Permalänk
Medlem

Mräkte nyligen att Assetto Corsa fungerar perfekt med 3D vision så har spelat det en hel del nu i dagarna. Rekommenderas

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag skulle vilja påstå att det inte är disney som är bra utan allt animerat fungerar på 3D och Disney gör i huvudsak animerade filmer. Anledningen är enkel, hela deras värld finns ju redan modellerad i 3D så steget att rendera den i 3D är inte lika dyrt eller komplext som att vara tvungen att filma verkliga scener i 3D.

Nästan alla animerade filmer är bra 3D, eftersom det blir äkta riktig 3D.

Enlig real or fake länken så är Star Wars Episode VII "fake" 3D.

Fast det går att konvertera gamla 2D filmer till 3D bra också OM man lägger lite tid på det.
Titanic är ett lysande exempel på hur bra det kan bli. Mycket bra 3D i den filmen.

Permalänk
Medlem

Har en LG OLED 3D och tycker 3D film är underbart. Ungarnas animerade filmer får ett helt annat djup 😉. Glasögonen är fjäderlätta att ha utanpå mina vanliga. Köper absolut filmen i 3D om valet finns.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

Efter många många timmar så lyckades jag få igång min wii emulator, som även fungerar utmärkt i 3D.

Spelen får nytt liv med bättre grafik och många spel fungerar väldigt bra, tex supersmash bros o wii resort 3D golf here we come!

https://www.dropbox.com/s/5tabotib2vbygwh/Dolphin01_50.jps?dl...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

har en Philips 3D tv ser en massa i 3D helt enkelt så mycket coolare, men sen min trafikolycka 2013 så har jag fått det svårare med 3D film och i vissa fall film överlag ljus osv.
men de dagar jag kan se 3D ingen tvekan funderar på att köpa Clash of the titans och uppföljaren på bluray 3D
skaffade ne surround anläggning så jag äntligen får ut riktig 5.1 ljud i DD digital DTS mm. helt underbart dock lite väl mycket kräm så man får sänka ljudet en del dåd et är lyhört i detta hus

är nu på jakt efter en minst 27" 3D skärm för film spel mm. i sovrummet
vet dock inte vilka 3D skärmar som är bra så ge lite tips på riktigt bra 3D skärmar

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Senaste Transfomers var en riktigt dålig film. Men 3D:n var en riktigt fröjd.

Permalänk
Avstängd

Aldrig. Tycker att det är helt värdelöst efter att ha kollat på några 3D-filmer på bio, så det är ingenting jag ens har testat på min TV som har stöd för aktiv 3D.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barren Wuffet:

Aldrig. Tycker att det är helt värdelöst efter att ha kollat på några 3D-filmer på bio, så det är ingenting jag ens har testat på min TV som har stöd för aktiv 3D.

Skulle vilja säga att det blir bra mycket bättre effekt på de 3D TVs jag tittat på än på bio, även om 3D film inte är något som lockar mig.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Senaste Transfomers var en riktigt dålig film. Men 3D:n var en riktigt fröjd.

jepp den var cool som attans i 3D men 3:e filmen i 3D var ingen höjdare 4:an var en mycket bättre 3D Transformers film beror väl på att dar of the moon inte var gjord i 3D från scratch så antar det är som att ta en 2d film och säga åt tv´n att konvertera 2D-3D blir nog ingen höjdare det heller
3D hemma bio is the shit, 3D gaming har jag inte provat vet ej om mina 3D brillor funkar i spel

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

jepp den var cool som attans i 3D men 3:e filmen i 3D var ingen höjdare 4:an var en mycket bättre 3D Transformers film beror väl på att dar of the moon inte var gjord i 3D från scratch så antar det är som att ta en 2d film och säga åt tv´n att konvertera 2D-3D blir nog ingen höjdare det heller
3D hemma bio is the shit, 3D gaming har jag inte provat vet ej om mina 3D brillor funkar i spel

3D-brillorna ska även fungera för spel.
Min 3D-projektor stödjer nvidia 3DTV iallafall. Sitter i soffan ibland med gamepad o spelar :).