Anteckningar online, vad använder ni?

Permalänk
Medlem

Anteckningar online, vad använder ni?

hej
Jag undra om ni och vart ni gör anteckningar på nätet,
jag använder Simplenote.com idag. Det fyller en del bra funktioner, Det funkar till alla Os och synkas, man skriver och det autosparas, man kan söka i anteckningar. Men det är väl det,
Jag vill väl addera lite funktioner, såsom kunna göra lite sortering bland anteckningarna, kanske kunna lägga in bilder och skisser i mina anteckningar, och kunna ”highlita” text vorre asbra, typ som att göra handlingslistor, projektlistor m.m. Vad finns för alternativa program, har ni något?

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla in Trello och Evernote.

Permalänk
Medlem

Jag skriver de flesta av mina anteckningar i google drive då de ska delas med rätt många personer.
Fungerar bra, speciellt då fler ska ha tillgång till att göra ändringar.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Moderator
Moderator

Evernote.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Onenote tillsammans med Onedrive oftast. Har Evernote men har glidit ifrån det.

Permalänk
Skrivet av odjur:

hej
Jag undra om ni och vart ni gör anteckningar på nätet,
jag använder Simplenote.com idag. Det fyller en del bra funktioner, Det funkar till alla Os och synkas, man skriver och det autosparas, man kan söka i anteckningar. Men det är väl det,
Jag vill väl addera lite funktioner, såsom kunna göra lite sortering bland anteckningarna, kanske kunna lägga in bilder och skisser i mina anteckningar, och kunna ”highlita” text vorre asbra, typ som att göra handlingslistor, projektlistor m.m. Vad finns för alternativa program, har ni något?

http://cintanotes.com
Portable, and Simplenote.com sync etc.

Permalänk
Medlem

Inget jag egentligen tycker är mycket bättre.
jag letar efter en sida som inte mest är en ordbehandlare utan mer jag kan jobba fritt med bild och text. och kan göra enklare kollage som det här http://snag.gy/ggNDG.jpg

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk

Simplenote eller pages, fungerar absolut bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Inget jag egentligen tycker är mycket bättre.
jag letar efter en sida som inte mest är en ordbehandlare utan mer jag kan jobba fritt med bild och text. och kan göra enklare kollage som det här http://snag.gy/ggNDG.jpg

Om du söker efter tjänster som använder sig mer av bilder än anteckningar, så skulle du inte ha frågat efter andra anteckningstjänster. Mitt tips är Pixlr Editor.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Pixlr Editor[/url].

Pixl editor verkar inte ens kunna behandla en print screen!
Jag vill ju hitta ett smartantecknignsblock. förstår att det är mer bildredigerare jag vill åt. Paint online? nej jag hitta det inte

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Inaktiv

OneNote är riktigt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

bara till datorn kan behandla en printscreen. inte nätversionen-

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Pixl editor verkar inte ens kunna behandla en print screen!
Jag vill ju hitta ett smartantecknignsblock. förstår att det är mer bildredigerare jag vill åt. Paint online? nej jag hitta det inte

Pixlr Editor tar emot mina skärmdumpar som jag har i mitt urklipp. Fast först måste jag ha Java-tillägget installerat. Annars händer det inte något.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.