Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Problem med MDS.se

Hej alla SweCare!

Ville bara berätta om mina erfarenheter av MDS.se och se om de finns någon här som har ett bra tips på vad jag kan göra åt mina problem.

Allt började med att jag behövde ett nytt baselement till bilen.
Hittade ett på mds.se som jag beställde den 25 januari.

På hemsidan står det att elementet finns i lager och att:
"Order innan kl 12:00 på vardagar skickas i regel samma dag. Normal leveranstid är 2-4 dagar"
Jag beställde på en söndag så i bästa fall skulle den ha skickats dagen efter.

På tisdagen 27 januari klockan 12:00 mailar jag till dem och frågar om status på min order, när den kan tänkas bli skickad.

På onsdag kväll, 28 januari 18:30 har jag inte fått något svar på min fråga eller någon bekräftelse på att min order har skickats.
Då mailar jag dem igen och säger att jag vill avbeställa min order. Precis som man skall göra enligt deras
köpvilkor: "Om du vill ändra eller avbeställa en order går det bra så länge ordern ännu inte expedierats, kontakta order@mds.se"
Fick inget svar på detta mail heller.

Nu idag 12/2 får jag ett "autosvar-mail" om att min order har skickats samtidigt fick jag också en faktura på min order från klarna.
Detta är då 18 dagar efter att jag gjorde beställningen! 15 dagar efter att jag mailade om att avbeställa!

Ringde till dom idag efter jobbet 16:00.
Då möts man av en telefonsvarare som säger "tryck 1 för order och support"
när man trycker 1 så säger den "maila till support@mds.se" efter de kopplas samtalet bort.
man kan också trycka på "4 för övriga frågor" men de slutar med samma resultat.

Har nu mailat till både support@mds.se och order@mds.se.
och sagt att dom skall ta bort fakturan och stoppa leveransen.

Men vad ska jag göra nu då? Om jag inte får svar på detta mail heller?
Har nu ett baselement som är på väg som jag inte behöver och en faktura som skall betalas.

Jag som trodde att MDS va ett seriöst företag. :/

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem

Lös ej ut paketet och bestrid fakturan.
Spara mailet med din avbeställning som bevis.

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk

Undvik dom

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyEr0n:

Lös ej ut paketet och bestrid fakturan.
Spara mailet med din avbeställning som bevis.

Tack för svaret!

De är alltså så "lätt"?
Det är till Klarna jag får vända mig till för att förklara läget å bestrida fakturan då?
joo klart, alla mail sparas.

Skrivet av quattro-2.6:

Undvik dom

ahh, aldrig mer MDS!

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Skrivet av matte.90:

Tack för svaret!

De är alltså så "lätt"?
Det är till Klarna jag får vända mig till för att förklara läget å bestrida fakturan då?
joo klart, alla mail sparas.

ahh, aldrig mer MDS!

Det var inte mycket jag skrev om varför, men på Facebook i Audis of Sweden gruppen var det en som blev riktigt illa behandlad efter han försökt RMAs två DOA slutsteg, men dom erbjöd bara reparation av dom och kund skulle få stå för kostnaden.
Efter många om och men så svarade han med att elda upp skiten och lägga upp film på Youtube.
MDS svarade med en stämning.
Sen blev det över 500 negativa kommentarer om MDS, eller Mycket Dåligt Skit som dom numera heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Bestrid faktura som tidigare nämnts, både mot Klarna och mot ÅF.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Det var inte mycket jag skrev om varför, men på Facebook i Audis of Sweden gruppen var det en som blev riktigt illa behandlad efter han försökt RMAs två DOA slutsteg, men dom erbjöd bara reparation av dom och kund skulle få stå för kostnaden.
Efter många om och men så svarade han med att elda upp skiten och lägga upp film på Youtube.
MDS svarade med en stämning.
Sen blev det över 500 negativa kommentarer om MDS, eller Mycket Dåligt Skit som dom numera heter.

Skickades från m.sweclockers.com

oj, låter inge vidare =/
vet du hur de slutade för kunden efter de?

Skrivet av DavidtheDoom:

Bestrid faktura som tidigare nämnts, både mot Klarna och mot ÅF.

jaha, man bestrider till båda. tack.

Men till min stora förvåning fick jag faktiskt svar på mitt mail idag!
Där de skriver att de beklagar det inträffade och att de ska göra vad de kan för att stoppa leveransen och ta bort fakturan.
Känns lite bättre iaf, men de är ju inte över än.
ser att leveransen er ombokad nu, men fakturan ligger kvar. tar kanske nån dag eller två tills den försvinner.

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Skrivet av matte.90:

oj, låter inge vidare =/
vet du hur de slutade för kunden efter de?

jaha, man bestrider till båda. tack.

Men till min stora förvåning fick jag faktiskt svar på mitt mail idag!
Där de skriver att de beklagar det inträffade och att de ska göra vad de kan för att stoppa leveransen och ta bort fakturan.
Känns lite bättre iaf, men de är ju inte över än.
ser att leveransen er ombokad nu, men fakturan ligger kvar. tar kanske nån dag eller två tills den försvinner.

Det har blivit tyst om det och tråden språrade ur när någon började gräva i MDS ägarens privatliv, han ägde även någon friluftslivs butik som konka, samma sak där, kunder fick inte varor och fick dom så var det trasigt och ingen support/hjälp.
Jag är inte insatt i det hela, men just angående slutstegen så postades det bilder på sms som butiken skicka till kunden och det var inte roligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering.

Den 22/2 var det bara 4 dagar kvar tills fakturan skulle förfalla. och den låg fortfarande kvar hos Klarna.
Då mejlade jag till Klarna och förklarade läget, fick ett trevligt svar tillbaka om att dom skjuter upp förfallodatumet till den 30/3 för att ge MDS lite tid.
Om inte MDS har löst de tills dess så skulle jag höra av mig till klarna igen för att få hjälp.

Nu idag 16/3 ligger fakturan fortfarande kvar hos Klarna, över en månad har gått sedan Mds sa att dom skulle ta bort fakturan.
Har nu mejlat MDS igen för att påminna dem.

Får se om jag får något svar imorgon.

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte.90:

Liten uppdatering.

Den 22/2 var det bara 4 dagar kvar tills fakturan skulle förfalla. och den låg fortfarande kvar hos Klarna.
Då mejlade jag till Klarna och förklarade läget, fick ett trevligt svar tillbaka om att dom skjuter upp förfallodatumet till den 30/3 för att ge MDS lite tid.
Om inte MDS har löst de tills dess så skulle jag höra av mig till klarna igen för att få hjälp.

Nu idag 16/3 ligger fakturan fortfarande kvar hos Klarna, över en månad har gått sedan Mds sa att dom skulle ta bort fakturan.
Har nu mejlat MDS igen för att påminna dem.

Får se om jag får något svar imorgon.

Bestrid fakturan. Dem skiter i fall du "håller" på fakturan. Så länge du inte visar att du inte tänker betala; så tänker inte dem göra något.
Egentligen skulle du ha bestridit fakturan dagen du fick den!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Bestrid fakturan. Dem skiter i fall du "håller" på fakturan. Så länge du inte visar att du inte tänker betala; så tänker inte dem göra något.
Egentligen skulle du ha bestridit fakturan dagen du fick den!

Jo men eftersom de svarade dagen efter att de skulle stoppa leveransen å ta bort fakturan så tänkte jag att det skulle lösa sig utan att behöva bestrida fakturan. men så lätt va de ju inte.

men iaf, igår kväll fick jag mail av dem att de skulle lösa problemet och några minuter senare var fakturan borta

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000