Kan det här stämma ???

Permalänk
Medlem

Kan det här stämma ???

Fick reklam från POWER [ OBS KÖPCENTRUM / KONSUM / COOP ] idag. Och POWER säljer ju tv/stereo/pc´n osv. Såg då följande annons på en bärbar Pc, en CELERON MOBIL 1800mhz för trax under 10.000 kr. Så det jag undrar över om det verkligen kan stämma, med priset , menar jag ?? Tycker att en processor kraft på "nästan" 2ghz ska vara dyrare.

Men ni kan själv läsa annonsen här under.

Annonsen

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Om du ska köpa den så går du bara dit och visar annonsen. Om de säger att priset är annurlunda så stäm dom.

Visa signatur

2800 mhz, 512 mb rdram pc 1066, 120 gb HD, ATi Radeon 9700, Creative Audigy II, Altec Lansing 4.1 ljud anlägning, 17" TFT skärm.

Permalänk

Brukar oftast stå att dom "Reserverar sig mot eventuella fletryck" och liknande så att stämma dom är väl knappast möjligt...
om du hade varit amerikan så kanske...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Ja det priset borde stämma.

Permalänk
Avstängd

billigt

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Den processorn presterar väll ungefär som en tb på 1.2 ghz så den är ju inte speciellt het.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Avstängd

nä men jag tänker mer på allt som följer med annars också, och så är det en bärbar också och dem brukar ju inte vara de billigaste +mjukvaran kostar en del

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Nu vet inte jag om priset på just den bärbara är okej eller inte,

men priser som du får hem i reklambald är inte bindande för butiken.
Det anses som ett uppvisande av sitt utbud och gäller ej om det har blivit feltryck t ex.

Permalänk
Medlem

Jo men priser på bärbara har väl sjunkit riktigt mycket på senaste tiden?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

den verkar ju as het tycker jag. för det priset.. Ati kortet verkar itne helt fel för en bärbar i den prisklassen... cd-brännare och dvd i ett också.. Jag tycker det verkar som en hit

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <-CLUSTER->
Om du ska köpa den så går du bara dit och visar annonsen. Om de säger att priset är annurlunda så stäm dom.

En annons är inget bindande avtal, det kan mer ses som ett erbjudande om förslag till bindande avtal. Vill inte dom sälja till det angivna priset så behöver dom inte.

/Erik

Permalänk
Medlem

Priset stämmer nog , köpte en Toshiba cel 1500med liknande konfig på elgiganten förra veckan för 8995:-

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett bra köp. Det enda jag kan se är nödvändigt är ytterligare 256MB RAM.

Duedate