Permalänk
Medlem

Är lite förvirrad, om detta är falsk marknadsföring hur kan hårddiskar/ssd ha mindre (1tb hdd = ca 940gb) lagring än vad det egentligen står

Permalänk
Skrivet av 007onex:

Är lite förvirrad, om detta är falsk marknadsföring hur kan hårddiskar/ssd ha mindre (1tb hdd = ca 940gb) lagring än vad det egentligen står

Därför att det finns flera sätt att räkna/visa det på.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det är ofta biltillverkare lovar specifik bränsleförbrukning men vid tester så stämmer det aldrig utan drar mer soppa än vad som angetts.
Är samma sak med vikten på bilen också, brukar inte stämma. Mängden grafikminne är inte direkt relaterat till prestanda, beror ju helt på situationen och det är få som berörs av denna "strypning" så antalet hk är kanske inte den bästa jämförelsen.

fast på sätt och vis är ju prestandan väldigt beroende utav minnet för om minnet är för litet tappar ju kortet drösvis med prestanda?

Permalänk
Medlem

Gick istället emot strömmen och köpte ett MSI GTX 970 Gaming, funkade super det lilla jag hunnit testa det.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Gick istället emot strömmen och köpte ett MSI GTX 970 Gaming, funkade super det lilla jag hunnit testa det.

visst funkar de bra men tänker man framåt och vill köra sli med tre skrämar lär de inte vara så skoj längre, iaf vad man har läst om de

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

visst funkar de bra men tänker man framåt och vill köra sli med tre skrämar lär de inte vara så skoj längre, iaf vad man har läst om de

Har för egen del inga planer på det så detta kommer funka ypperligt skulle jag tro. Dock så håller jag med om att det är lite fult gjort av Nvidia att "råka" släppa fel specifikationer, jag menar, det borde korrektur läsas både en, två, fyra och sju gånger skulle jag tro. Men det verkar ju ha funkat bra för flertalet recensenter (spar en livlina på att jag inte vet huruvida de testa 4K och SLI).

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

fast på sätt och vis är ju prestandan väldigt beroende utav minnet för om minnet är för litet tappar ju kortet drösvis med prestanda?

Jo, precis som jag sa detta problem gäller inte alla i praktiken. Om det tex skulle handla om 2GB och endast 1,5GB kunde användas så skulle det mer eller mindre påverka alla kunder. 4GB är tur nog ändå väl tilltagit för 1 st grafikkort idag men när man börjar köra SLI och högupplöst skärmar så förstår jag att man oroar sig på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jo, precis som jag sa detta problem gäller inte alla i praktiken. Om det tex skulle handla om 2GB och endast 1,5GB kunde användas så skulle det mer eller mindre påverka alla kunder. 4GB är tur nog ändå väl tilltagit för 1 st grafikkort idag men när man börjar köra SLI och högupplöst skärmar så förstår jag att man oroar sig på allvar.

Fast då missar du poängen. Bara för att något inte spelar någon roll nu så betyder ju inte det att det kommer spela roll i framtiden...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Fast då missar du poängen. Bara för att något inte spelar någon roll nu så betyder ju inte det att det kommer spela roll i framtiden...

Ja, det får man ju avgöra själv vad man tycker är viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Eftersom Windows visar fel.

Tillverkare av minne använder sig av SI prefixet Kilo som betyder 1000. D.v.s. 1000KB är 1MB, 1000MB är 1TB (Basen 10).
Datorer/Program använder sig dock inte av detta utan allt är binärt 2^x där man räknar 10024KB är 1MB, 1024MB är 1TB (Basen 2)

Därav har det skapats ett nytt prefix för att lösa detta Kibibyte (KiB) som är Binary Byte d.v.s. basen 2.

TLDR;
1024 KiB är 1MiB, 1024MiB är 1TiB
1000 KB är 1MB, 1000MB är 1TB

Istället för att använda sig av rätt prefix använder Windows fortfarande det äldre d.v.s den visar/menar fel. Tittar du på Linux har detta uppdaterats och i stort sätt alla program visar KiB istället för KB. OSX gick andra hållet vad jag kan minnas och visar KB men visar rätt siffror.

Du får inte mindre utrymme om du inte använder för stor klusterstorlek men det är en annan diskussion.

http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefix

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Vet inte vart folk ser falsk marknadsföring, det är bara patetiskt.
Sen har knappast butiker skyldighet att ta tillbaka alla kort heller på just detta fallet.

Tror knappast att folk kan hitta lagliga grunder för detta heller hur mycket ni än kämpar.
GL though.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Sen har knappast butiker skyldighet att ta tillbaka alla kort heller på just detta fallet.

