Använda flera wifi-nätverk samtidigt med lastbalansering

Permalänk
Medlem
Skrivet av harrymaxer:

Förstår dock inte varför, har inte sett ett enda argument till varför man inte vill ha RAR. Folk verkar på något vis övertygad om att man måste packa upp dom vilket man inte behöver. Om man av någon outgrundlig anledning ändå vill det är det ju bara att ställa in Sickrage eller vad man nu använder till att packa upp dom när dom är klara.

När det gäller film är det mindre RAR ja, men på alla sidor jag använder släpps alltid alla serier i RAR först, sen kommer nån idiot och laddar upp exakt samma fil igen fast uppackat.

Lär tagit den utan RAR alla dagar i veckan (slipper då ha ett program helt i onödan):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Lär tagit den utan RAR alla dagar i veckan (slipper då ha ett program helt i onödan):)

Vad menar du?

Du använder ju XBMC och det spelar ju upp RAR utan problem, du behöver inget extra program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harrymaxer:

Vad menar du?

Du använder ju XBMC och det spelar ju upp RAR utan problem, du behöver inget extra program.

Är fullt medveten om det. Men i fall denne inte har döpt saker rätt eller XBMC inte hittar sakerna (kan vara fel döpt, XBMC kan vara ibland rätt känsligt med detta). Så är det lättare att se om allt är rätt om det är redan uppackat och klart. RAR går inte mycket fortare att tanka hem ändå, om ens en sek snabbare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Är fullt medveten om det. Men i fall denne inte har döpt saker rätt eller XBMC inte hittar sakerna (kan vara fel döpt, XBMC kan vara ibland rätt känsligt med detta). Så är det lättare att se om allt är rätt om det är redan uppackat och klart. RAR går inte mycket fortare att tanka hem ändå, om ens en sek snabbare.

Grejen är ju att chansen är otroligt mycket mindre att namnet faktiskt är fel om det är en RARad scene-release. Det händer givetvis men på dom 50-60 TB av nedladdningar av RARat material jag gått igenom under åren kan jag bara minnas att det hänt 2-3 ggr.

När man laddar ner uppackat material från skräptrackers som TPB t.ex är det dock mer regel än undantag att nån har sabbat namnet.

Sen menar jag som sagt inte att det går snabbare att ladda ner RAR, men om någon släpper en RARad release och någon sedan packar upp den och lägger upp den igen så kommer det naturligtvis att bli sämre hastighet eftersom vissa kommer ladda ner den ena och vissa den andra. Om alla laddade ner samma version skulle det gå snabbare för alla.

Eftersom det inte finns någon anledning att packa upp RAR-filerna så finns det alltså ingen anledning att dela upp seeds på det sättet.

Permalänk
Skrivet av harrymaxer:

Intressant, får ta och läsa igenom det där när jag har lite mer tid.

Ja, det är nog pfsense du borde satsa på, fast som sagt så kommer du inte undan med ett nätverkskort utan du måste ha ett nätverkskort för varje anslutning. Sen så får du också kolla upp ifall det här med lastbalansering fungerar för trådlösa anslutningar, för ibland kan sånt vara begränsat till trådade anslutningar

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är fullt medveten om det. Men i fall denne inte har döpt saker rätt eller XBMC inte hittar sakerna (kan vara fel döpt, XBMC kan vara ibland rätt känsligt med detta). Så är det lättare att se om allt är rätt om det är redan uppackat och klart. RAR går inte mycket fortare att tanka hem ändå, om ens en sek snabbare.

Sakerna har rätt namn om du laddar hem scene-releaser. Det är inte xbmc's fel om du laddar hem fel saker.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §7*

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...