Permalänk
Medlem

DXRacer Köphjälp. F-Serie VS. R-Serie.

Tja!
För längesedan la jag upp en tråd om att välja mellan F & D serien på DXRacer. (Tråden är helt borttagen verkar det som).
Dock har ekonomin inte hållit, så under ett tag har jag passat på att undersöka en hel del inom dessa stolar och kommit fram till att jag ska ha en F eller R-serie (röd om nu färgen har betydelse).

Jag är ganska bredaxlad / grovbenstomme, väger väl lite över 70 pannor, 183cm lång så antar att jag borde luta mig mot F-serien för att få ett bredare ryggstöd, dock är R-serien mer gjord för min längd.

D-Serien är väl ett tredje alternativ, men tycker inte ens den ser bekväm ut, tycker mer den ser klumpig och dan ut.

Så, ni som har erfarenhet utav dessa stolar, vilken borde vara bäst för mig?

Jag hoppas jag kan få hjälp av er.

OCH MODERATORER, jag anser inte detta som korspostning, då jag inte ens kan se tråden bland "Mina Trådar" längre, och det var ett bra tag sedan.

Permalänk
Medlem

Undrar lite samma sak. Har en stol som idag knakar satan och så fort man lutar sig bakåt. Dock så kanske stolen ni rekommenderar till TS inte rktigt optimal till mig som är 195cm lång och väger nästan 90 istället. Stor och tung gamer helt enkelt.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Undrar lite samma sak. Har en stol som idag knakar satan och så fort man lutar sig bakåt. Dock så kanske stolen ni rekommenderar till TS inte rktigt optimal till mig som är 195cm lång och väger nästan 90 istället. Stor och tung gamer helt enkelt.

Hade lutat mig åt en King / Maximum-Serie för din del tror jag, är ju dom som är för folk närmre 2 meter.