid. Som jag sa så är det TB som rapporterade detta. Han köra GTX Titan SLI om jag inte minns fel.

Konstigt på det sättet att nVidia släppt en drivis för spelet samt profilinställningar via GFE. Men å andra sidan fungerar de inte, vilket har hänt många gånger tidigare, t ex när Mordor släpptes.

Användare har dock rapporterat att om man gör sin egen profil så skall det fungera, plus CPU Load balance fixen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa med season pass?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får fram info om fps och load som TB har i vänstra hörnet?

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Någon som vet hur man får fram info om fps och load som TB har i vänstra hörnet?

Tycker det ser ut som MSI Afterburners OSD

PCgameshardware.de har gjort prestandatester nu. Spelet är väldigt processorkrävande.
http://www.pcgameshardware.de/Dying-Light-PC-257307/Specials/...

Permalänk
Medlem

Själv stängde jag av Vsync i spelet. Satte ner view distance till medium på slidern. Aktiverade vertical sync (adaptive) och tripple buffering i nvidia control panel + Nvidia DSR 2103x1314 res.

Pendlar mellan 48-60 fps! Flyter på riktigt bra!

Lite sugen på att prova Supersampling, om det nu fungerar. Återkommer på den punkten!

Som de nämner i denna video så ligger nästan all load på Core 1: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84924572&v=VDqVv5xQ5eo&...

Verkar lite taskigt optimerat i nuläget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qslig:

2010? Var det meningen att det skulle låta som något negativt? Det gjordes bättre spel förr...

Tycker själv spelet är trevligt hittills, har bara spelat 2-3 timmar dock så kan inte ge någon längre recension.

Ja, jag tycker känslan är bedrövlig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Varför kan jag ej starta spelet på steam?

Står varje gång att den installerar DirectX och efter det händer det ingenting. Samma sak varje gång jag startar spelet.

Problemet är äntligen löst efter massor med timmar av felsök.

https://www.youtube.com/watch?v=URMlXK0_Mfk

Behövde bara ladda ner filerna som killen har på sin youtube länk och klistra in och ersätta de i SysWOW64 .

Nu funkar även några andra spel som jag hade samma problem med också:)

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Supersampling (SSAA) fick jag inte igång överhuvudtaget. Prövade att ta override application settings, men hjälpe inte.

Vet någon hur man gör får ni gärna tipsa

Edit: Aha, funkar inte på DX11..

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

shadowplay nVidia.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slideshow på Linux

Värdelös prestanda på Linux, med datorn i sign så får jag 40-100FPS under tutorial, och precis när man slutat och skall gå ut går FPS ner till 14. Sänkte allt till Low och fick upp det till 24FPS men pendlar neråt.

Spelet använder flitigt ca 4 kärnor men prestandan är skit, med threaded_optimizations så ökade den en aning i FPS men inget som fixar det nuvarande.

Utöver buggar som andra har märkt,
Q (sense) ikonerna är värdelöst buggade,
munnar rör sig oftast inte när folk pratar så blir lite creepy look när de stirrar intensivt på en,
prestandan är bollocks.
går ej stänga av motionblur .

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FFolchi:

Är det värt att köpa med season pass?

Jag tycker inte det verkar vara värt det. Det finns väldigt mycket i spelet redan, känns inte som man behöver extra innehåll. Om det kommer någon riktigt bra DLC tänker jag köpa den enskilt. De som fanns beskrivna verkade inte som måsteköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Värdelös prestanda på Linux, med datorn i sign så får jag 40-100FPS under tutorial, och precis när man slutat och skall gå ut går FPS ner till 14. Sänkte allt till Low och fick upp det till 24FPS men pendlar neråt.

Spelet använder flitigt ca 4 kärnor men prestandan är skit, med threaded_optimizations så ökade den en aning i FPS men inget som fixar det nuvarande.

Utöver buggar som andra har märkt,
Q (sense) ikonerna är värdelöst buggade,
munnar rör sig oftast inte när folk pratar så blir lite creepy look när de stirrar intensivt på en,
prestandan är bollocks.
går ej stänga av motionblur .

Tråkigt att höra. Får se hur det funkar under Linux Mint den dagen jag köper spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

För er med AMD-kort:

Stäng ner "Gaming Evolved"-appen som medföljer drivisarna innan ni startar spelet. Förbättrade mitt spelflyt avsevärt iaf. (R9 290 Tri-X)

Permalänk
Avstängd

Jag ligger på 100-144 fps med datorn i sign på högsta. Men det är skitsamma när känslan inte är bra. (enligt mig)

Permalänk
Medlem

Kan spela allt mellan 2min till 10min innan krash med datorn i signatur.

Meddelande i eventvwr:
Felet uppstod i programmet med namn: DyingLightGame.exe, version 1.2.0.0, tidsstämpel 0x54c668ae
, felet uppstod i modulen med namn: rd3d11_x64_rwdi.dll, version 0.0.0.0, tidsstämpel 0x54c66722

Inget som känner till någon lösning?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Southman:

Som de nämner i denna video så ligger nästan all load på Core 1: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84924572&v=VDqVv5xQ5eo&...

Verkar lite taskigt optimerat i nuläget.

Möjlig tillfällig lösning på att endast en kärna används, kommer inte ihåg varifrån jag fick tipset tyvärr.. :

Citat:

If you're getting full use on a single core, use the AC: Black Flags fix:
Windows 8.1 Instructions:
Once the game is running, bring up Task Manager, right click on DyingLight and click Go to Details. Now, right click on DyingLightGame.exe and select Set Affinity. On my quad core, I deselect Core 3 and click OK. Now repeat, and re-enable core 3 and the load will be properly balanced.