Uppgradering, behöver tips på delar!

Permalänk

Uppgradering, behöver tips på delar!

Tjena,

Jag behöver tips på vilka delar jag borde köpa till min dator, planen är att uppgradera den för att kunna spela The Witcher 3 och Batman: Arkham Knight.

Jag behöver tips på alla typer av delar förutom hårddisk och SSD.

Budgeten ligger på 10 000kr.

Tack i förhand!

Specifikationer (Just nu):
Processor: Intel Quad-Core i5-2550K
Hastighet: 3,4Ghz - 3.8Ghz (Turbo)

Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 760
Dedikerat Minne: 2.0 GB
Totala Minne: 3.9 GB

Ram: 8GB 1600Mz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdanBarbarus:

Tjena,

Jag behöver tips på vilka delar jag borde köpa till min dator, planen är att uppgradera den för att kunna spela The Witcher 3 och Batman: Arkham Knight.

Jag behöver tips på alla typer av delar förutom hårddisk och SSD.

Budgeten ligger på 10 000kr.

Tack i förhand!

Specifikationer (Just nu):
Processor: Intel Quad-Core i5-2550K
Hastighet: 3,4Ghz - 3.8Ghz (Turbo)

Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 760
Dedikerat Minne: 2.0 GB
Totala Minne: 3.9 GB

Ram: 8GB 1600Mz

Din processor är absolut inte dålig och borde absolut inte bytas ut. Däremot tycker jag du borde byta ut ditt grafikkort. En budget på 10 000kr för ett grafikkort och en SSD är dock jävligt hög, jag vet inte riktigt vad du vill byta ut bortsett från de delarna.

Permalänk

Jag måste inte använda varenda krona, utan det är mer eller mindre så mycket pengar jag har tillgängligt.

Finns det något kort du skulle kunna rekommendera? Så länge jag kan köra spelen jag skrev upp, så är jag nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdanBarbarus:

Jag måste inte använda varenda krona, utan det är mer eller mindre så mycket pengar jag har tillgängligt.

Finns det något kort du skulle kunna rekommendera? Så länge jag kan köra spelen jag skrev upp, så är jag nöjd!

Vad har du för nätaggregat? hur mycket RAM har du? kan ju rekommendera gtx 970, annars gtx 980 om du känner att du vill spendera pengar, det är dock inte nödvändigt.

Permalänk

8 GB ram och ett 500 watts nätagg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdanBarbarus:

8 GB ram och ett 500 watts nätagg!

Kör på Nvidia då, drar mindre på nätaggregatet, här har du prestandaindex med r9 280x som 100index

Dold text

samtidigt visar r9 280x här hur mycket fps den har på bf 4:

[

Dold text

där har den standard på 55.

Om jag var du skulle jag ta 970an för att också spara på 7000, den räcker gott och väl, om du känner att du vill spendera för pengar inte är ett så stort problem, kör på 980an.

Permalänk
Medlem

Vad för bildskärm har du idag? Sitter du på en 60hz TN kanske ett nytt grafikkort+skärm hade varit någonting.

Permalänk

Det blir en 970 då, tror jag!

Just nu så använder jag en BenQ 22", 1920x1080, 60hz!