Tror knappast att folk kan hitta lagliga grunder för detta heller hur mycket ni än kämpar.
GL though.

Jo men det är det ju faktiskt. Kortens faktiska specifikationer stämmer inte överens med vad som först angavs.

Det ÄR falsk marknadsföring oavsett vad vi tycker.

Personligen så tycker jag som sagt det gnälls lite väl mycket då det inte är några dåliga kort enligt recensionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

GL though.

Det är 3 fall av falsk marknadsföring och 1 riktigt oetiskt, jag tror svensk domstol skulle hålla med alla som "gnäller"

Det oetiska är att GTX 970s minne är uppdelat, segmenterat i 2 partioner utan att berätta det det för köparna på 3.5 gb och 0,5 gb

Den första falska marknadsförningen är att kortet har 224 GB/s, Men då inget av minnena går i denna hastighet utan 3.5 gb segmentet får 196 GB/s och 0.5 segmentet får 28 GB/s och dessa kan inte användas samtidigt vilket även nvidia själva sagt så kortet har som max 196 gb/s på det användbara spel minnet och en 512 mb Cache? som är långsammare än t, ex budgetkortet gt 640 GDDR 5 som har 40 GB/s,

det andra fallet av falsk marknadsföring är att kortet skulle ha 64 rops vilket det iof finns fysiskt som jag förstått det men 8 av dem är oanvändbara på kortet OCH det kan endast använda 56 st.

och 3de sista, Det har rapporterats som att det har 2 MB L2 cache utan den faktiska mängden är 1.75 MB

Som de sa i sweclockers fredags panel så hade detta inte gjort så mycket om de hade varit ärliga från första början eller rättat sig snabbt efter de märkte det. men att ingen på nvidia skulle läst deras egna korts recenscioner och inte märkt feltrycket sedan kortet släpptes den 18 sep. 2014 har jag väldigt svårt att tro.

sen at de inte kom ut med denna informationen förns användare började rapportera problemen tyder på att de hoppades att ingen skulle märka det, och att sälja en produkt med felaktiga specifikationer är FALSK marknadsföring hur man än vrider och vänder på det jag är ganska säker på att de skulle förlora i rätten, och konsumenter har laglig rätt att lämna tillbaks sina produkter eftersom återförsäljare skriver ut 7 000 mhz på minnet och 256 bitars buss, för det indikerar på 224 GB/s och det står ingenting om att minnet är uppdelat och att denna hastighet aldrig uppnås, så ÅF som vägrar ta emot kort bryter emot svenska lag och skulle förlora i rätten. prestandan är fortfarande bra men inte lika bra som den skulle varit med rätta specifikationer och när en produk säljs som bättre än vad den är hur bra jag än tycker om Gtx 970 så är det falsk marknadsföring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sirme:

Det är 3 fall av falsk marknadsföring och 1 riktigt oetiskt, jag tror svensk domstol skulle hålla med alla som "gnäller"
Det oetiska är att GTX 970s minne är uppdelat, segmenterat i 2 partioner utan att berätta det det för köparna på 3.5 gb och 0,5 gb
Den första falska marknadsförningen är att kortet har 224 GB/s, Men då inget av minnena går i denna hastighet utan 3.5 gb segmentet får 196 GB/s och 0.5 segmentet får 28 GB/s och dessa kan inte användas samtidigt vilket även nvidia själva sagt så kortet har som max 196 gb/s på det användbara spel minnet och en 512 mb Cache? som är långsammare än t, ex budgetkortet gt 640 GDDR 5 som har 40 GB/s,
det andra fallet av falsk marknadsföring är att kortet skulle ha 64 rops vilket det iof finns fysiskt som jag förstått det men 8 av dem är oanvändbara på kortet OCH det kan endast använda 56 st.
och 3de sista, Det har rapporterats som att det har 2 MB L2 cache utan den faktiska mängden är 1.75 MB

Nja, det är inte alls säkert att det är falsk marknadsföring av Nvidia, då de uppgifterna är inget som Nvidia själva publicerat mot slutkund, utan det enda de anger är att det är Memory Bandwidth (GB/sec) 224, vilket egentligen är korrekt, även om det kunde varit smartare att ange 196 + 28 GB/s, och förklarat uppdelningen av minnet.
Och att det är 4 GB är också korrekt, så inte där är det något fel heller i marknadsföringen egentligen, utan det är ju också korrekt.
Så skulle det prövas i domstol så är utgången väldigt oklar, då det inte är helt uppenbart att Nvidia vilselett något mot kund.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Sli 970 verkar inte längre vara ett trevligt alternativ direkt. Nu har AMD sin chans till en en trevlig andra halva på detta årtionde.

