Problem vid byte till 60Hz+

Permalänk
Medlem

Problem vid byte till 60Hz+

Hej. Jag har byggt ihop en dator och har en BenQ XL2411Z skärm som jag vill köra i 144 Hz. Grafikkortet jag har är MSI GTX 970 kopplat med en DL DVI-D.
Problemet är att när jag ställer om från 60 Hz till en högre uppdateringsfrekvens (100, 120, 144) så ser det rent ut sagt för jäkligt ut, det är röda och blåa pixlar överallt och det ser helt enkelt inte rött ut. Har försökt googla men får inte fram något svar. Vet ni vad som kan vara fel?
Jag har testat att både ändra i windows upplösningsmeny och nVidia kontrollpanel men resultatet är det samma. Har Windows 7 professional N.

Tack
MVH Galiviel

Visa signatur

Laptop >.>

Permalänk
Medlem

Använder du kabeln som följde med?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Testa printscreena, finns det med på printen kan det vara fel på ditt grafikkort. Finns det inte med på printen är det fel på din kabel/skärm.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag använder DVI-D kabeln som följde med ja. Det dök inte upp på skrämdumpen. Men kan det vara Intel HD Graphic driver som spökar? Hittade något om det nu så ska försöka hitta hur man stänger av det och se om det hjälper.

Visa signatur

Laptop >.>

Permalänk
Medlem

Hmm, finns det mer än en DVI-port på grafikkortet? Prova även den andra isåfall.
(ibland är inte båda portarna dual DVI)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, finns det mer än en DVI-port på grafikkortet? Prova även den andra isåfall.
(ibland är inte båda portarna dual DVI)

Alla morderna grafikkort idag klarar av att leverera 144hz på samtliga dvi portar. MEN den kan ju alltid vara trasig så värt att testa nästa också.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Den andra utgången är DL-DVI-I och den ger väl inte ut 144Hz ändå, som jag har läst?

Visa signatur

Laptop >.>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galiviel:

Den andra utgången är DL-DVI-I och den ger väl inte ut 144Hz ändå, som jag har läst?

Jodå, har kört 120hz surround nu i några år och har aldrig haft något annat än dvi kablar.

Två på ena kortet och sista på andra kortet.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jodå, har kört 120hz surround nu i några år och har aldrig haft något annat än dvi kablar.

Två på ena kortet och sista på andra kortet.

Blev samma resultat även i DL-DVI-I utgången, nu hade jag ingen DVI-I kabel att testa men testade med DVI-D kabeln. Så är det mest troligt att det är kabeln som är fel på?

Visa signatur

Laptop >.>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galiviel:

Blev samma resultat även i DL-DVI-I utgången, nu hade jag ingen DVI-I kabel att testa men testade med DVI-D kabeln. Så är det mest troligt att det är kabeln som är fel på?

Ja börjar låta som det, har du någon annan dator du kan testa med?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ja börjar låta som det, har du någon annan dator du kan testa med?

Tyvärr är denna nyköpta datorn den enda jag har utöver en laptop :/ Drog iväg i alla fall ett mail till BenQ och frågade hur vanligt det är med defekta kablar så får se när de svarar.

Visa signatur

Laptop >.>