Samsung S4 slö efter uppdatering 5.0.1. Vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Samsung S4 slö efter uppdatering 5.0.1. Vad kan jag göra?

Gjorde en uppdatering på Samsung S4 till 5.0.1 den 1 mars. Efter det är den jätte slö. Snälla har någon bra tips på hur jag kan göra eller ta bort uppdateringen?

Permalänk

Flasha stock 4.4.2 med odin?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Testa att göra en systemåterställning så löser det sig nog. Att gå till 5.0 är en stor uppdatering så..
Och nej.. snälla fråga inte hur man gör en sån

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en systemåterställning i min S4 LTE (I9506) och den rullar på som tåget.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Finns det ens officiell uppdatering till 5.0.1 till S4an ute? Eller iofs LTE versionen fick kanske någon ny.
Enda jag ser är den tyska läckta firmwaren till 9505 iaf.

Och även den har problem med video lagg i youtube osv som är välkänt för 5.0.1 romarna till s4an.

Permalänk
Medlem

JimmieSan

Jag blev själv förvånad när jag kollade i telefonen vilken vesion den hade och det stog 5.0.1
Har läst att den släppts i Ryssland och Indien (tror jag det var) men inte i Europa än.

Permalänk
Medlem

ok ska göra en systemåterställning så får vi se...
Tackar bug och bock

Permalänk
Avstängd

Det var konstigt,jag gjorde själv den uppdateringen förra veckan till 5.0.1.Min S4 blev bara mycket snabbare än innan och då är ändå den uppdateringen 3 brandad:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

min s4+ segar ihop brutal ibland efter uppdatering till lollipop, jag får väl också prova systemåterställning sen.
Appen "Kontakter" brukar krascha för mig.
Oftast så segar den ihop när man slår på mobildata, kanske alla appar ska börja uppdatera på en gång men tycker att os:et borde lämna cpuutrymme för användaren och inte bara bakgrundsprocesser.

Kör customrom på en s3a, CM12. Jag skulle aldrig våga flasha maintelefonen för det var så fullt med buggar, gps:en visar fel och appar krachar. Min erfarenhet dock, kan ju skilja sig från andras.