trams! 970 är lika trevligt som när det kom! Läs testerna och njut!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haibane:

Jag säger som jag gjort i alla trådar angånede detta problem. Lämna inte tillbaka korten av ren principsak, ni gör snarare er själva än otjänst än ni straffar Nvidia. Finns inget annat kort som i mina ögon presterar lika bra som 970. Visst 290x gör det, men vem vill ha ett inefektivt och varmt kort i sin dator?

och vad är varmt? Mitt R9 290 går aldrig över 60 grader celcius, jämfört med tidigare kort jag ägt från både nvidia och AMD så är det ingenting. Sen spelar den där tian jag tjänar om året på mindre strömförbrukning inte mig någon direkt roll så lever du inte på existensminimum är skillnaden i strömförbrukning ett sjukt dåligt argument imo.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nja, det är inte alls säkert att det är falsk marknadsföring av Nvidia, då de uppgifterna är inget som Nvidia själva publicerat mot slutkund, utan det enda de anger är att det är Memory Bandwidth (GB/sec) 224, vilket egentligen är korrekt, även om det kunde varit smartare att ange 196 + 28 GB/s, och förklarat uppdelningen av minnet.
Och att det är 4 GB är också korrekt, så inte där är det något fel heller i marknadsföringen egentligen, utan det är ju också korrekt.
Så skulle det prövas i domstol så är utgången väldigt oklar, då det inte är helt uppenbart att Nvidia vilselett något mot kund.

Och vad säger du om att det enbart går att använda 1.75 MB L2 cache istället för som spec sa tidigare 2 MB?
Samma sak med antalet rops där det enbart går att använda 56 rops och inte 64 rops som spec sa tidigare?
Visst dom saknade ropsen och L2 minnet finns ju på kortet men är 100% omöjliga att använda.

Så det handlar fortfarande om falsk marknadsföring!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Nvidia kan bjuda på GTA V för de som köpt 970 som tröst. Skulle sitta fint faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Och vad säger du om att det enbart går att använda 1.75 MB L2 cache istället för som spec sa tidigare 2 MB?
Samma sak med antalet rops där det enbart går att använda 56 rops och inte 64 rops som spec sa tidigare?
Visst dom saknade ropsen och L2 minnet finns ju på kortet men är 100% omöjliga att använda.

Som jag ser det har man fått ett bra kort Men inte det kortet som det stod på pappret även om man fick prestandan som visades i reviews,

För det kortet på pappret var mindre gimpat, och nvidia har sedan haft sedan 18 september 2014 på sig att rätta felet, Och jag anser att en orimlig tid har passerat sen lansering och att det krävdes konsumenters påtryckningar för att det skulle ändra något alls,

intel har blivit stämda för mindre och förlorat,

rättstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Nvidia kan bjuda på GTA V för de som köpt 970 som tröst. Skulle sitta fint faktiskt

inte om GTA V drar mer än 3,5GB minne

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Fast i fredagspanelen säger de, om jag förstod allt rätt, att det är i reviewer's guide Nvidia uppgett fel siffror på ROP/L2.

Frågan är om Nvidia kan lastas för att recensenter presenterar data som aldrig var avsedd för konsumenter?

Permalänk

Fast 256-bitars minnesbuss och 224 GB/s kan väl aldrig vara sant i praktiken när bara 7 av 8 minneskanaler används.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Frågan är om Nvidia kan lastas för att recensenter presenterar data som aldrig var avsedd för konsumenter?

Frågan är väl snarare hur långt man skulle komma om man försökte påstå att siffrorna inte vara avsedda för konsumenter när man skickar dem till utvalda utomstående personer som man förväntar sig i sin tur ska berätta om ens produkt. Ville de inte att siffrorna skulle komma ut är det väl lämpligt att inte skicka ut dem till recensenter heller.

EDIT: Sen blir det ju inte bättre av att man på http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-970/... länkar till ett antal recensioner där siffrorna presenteras.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Fast i fredagspanelen säger de, om jag förstod allt rätt, att det är i reviewer's guide Nvidia uppgett fel siffror på ROP/L2.

Det är ju samma spec som har funnits i butiker med.
Så då har ju nvidia med andra ord vägrat lämna ut spec till dom som säljer korten och dom har fått plocka upp den infon från reviewrs guide heller reviews sidor HELLER lämnat ut exakt samma spec där med i båda fallen så är det ju fel.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Frågan är väl snarare hur långt man skulle komma om man försökte påstå att siffrorna inte vara avsedda för konsumenter när man skickar dem till utvalda utomstående personer som man förväntar sig i sin tur ska berätta om ens produkt. Ville de inte att siffrorna skulle komma ut är det väl lämpligt att inte skicka ut dem till recensenter heller.

