Permalänk

Dator för dota 2

Hej!

Har tänkt börja spela Dota igen. Problemet är dock att jag sitter på en macbook pro från 2008 vilket inte fungerar.

Så en ny dator är ett måste och jag står då inför tre val. (har en budget på max 5000)

1) Köpa en ny dator. Har dock 0 koll på vad som är bra eller inte.

2) Uppgraderar min macbook.

3) Jag letar fram min gamla stationära från 2007-2008 och uppgraderar denna. Nytt moderkort, nytt grafikkort och mer RAM. Här undrar jag dock om det kanske är onödigt när datorn är så gammal?. Kanske är bättre att köpa allt nytt?. Eller tror ni det räcker att köpa ett uppgraderingskit från tex webhallen och sedan införskaffa två bra grafikkort?

Viktigt att tillägga är att jag endast kommer ha datorn för att spela dota 2. Kanske CS någon gång ibland. Inget mer.

Som ni kanske har förstått är jag helt lost på dessa typer av saker. Att uppgradera min stationära kommer ta tid men allt går ju att googla sig till hur man gör så det är jag inte orolig för. Jag har inte heller allt för mycket pengar. Är student och vill komma så billigt undan som möjligt.

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Allt gott,

// A

Permalänk
Medlem

PÅ en så gammal dator sitter mycket gamla grejer. Och det är svårt att uppgradera den.
Möjligtvis söka hit och dit på begagnat.
Uppgradera Macbook. Vet ej om det ens går så bra.

Nej, återstår att köpa det mesta nytt. Eventuellt plocka nätaggregat, chassi. hårddisk från den gamla.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk

Tack för snabbt svar!

Då var det lite som jag trodde.

Låt oss säga att jag jag behåller nätaggregat, chassi och hårddisk. Vad är det då jag behöver köpa nytt (dum fråga men har som sagt 0 koll..)

Får köpa två GeForce 560Ti grafikkort av en polare för 500. De är ganska gamla med två borde väl göra susen för dota 2?

Sedan skulle man kanske kunna köpa detta uppgraderinspaket: https://www.komplett.se/uppgraderingspaket-amd-fx-6300/746506

Återigen otroligt tacksam för svar.

/A

Permalänk
Skrivet av Eugenefitzherbe:

Tack för snabbt svar!

Då var det lite som jag trodde.

Låt oss säga att jag jag behåller nätaggregat, chassi och hårddisk. Vad är det då jag behöver köpa nytt (dum fråga men har som sagt 0 koll..)

Får köpa två GeForce 560Ti grafikkort av en polare för 500. De är ganska gamla med två borde väl göra susen för dota 2?

Sedan skulle man kanske kunna köpa detta uppgraderinspaket: https://www.komplett.se/uppgraderingspaket-amd-fx-6300/746506

Återigen otroligt tacksam för svar.

/A

560ti för 500kr, det var en snål vän :/ vad sitter det annars i din gamla dator?

edit: sorry såg inte att du skrev 2 st

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Jag har användt en dator med amd phenom ii x6 1090t och gtx 470 jättelänge och spelat dota2 på utan problem.
tror min fps låg mellan ca90-144 (cappad 144 pga 144hz skärm)
nu vet jag inte vart gtx 560ti står sig emot 470. (men en snabb koll på passmark.com) så verkar de stå varandra rätt nära. då 560ti lite lägre. fast med 2st sånna, så är den bättre än 1st 470.

Så med de grafikkorten bör du klara dig med.

Edit: Men ja, då lär du ha ett moderkort som klarar av att köra SLI. ha det i åtanke.