Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB 2 399:-

dock bara i butik :/ någon som ids köpa?

Skrivet av PlexGear:

Utan moms :S

Fel tråd :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Fel tråd :S

lol.... inte undra att jag tyckte det var grymt billigt

dåligt av prisjakt att skicka mig till ex moms :/

Permalänk
Medlem

dåligt att inte kolla först

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Fa-aaan, vill så gärna köpa dem (har inte köpt teknikpryl på säkert 2 månader nu); men de fåtal recensioner jag kommit över säger att de sitter hårt och inte är något att rekommendera för längre sessioner. Just nu sitter jag med ett par ATH-M50 så ljudet kommer ju knappast vara bättre när jag köper ett headset, men det jag är ute efter är just att man skall kunna sitta med det länge utan att man får ont i öron/tinningar.

Har du lust å återkomma med en recension på lurarna när du fått dem? Please!

Mvh. Mansion

Jag har Turtle Z60, och kan tänka mig dessa är ganska lika. De sitter tajtare/hårdare (4 av 5 i styrka skulle jag säga) än andra som t.ex. ATH-M50 (2 av 5), Logitech g35 (3 av 5), Qpad-90 (2.5 av 5), Siberia 2 (1.5 av 5). Ljudet på de jag har är basen väldigt stark (60mm) och bra "rumskänsla", däremot så är kanske inte basen den renaste, och mellanregister och diskant lämnar en saker att önska. Men jag har ATH-M50 för "referensljud", Turtle Beachen är bra för spel, har OK ljud om man vill som sagt "uppleva" basen.

Jag trodde också första gången jag satte på mig att jag bara skulle palla en eller två timmar med dom på, men funkar OK 6-10 timmar, man känner av att de sitter på om man tänker på sitt huvud, men har inte upplevt någon huvudvärk.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av All1n:

Netonnet i Örerbo har ett retur ex av Asus Swift PG278Q. 5500kr (ordpris 6990kr).

Tyvärr så känns det ju som att det är något fel på skärmen som det inte sällan är med just Asus Swift, när någon har valt att returnera den.
Jag personligen hade definitivt tänkt två gånger innan jag köper en PG278Q som någon annan har returnerat iallafall.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Sandstrøm's hörlurar med ANC(Active Noise Cancelling) för 399 kr (spara 1100 kr)

Dessa lurar är ett exempel på ett "ordinarie pris" som endast används för att det ska se billigt ut på "rean". Sen huruvida de är värda sina 400 spänn är en annan sak, men jag skulle påstå att dess normala pris är 4-500 kr.

Priskurva: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1517902

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Dessa lurar är ett exempel på ett "ordinarie pris" som endast används för att det ska se billigt ut på "rean". Sen huruvida de är värda sina 400 spänn är en annan sak, men jag skulle påstå att dess normala pris är 4-500 kr.

Köpte dessa för en månad sedan för 499.- och för det ändamålet jag använder dem, så fungerar de utmärkt.
Bullerdämpning på flyg och när mina kollegor håller konferens i kontorslandskapet...
Ljudet förändras ganska radikalt när NC slås på och de är inte några hifilurar (hade inte räknat med det)
Sitter relativt hårt på skallen och klämmer in glasögonskalmarna mot sidan, och jag kan ha dem på mig under några timmar om så behövs (1 film på planet) sen måste jag vila.
Bose hade varit ett skönare alternativ men till fyrdubbla priset och ändå inte mycket bättre ljud, förutom NC'n som känns effektivare på Bose..

För 400 riksdaler är dessa lurarna prisvärda men absolut inget fynd, rent ljudmässigt.
Kan trots allt rekommendera dem till den som vistas i bullriga miljöer eller flyger mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av High1ander:

Jag har Turtle Z60, och kan tänka mig dessa är ganska lika. De sitter tajtare/hårdare (4 av 5 i styrka skulle jag säga) än andra som t.ex. ATH-M50 (2 av 5), Logitech g35 (3 av 5), Qpad-90 (2.5 av 5), Siberia 2 (1.5 av 5). Ljudet på de jag har är basen väldigt stark (60mm) och bra "rumskänsla", däremot så är kanske inte basen den renaste, och mellanregister och diskant lämnar en saker att önska. Men jag har ATH-M50 för "referensljud", Turtle Beachen är bra för spel, har OK ljud om man vill som sagt "uppleva" basen.