Eftersom dessa siffror vart skickade till recensenter och stod förmodligen med i en lista, om den här informationen inte varit menad att nå ut till konsument så borde de ju inte skrivit med siffrorna i guiden/infobladet?

och eftersom det är en helt ny generation med nya kretsar så är väl ändå alla siffror viktiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Eftersom dessa siffror vart skickade till recensenter och stod förmodligen med i en lista, om den här informationen inte varit menad att nå ut till konsument så borde de ju inte skrivit med siffrorna i guiden/infobladet?

Det var precis det jag försökte få fram

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Det är ofta biltillverkare lovar specifik bränsleförbrukning men vid tester så stämmer det aldrig utan drar mer soppa än vad som angetts.
Är samma sak med vikten på bilen också, brukar inte stämma. Mängden grafikminne är inte direkt relaterat till prestanda, beror ju helt på situationen och det är få som berörs av denna "strypning" så antalet hk är kanske inte den bästa jämförelsen.

Nej kanske inte, men inte långt ifrån..

Permalänk
Medlem

fick detta svar från inet
"Inet
Enligt Nvidia anses korten ej som felaktiga.

Inet har ej marknadsfört grafikkorten felaktigt, de har specificerats på vår webbsida som GTX 970 4GB grafikminne och det är 4GB grafikminne på korten.

EVGA har nu gått ut med ett utbytesprogram http://www.evga.com/support/stepup/ som de löser med konsumenter som kontaktar EVGA. Det kan vara så att fler tillverkare erbjuder detsamma, men det är inget vi vet idag.

Inet erbjuder våra kunder följande:

Om problem upplevs med ditt kort vänligen gör en felanmälan på http://www.inet.se/support eller om ni inhandlat kort i butik så kan ni komma in med kortet till butiken med kvitto.

Vi kommer att hantera de returer som felanmäls på sedvanligt vis, om fel kan påvisas kommer vi kontakta er för att lösa ärendet på bästa sätt.
Svar · Gilla · för 30 minuter sedan"

och detta svar från Asus när jag äger asus strix 970
" Vi tycker att det är väldigt olyckligt att ett sådant misstag har skett i kommunikationen om GTX970:s specifikationer. Om du är väldigt missnöjd så ber vi dig kontakta återförsäljaren som ditt 970 är köpt ifrån.
Mvh,
ASUS Caroline "

så man kan säga man blivit satt i en cirkel av båda

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Inet vill inte ta emot några GTX 970 kort just nu, även om felaktiga specifikationer har angetts.

Kan inte folk komma ihåg och ha sånt här i åtanke, när årets datorbutik ska röstas fram i fortsättningen.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

fick detta svar från inet
"Inet
Enligt Nvidia anses korten ej som felaktiga.

Inet har ej marknadsfört grafikkorten felaktigt, de har specificerats på vår webbsida som GTX 970 4GB grafikminne och det är 4GB grafikminne på korten.

EVGA har nu gått ut med ett utbytesprogram http://www.evga.com/support/stepup/ som de löser med konsumenter som kontaktar EVGA. Det kan vara så att fler tillverkare erbjuder detsamma, men det är inget vi vet idag.

Inet erbjuder våra kunder följande:

Om problem upplevs med ditt kort vänligen gör en felanmälan på http://www.inet.se/support eller om ni inhandlat kort i butik så kan ni komma in med kortet till butiken med kvitto.

Vi kommer att hantera de returer som felanmäls på sedvanligt vis, om fel kan påvisas kommer vi kontakta er för att lösa ärendet på bästa sätt.
Svar · Gilla · för 30 minuter sedan"

och detta svar från Asus när jag äger asus strix 970
" Vi tycker att det är väldigt olyckligt att ett sådant misstag har skett i kommunikationen om GTX970:s specifikationer. Om du är väldigt missnöjd så ber vi dig kontakta återförsäljaren som ditt 970 är köpt ifrån.
Mvh,
ASUS Caroline "

så man kan säga man blivit satt i en cirkel av båda

Men alltså om man nu fick veta att något har 4gb men utnyttjar bara 3.5 gb o när de ytterligare 0.5gb användes så blir det en prestanda förlust. Hade jag iaf inte köpt kortet från första början.
Tycker det är så sjukt dåligt. Att de inte ska räcka.. Som sagt tror inte det här är över.. Kmr nog mer

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1