Asus RT-AC68U + ASUS PCE-AC68 dual-band nätverkskort!

Permalänk
Medlem

Asus RT-AC68U + ASUS PCE-AC68 dual-band nätverkskort!

Tjenare!

Har idag införskaffat mig en ac68u samt ett nätverkskort till min stationära dator i hopp om att slippa dra 15 meter nätverkskabel över hela lägenheten. Har installerat nätverkskortet, har senaste drivrutinerna och asus senaste program bla bla. Har pluggat in routern, gjort quick installation men fick ingen bra hastighet. Varken trådlöst eller trådat. Startade då om allting i hopp om att det skulle lösa sig. Icke. Började då googla och fippla med inställningarna i min ac68u men det blir inte bättre. Har 250/10 från Comhem. Har deras router/modem, som jag stängt av nat på (eventuellt måste jag ringa comhem och få den bryggad? Någon som kan bekräfta om dem gör det?) och sedan kopplat internet in i WAN porten på min asus. Får ca 10/10 via wifi.. Har provat att flytta datorn så att den är 1 meter ifrån asus router, trots det får jag denna kassa hastighet!

Hade tidigare en asus rT-N56U och fick bra mycket bättre fart i grejerna med den routern.

Håller på att flippa ur! Nån som har några tips och tricks i rockärmen? Vill helst inte börja fippla med andra firmwares till routern på en gång..

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan ju också vara att comhem strular fett nu.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Avstängd

Har du ställt in den så den kär .ac, för bästa resultat ska den inte köra någon kombination utan bara .ac och som säkerhet wpa2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Kan ju också vara att comhem strular fett nu.

Vetifan. Har kollat deras driftinformation och den säger att dem inte har några kända störningar. Provade återigen att köra en reset på asus routern och får 25/10 trådat! Gah.

Permalänk
Avstängd

vad får du trådat från comhem modemet ?
trådat ska du få fullt utan några speciella inställningar, den kan ju vara defekt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av J3ster:

Tjenare!

Har idag införskaffat mig en ac68u samt ett nätverkskort till min stationära dator i hopp om att slippa dra 15 meter nätverkskabel över hela lägenheten. Har installerat nätverkskortet, har senaste drivrutinerna och asus senaste program bla bla. Har pluggat in routern, gjort quick installation men fick ingen bra hastighet. Varken trådlöst eller trådat. Startade då om allting i hopp om att det skulle lösa sig. Icke. Började då googla och fippla med inställningarna i min ac68u men det blir inte bättre. Har 250/10 från Comhem. Har deras router/modem, som jag stängt av nat på (eventuellt måste jag ringa comhem och få den bryggad? Någon som kan bekräfta om dem gör det?) och sedan kopplat internet in i WAN porten på min asus. Får ca 10/10 via wifi.. Har provat att flytta datorn så att den är 1 meter ifrån asus router, trots det får jag denna kassa hastighet!

Hade tidigare en asus rT-N56U och fick bra mycket bättre fart i grejerna med den routern.

Håller på att flippa ur! Nån som har några tips och tricks i rockärmen? Vill helst inte börja fippla med andra firmwares till routern på en gång..

Tacksam för hjälp!

Com hem hjälper dig att brygga Router med deras Router/modem, har själv Comhem och de hjälpte gärna med det

Hade själv PCE-AC68 med en asus router, körde via 5G nätet och fick full styrka Via WIFI

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

vad får du trådat från comhem modemet ?
trådat ska du få fullt utan några speciella inställningar, den kan ju vara defekt...

15-30mbit/s ner 11mbi/s upp

Skrivet av MedionR:

Com hem hjälper dig att brygga Router med deras Router/modem, har själv Comhem och de hjälpte gärna med det

Hade själv PCE-AC68 med en asus router, körde via 5G nätet och fick full styrka Via WIFI

Var in i inställningarna på comhems router, där står det "NAT OFF = ROUTER BRIDGED", har stängt av nat alltså är den redan bryggad? ;s

Ger upp för ikväll.. Fortsätter imorgon

Permalänk
Medlem

Verkar som att det var comhem som hade störningar. Jag som satt och felsökte i ex antal timmar :@ Detta är via wifi vilket måste ses som klart godkänt!