Permalänk
Medlem

Asus g751 är död och laddas ej

Min asus rog g751 är död och den laddas ej, min mamma tog datorn under en kort tid och jag la tillbaks den på skrivbordet innan jag gick och sov.
datorn måste ha dött under natten och sen när jag kom hem från skolan så startade den inte och när jag sätter i laddaren så laddas den inte och lampan som ska visa att den laddas är inte tänd, medans lampan som lyser grönt på laddaren funkar. jag har kollat flera ställen på internet och det är ingen som har samma problem. jag hade datorn i 6 dagar innan detta hände. Asus vill att jag ska skicka datorn till de men jag undrar om ni vet vad problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thwag:

Min asus rog g751 är död och den laddas ej, min mamma tog datorn under en kort tid och jag la tillbaks den på skrivbordet innan jag gick och sov.
datorn måste ha dött under natten och sen när jag kom hem från skolan så startade den inte och när jag sätter i laddaren så laddas den inte och lampan som ska visa att den laddas är inte tänd, medans lampan som lyser grönt på laddaren funkar. jag har kollat flera ställen på internet och det är ingen som har samma problem. jag hade datorn i 6 dagar innan detta hände. Asus vill att jag ska skicka datorn till de men jag undrar om ni vet vad problemet?

Ifall du bara haft datorn i 6 dagar från när du köpte den, så anmäl DOA till butiken istället, det är betydligt smidigare, och de flesta butiker får väl sådär en vecka DOA tid (DOA=Dead On Arrival)

Ännu bättre alternativ för dig är att reklamera den direkt till butiken, hade helt klart krävt omleverans av en dator som dött efter 6 dgr

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jag har skickat datorn till asus och har fick tillbaks den för 2 veckor sedan. Datorn funkade fram tills igår. Jag stängde av datorn och gick ut, när jag kom tillbaks hem så fick jag samma problem igen där datorn vägrade att starta eller att laddas.

Är det någon som vet vad problemet kan vara eftersom att asus inte sa det till mig.