s4a kan endast ladda när skärmen är på?

Permalänk
Medlem

s4a kan endast ladda när skärmen är på?

Om jag laddar s4an när jag håller på med mobilen(när skärmen är påslagen hela tiden) så laddar den utan problem, batteriikonen med en blixt i är där hela tiden.
släcker jag ner skärmen så lyser dioden röd men efter typ 3 sekunder så tänds skärmen automatiskt och då är blixten i batteriikonen ej där men 1 sek efter att skärmen blivit påslagen så börjar den ladda igen (blixten på batteriikonen kmr tbx) och då släcks skärmen efter ytterligare någon sekund men sedan så tänds skärmen igen och samma sak sker om och om igen.
Vad är felet?

Det är inget fel på laddaren för den funkar på min gamla s3a utan problem.

har startat om telefonen osv. men de hjälpte ej

Permalänk
Medlem

kan vara så att din nyare mobil drar mer ström än vad laddaren orkar med så den bryter strömmen.

Testa om samma sak händer när du laddar den via en usb port på datorn.
Händer det samma sak där så får du testa att byta kabel till en annan också blir det fortfarande likadant så får du nog göra en fabriksåterställning på telefonen (Spara allt viktigt du behöver spara på datorn först samt låt telefonen synka in kontakter osv som den brukar när du ligger ansluten på wifi eller).

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

kan vara så att din nyare mobil drar mer ström än vad laddaren orkar med så den bryter strömmen.

Testa om samma sak händer när du laddar den via en usb port på datorn.
Händer det samma sak där så får du testa att byta kabel till en annan också blir det fortfarande likadant så får du nog göra en fabriksåterställning på telefonen (Spara allt viktigt du behöver spara på datorn först samt låt telefonen synka in kontakter osv som den brukar när du ligger ansluten på wifi eller).

Det funkade via datorn. Tack för hjälpen