Jag trodde också första gången jag satte på mig att jag bara skulle palla en eller två timmar med dom på, men funkar OK 6-10 timmar, man känner av att de sitter på om man tänker på sitt huvud, men har inte upplevt någon huvudvärk.

Där ser man, tack för infon!

Må väl.
- Mansion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Ja priskurvan går upp och ner med cirka 2 månaders intervaller. 1600 kr är de inte värda.

Hade glädjeligen betalar 399 kr förra veckan på min 6 timmars flight. Helt okej pris för vad de presterar. Ljusmässigt är de väl inget att hänga i granen som inlägget över skriver.

Hade de kostat över 400 kr, så hade det inte varit intressant. NetonNets Andersson ligger ju på 699 kr och då är 300 kr en helt okej deal.

Mina två cent

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Jag fick det här svaret igår

Vet inte om det är värt att kämpa vidare på något sätt? Vet inte riktigt vad jag har för rättigheter för att bli ersatt på annat sätt?

Undrar om detta faller inom samma kategori, men när min PSU pajade och det fanns mycket garanti tid kvar etc. Så kom det till sist att dem hävde mitt köp.

Dem har egentligen hävt köpet, då gäller två bra lagar i enlighet med konsumentköplagen:

Vad du gör är att du kräver dem på "Begäran om skadestånd", dvs prisskillnad på var du kan köpa identiskt samma produkt på annan plats. Där dem sedan ska ge dig skillnaden tillbaka.

Sedan så köper du samma produkt och skickar in kvitto på köpet, så ska de stå för skillnaden. Dock måste det utföras på ett specifikt sätt.

BREVMALL
Ändrar du rubriken till "Begäran om ekonomiskt skadestånd"

I enlighet med konsumentskyddet kommer jag att kräva ersättning i form av "Ekonomiskt skadestånd" då ni som säljare har hävt mitt köp. Detta eftersom jag själv måste köpa samma produkt för ett dyrare pris.

Jag har rätt till ersättning enligt konsumentköplagen:
30 § konsumentköplagen (1990:932) - Skadestånd
33 § konsumentköplagen - Prisskillnad

Ni kommer även att behöva stå för prisskillnaden på (produkt + frakt). Detta kunde ha undvikits om ni hade fört en god kommunikation istället för att ignorera mig. Jag väljer att använda min rätt enligt lag.

Ge sedan en prisuppfattning om var du köper den nya produkten och för hur mycket. Sedan får dem tid till hur dem ställer sig i ärendet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra mall! Värt att spara för framtida behov.

Titta gärna på http://lawline.se/answers/283 också. (jag tror §12 och §14 är mer tillämpliga i detta fall, än §30 och §33)

Fyndiq kommer enligt min erfarenhet att slingra sig. Möjligt att de kommer att hävda att det är ett annat företag som säljer varan och försöka smita undan ansvar den vägen. Eller någon annan snyfthistoria.

Men, du har all rätt på din sida att få mellanskillnaden för att köpa varan i en annan butik, ifall de inte kan ordna fram den själva! Liknande saker måste ha hänt tillräckligt ofta vid det här laget att man tycker att fyndiq borde lärt sig vilket ansvar de har enligt konsumentköplagen. Och att den extremt enkla lösningen för 99% av fallen vore att de inte skickade ut orderbekräftelser innan de vet att varan faktiskt finns och kan skickas.

Skrivet av PoulGrym:

Undrar om detta faller inom samma kategori, men när min PSU pajade och det fanns mycket garanti tid kvar etc. Så kom det till sist att dem hävde mitt köp.

