Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Clarity Mk II

Uppföljning av Clarity Mk I; http://www.sweclockers.com/galleri/12853-laines-clarity

Tröttnade på hur mycket pumpen i förra versionen vibrerade, särskilt i idle. Efter mycket velande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att bygga om den. Denna gången tystare och mer användarvänlig.

En mer industriell look på samma dator helt enkelt.

59°C CPU / 51°C GPU med Furmark och Intel Burntest igång samtidigt, fläktar satta på nivå 1 av 10 med target på 65°C i AsRock AXTU, Laing D5 på lägsta hastighet.

Spec;
Hårdvara:
CPU: Intel i5 3570T
GPU: Palit GTX970 4GB
MB: AsRock H61M-DG3/USB3
RAM: Corsair Dominator Platinum 1600/8GB
PSU: BeQuiet SFX 350W
SSD: Intel 520 120GB
CSE: InWin 901

Kylning:
PMP: Laing D5 + AquaComputer Aqualis D5 Pump Top
RAD: EK-CoolStream PE 120
RAD: EK-CoolStream PE 120
RES: AquaComputer Aquatube Delrin
GPU: EK-Thermosphere Nickel + Watercool Heatkiller GPU Backplate GTX 970
CPU: AquaComputer Cuplex Kryos Delrin

Laine's Clarity Mk II

Permalänk
Medlem

Javisst vettu. Skitbra, såklart. Precis som förra gången!
Bonuspoäng för omlödning av moderkort-prinskorven.

Keep it up!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett fler bilder på lösningen med ljudkortet. Det tycktes falla i glömska i ditt förra galler.
Det var en av moddarna jag tyckte var intressant, men fokus tycktes läggas mest på vattenkylningen.

I övrigt tyckte jag att ombygnationen var en bra uppdatering. Att ta bort mellangolvet var helt rätt, och pump/res-kombon ser riktigt fräck ut. Det passar in med det runda i allt det fyrkantiga, inte lika stel på något sätt, det passar in med resten av chassiets udda design.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av omnia:

Javisst vettu. Skitbra, såklart. Precis som förra gången!
Bonuspoäng för omlödning av moderkort-prinskorven.

Keep it up!

Tack så mycket! Hittills tycks den omplacerade kondensatorn fungera utan bråk.

Skrivet av DDemis:

Roligt att höra!

Skrivet av biorrith:

Jag hade gärna sett fler bilder på lösningen med ljudkortet. Det tycktes falla i glömska i ditt förra galler.
Det var en av moddarna jag tyckte var intressant, men fokus tycktes läggas mest på vattenkylningen.

I övrigt tyckte jag att ombygnationen var en bra uppdatering. Att ta bort mellangolvet var helt rätt, och pump/res-kombon ser riktigt fräck ut. Det passar in med det runda i allt det fyrkantiga, inte lika stel på något sätt, det passar in med resten av chassiets udda design.

Tog bort ljudkortet ur listan då jag är mer inne på att skaffa en extern DAC-lösning av högre kvalitet. Även med ljudkortet på plats så blev det otroligt bökigt att komma åt portarna tack vare den bakre kammaren. Vet inte heller om det är för att jag har tummen mitt i handen, men brukar efter ett projekt bli sittandes vid en laptop/temporär ghettorig i månader och då får ljudkortet ofta inte plats heller, där skulle en DAC göra under.

Om intresse finns, så skulle jag kunna fortsätta ljudkortsprojektet bara som en 'proof of concept', annars blir det en byggsten i ett nytt projekt kring en mediaserver.

Var väldigt osäker gällande pump-res-combon, är fortfarande det om jag ska vara ärlig. Det är roligt att höra det hela från din synvinkel. Valde att lägga fokus, precis som du säger, på vattenkylning av lådan då jag hoppades att fler skulle hoppa på 901-tåget. Många tycks välja bort just 901 för vattenkylningsprojekt och det har varit mycket negativitet på OCN angående den, jag tror att det finns många väldigt bra lösningar som fortfarnade väntar på att bli funna.

Tack för ditt svar, uppskattar verkligen djupgående kommentarer som din!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Riktigt fint bygge!

Tycker dock att den röda justerskruven på pumpen borde målas om, den sticker ut lite..

Permalänk
Medlem

Så underbart vackert! Gillar industrikänslan.
Vart har du köpt slangarna? Letar efter matt slang, men den jag har hittat har text på sig..

En fråga till, vad är det för mörke på dina fittings? Mycket fina!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

5/5 snyggare bygge får man leta efter!

Har väldigt dålig koll på det här med vattenkylning av GPU:er men har aldrig sett vattenblocket vridet åt det där hållet? Hur fungerar det, kan man vrida vattenblocken hur man vill? Och hur blir det med kylning av vRAM osv?

Om InWin 901 fortfarande finns kvar när jag ska bygga min nästa dator (ett tag kvar) så ska jag verkligen ta inspiration från detta bygge. Väldigt häftigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Haha, precis min tanke!

Mitt absoluta favoritbygge, lätt! Pump/ress combon är så sjukt vacker, mycket bra uppdatering.

Permalänk
Medlem

Så grymt snyggt. Du har verkligen fått till de bra. Visste du att allt skulle passa eller körde du först i något ritningsprogram?

Bland de stil renaste jag sett på SC!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Snyggt med mattsvarta slangar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator