Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bahnhof börjar med mobilabonnemang

Permalänk
Medlem

Bahnhof börjar med mobilabonnemang

Fick just reda på att Bahnhof ska börja med mobilabonnemang! Går inte att beställa än men man signar upp sig med mobilnummer eller e-postadress så får man reda på mer senare. https://www.bahnhof.se/mobiltelefoni

Hur tror ni att Bahnhof kommer ragga kunder? Vad har de att erbjuda som inte andra operatörer har, utöver överlägset bäst integritet? Andra tankar?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bakgrund:

Fick just reda på att Bahnhof ska börja med mobilabonnemang! Går inte att beställa än men man signar upp sig med mobilnummer eller e-postadress så får man reda på mer senare. https://www.bahnhof.se/mobiltelefoni

Hur tror ni att Bahnhof kommer ragga kunder? Vad har de att erbjuda som inte andra operatörer har, utöver överlägset bäst integritet? Andra tankar?

Erbjuda full VOIP mellan sig och andra mobilleverantörer?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

fri surf kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bighultsfred:

fri surf kanske?

Alla erbjuder fri surf. Tror inte de kommer erbjuda obegränsad surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Alla erbjuder fri surf. Tror inte de kommer erbjuda obegränsad surf.

Varken fri eller obegränsad surf finns på marknaden vad jag sett
(alla tar betalt för det och alla har surfmängdsbegränsningar)

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bighultsfred:

fri surf kanske?

Skulle aldrig funka. Operatörerna tar betalt för folk inte ska använda nätet i lika stor utsträckning då det helt enkelt inte pallar med belastningen som skulle bli.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fy faaaaaan vad grymt!!! Jag har haft mitt abb hos telia sen 1999 eller nåt sånt och aldrig funderat på att byta ens men detta är givet. Förbannade )#%#= telia SÅLDE ju precis ip->telefonnummerkopplingar till utpressare helt glatt och skrattade hela vägen till banken medan polisen måste gå genom eld och vatten för att få dessa uppgifter.
Bahnhof med sin tradition lär aldrig göra detta. Stor tumme upp!

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av crumpets:

Fy faaaaaan vad grymt!!! Jag har haft mitt abb hos telia sen 1999 eller nåt sånt och aldrig funderat på att byta ens men detta är givet. Förbannade )#%#= telia SÅLDE ju precis ip->telefonnummerkopplingar till utpressare helt glatt och skrattade hela vägen till banken medan polisen måste gå genom eld och vatten för att få dessa uppgifter.
Bahnhof med sin tradition lär aldrig göra detta. Stor tumme upp!

Sålde uppgifter för ip-nummerkoppling? Vad refererar du till? Källa?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Sålde uppgifter för ip-nummerkoppling? Vad refererar du till? Källa?

Hur har du kunnat missa detta? Har ju varit på samtliga tvkanaler och tidningar senaste dagarna!
http://www.mobil.se/nyheter/svenska-teleoperat-rer-s-ljer-kun...

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av crumpets:

Hur har du kunnat missa detta? Har ju varit på samtliga tvkanaler och tidningar senaste dagarna!
http://www.mobil.se/nyheter/svenska-teleoperat-rer-s-ljer-kun...

Har inte en TV. Bokstavligt talat. Läser inte direkt expressen/aftonbladet/dn.
Sedan är det väldigt tydligt i artikeln du länkat att det inte är Telia som sålt något, utan en underleverantör.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har inte en TV. Bokstavligt talat. Läser inte direkt expressen/aftonbladet/dn.
Sedan är det väldigt tydligt i artikeln du länkat att det inte är Telia som sålt något, utan en underleverantör.

Eh... Var tror du denna leverantör fick uppgifterna från då? Hur de än försöker dölja det med olika kedjor av företag på vägen har händelsekedjan sett ut ungefär för telia m.fl. : Pengar in, personuppgifter ut.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

kul, dock lär mitt flatrate abb inkl 10GB surf för 199kr bli svårslaget...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

De har uppdaterat informationen nu: https://www.bahnhof.se/mobiltelefoni

Det verkar som att detta tyvärr inte blir av "uppskjutet på obestämd framtid".

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Proffsmoddare

Jaha... Man kan ju hoppas att det håller längre än det halvåret det levde sist innan de stängde skiten.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989