Dem har egentligen hävt köpet, då gäller två bra lagar i enlighet med konsumentköplagen:

Vad du gör är att du kräver dem på "Begäran om skadestånd", dvs prisskillnad på var du kan köpa identiskt samma produkt på annan plats. Där dem sedan ska ge dig skillnaden tillbaka.

Sedan så köper du samma produkt och skickar in kvitto på köpet, så ska de stå för skillnaden. Dock måste det utföras på ett specifikt sätt.

BREVMALL
Ändrar du rubriken till "Begäran om ekonomiskt skadestånd"

I enlighet med konsumentskyddet kommer jag att kräva ersättning i form av "Ekonomiskt skadestånd" då ni som säljare har hävt mitt köp. Detta eftersom jag själv måste köpa samma produkt för ett dyrare pris.

Jag har rätt till ersättning enligt konsumentköplagen:
30 § konsumentköplagen (1990:932) - Skadestånd
33 § konsumentköplagen - Prisskillnad

Ni kommer även att behöva stå för prisskillnaden på (produkt + frakt). Detta kunde ha undvikits om ni hade fört en god kommunikation istället för att ignorera mig. Jag väljer att använda min rätt enligt lag.

Ge sedan en prisuppfattning om var du köper den nya produkten och för hur mycket. Sedan får dem tid till hur dem ställer sig i ärendet.

Permalänk
Skrivet av MrBenton:

Nu kan man få 4500:- rabatt på Microsoft Surface Pro 3 om man har prenumeration på Creative Cloud.

Den är inte gratis i det utförandet: http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Surface-P... men jag vet inte om koden: 3atggnrbi fungerar på andra versioner än denna som har i7, 512Gb storage och 8Gb RAM.
Måste dock köpas från Microsofts egen butik.

Edit: Det fungerar tyvärr bara på topperbjudandet från Adobe.

Verkar som koden till Surface 3 är använd. Någon som sitter på en som fortfarande fungerar?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson78:

Verkar som koden till Surface 3 är använd. Någon som sitter på en som fortfarande fungerar?

Tack på förhand!

Vad jag förstår rör det sig om unika koder som gäller en gång. Om du inte fick någon via mejl (alla CC-prenumeranter fick inte det automatiskt), hör av dig till Adobe så går det nog att ordna.

Permalänk
Skrivet av fourbyfour:

Vad jag förstår rör det sig om unika koder som gäller en gång. Om du inte fick någon via mejl (alla CC-prenumeranter fick inte det automatiskt), hör av dig till Adobe så går det nog att ordna.

Jag hade hoppats köra en liten fuling...

Permalänk
Avstängd

Fått dem idag och ska, efter att jag rotat färdigt i Laptoppen testa om de trycker på huvudet. Spelade någon timmar med mina Logitech G35 och ska bli kul att jämföra.

Ja ni gubbar. Känner inte av att de är obekväma. Sitter som smäck! Testade dem på telefonen och basen är det verkligen inget fel på för dem som gillar det. Ska testa med PC och spela lite ikväll.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Du tror inte någon nyper din kod nu...?

Hoppas den som stal min kod köpte något roligt för pengarna!

Edit: Jag menar det uppriktigt, hoppas att ni får någonting från den där skitsidan

Permalänk
Medlem
Citat:

Dessutom med den koden SweC900 får man 5% rabatt.

Tråkiga Nyheter gällande 5% rabatten på grafikkort hos CDON

Kodens giltighetstid har gått ut, koden var giltig t o m 2015-02-06

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller lite lyxkabel för den som har pengar över
http://www.svalander.se/shoppen/kablar

Ser jag fel, eller är det möjligt att det finns STRÖMKABLAR, som är 1,8 meter långa, och kostar TJUGO TUSEN KRONOR???

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Elektroman:

Ser jag fel, eller är det möjligt att det finns STRÖMKABLAR, som är 1,8 meter långa, och kostar TJUGO TUSEN KRONOR???

Det är budgetkabel, du ska gynna Svenska tillverkare i stället:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=859577 (24 666:67:- / kr/m )

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Haha. Alltså vad är det man betalar för? Det ska gå 230 V växelström genom den? Hur mycket kan det variera mellan olika kablar egentligen?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Elektroman:

Haha. Alltså vad är det man betalar för? Det ska gå 230 V växelström genom den? Hur mycket kan det variera mellan olika kablar egentligen?

Jag vet inte om kabeln är nått direkt fynd men det du betalar för är:

http://www.jormadesign.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag vet inte om kabeln är nått direkt fynd men det du betalar för är:
http://ladda-upp.se/files/2015/b136727.png

http://www.jormadesign.com/

Menar kvalitets-/prestandamässigt, på vilket sätt är dessa kablar bättre än några som kostar typ 1/100 av priset?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Menar kvalitets-/prestandamässigt, på vilket sätt är dessa kablar bättre än några som kostar typ 1/100 av priset?

1/100 bättre är de nog

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Elektroman:

De kan uppträda som ett nätfilter, men det kan man bygga betydligt billigare, kablarna gör iofs vad de förväntas göra så det är ju egentligen bara en fråga om att köpa ett visst varumärke och statusen för att man har råd att göra det, det är ingen större skillnad mot att köpa andra "märkesprylar", funktionen är främst att visa att man kan köpa dem, inte att man väljer dem för att de är bättre rent funktionsmässigt.
Varför köpa en Patek Philippe ?
https://www.patek.com/en/home
Varför köpa Louis Vuitton ?
http://www.louisvuitton.com/
Deras produkter fungerar ju som lovat, men man betalar ju en smärre förmögenhet för själva varumärket, inte för att de på nått sätt är bättre än billigare saker inom samma kategori, man köper alltså status, inte funktion, har man råd så varför inte ? Men inte är funktionen så överlägset mycket bättre än andra tillverkares att det på nått sätt motiverar priset.

Visa signatur

Permalänk

Finns EVGA SC 980 för 5290 på netonnet

Närmsta på prisjakt är Komplett på 5995

Visa signatur

Corsair Carbide 200R | Asus Strix GTX 980 | I7 4790K @4,6 Ghz | Corsair H80i | Asus Z97-A | 8GB Corsair Vengeance Pro 1866 CL9 | EVGA SuperNova G2 750W | Intel SSD 530 120 GB | Kingston SSDNow 64 GB | 1TB WD |AOC q2770Pqu (2560x1440p) | Corsair K70 | Corsair M65 RGB | Logitech Z623 THX

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Haha omdömet på Prisjakt är priceless!

"Fantastisk sladd! Efter sex veckors inspelning så blev ljudet i min stereo helt övermänskligt klart. Efter ytterligare tre så fann jag kärleken, blev ekonomiskt oberoende och blev far till två otroligt vackra barn. Jag kan inte rekommendera den här sladden tillräckligt!"

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna som en liten förvarning att komplett tänker köra 12H rea imorgon med start kl 12.00! Kan tyvärr inte förvarna i andra tråden då jag inte vet vilka erbjudanden som kommer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Köpte ett par till min sambo för 399kr och dom är helt värdelösa.... köp ett par Bose QC15 (el. 25). Dålig NC, hårda och obekväma kåpor. Hon är ganska nöjd dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av reylcs:

Finns EVGA SC 980 för 5290 på netonnet

Närmsta på prisjakt är Komplett på 5995

Skrivet av bjasih:

Vilken av dessa två ska man nu ta och välja?
Är båda i princip identiska/likvärdiga så kan frågan omformuleras till; vem erbjuder bäst service mellan Inet/NoN och EVGA/MSI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Vilken av dessa två ska man nu ta och välja?
Är båda i princip identiska/likvärdiga så kan frågan omformuleras till; vem erbjuder bäst service mellan Inet/NoN och EVGA/MSI?

EVGA har bra kundservice. MSI är semipassiv.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!