Permalänk
Medlem

GTX 970 från komplett

Tänkte köpa ett 970-kort från komplett och har egentligen ingen aning vilket jag ska välja. Just nu har jag siktat in mig på det billigaste:

https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-970-4gb/824864

Har sökt lite på nätet men inte hittat någon recension om det. Vill helst inte lägga ner för mycket men kan tänka mig gå upp lite i pris om det finns något bättre. Någon hjälpsam som vet? Tänkte köpa andra komponenter från komplett så ska vara där ifrån.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera ett MSI 970 Gaming. Tyst och svalt, framföra allt väldigt tyst. Jag har ett själv.

https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-970-gaming-4gb/824861

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Själv ska jag nog köpa en Asus 970 strix. Bättre kvalité och bättre kompokomponenter. Har också hört att den ska ha mindre risk för coil whine än msi. Och så det viktigaste: den har den än backplate. Bara för att det ser snyggare ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Själv ska jag nog köpa en Asus 970 strix. Bättre kvalité och bättre kompokomponenter. Har också hört att den ska ha mindre risk för coil whine än msi. Och så det viktigaste: den har den än backplate. Bara för att det ser snyggare ut

Också ett bra kort men priset på Komplett är alldeles för högt jämfört med andra 970.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Själv ska jag nog köpa en Asus 970 strix. Bättre kvalité och bättre kompokomponenter. Har också hört att den ska ha mindre risk för coil whine än msi. Och så det viktigaste: den har den än backplate. Bara för att det ser snyggare ut

Nja, det är inte sant. Skulle nog säga att de är lika på den punkten.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Inaktiv

Evga kortet vart jag rätt nöjd med, max 65c under benchmarks och inte alltför högljudd, i ett halv taskigt ventilerat chassi. (Finns billigare än de på komplett)

Permalänk
Medlem

Varför "måste" det vara från komplett. Då jag byggde min dator så plockade jag dom delarna jag ville ha från olika affärer utifrån vart de olika komponenterna var billigast

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Nja, det är inte sant. Skulle nog säga att de är lika på den punkten.

Ok går bara från egen erfarenhet och det är mer att man köper märket än kvalitet. (sitter tyvärr på mycket med ) och har hört från flera som bytte från msi 970 till Asus och sa att det var helt Annan kvalitet m.m. Helt metal chassi kontra plast m.m.

Det ända jag kan se är bättre med msi är att den har en 4 och en 6 pin mot Asus med en 8 pin:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ensure:

Tänkte köpa ett 970-kort från komplett och har egentligen ingen aning vilket jag ska välja. Just nu har jag siktat in mig på det billigaste:

https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-970-4gb/824864

Har sökt lite på nätet men inte hittat någon recension om det. Vill helst inte lägga ner för mycket men kan tänka mig gå upp lite i pris om det finns något bättre. Någon hjälpsam som vet? Tänkte köpa andra komponenter från komplett så ska vara där ifrån.

Om du inte hade köpt från Komplett så skulle jag ha rekommenderat denna : lite billigare än Msi 970.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/asus-... och då sparar du 500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Varför "måste" det vara från komplett. Då jag byggde min dator så plockade jag dom delarna jag ville ha från olika affärer utifrån vart de olika komponenterna var billigast

Anledningen till att jag vill köpa allt från komplett är att det är den första datorn jag bygger så om något skulle krångla kan jag vända mig till komplett även om jag inte vet vilken komponent det är som krånglar. Risken är annars att datorn inte fungerar och att jag inte vet vad som är sönder. Har jag fel när jag tänker så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ensure:

Anledningen till att jag vill köpa allt från komplett är att det är den första datorn jag bygger så om något skulle krångla kan jag vända mig till komplett även om jag inte vet vilken komponent det är som krånglar. Risken är annars att datorn inte fungerar och att jag inte vet vad som är sönder. Har jag fel när jag tänker så?

Har själv en dator som jag köpte av komplett. Men om någonting skulle krångla och man köpt någonting någonannanstans så kan man ju fortfarande få telefon/mail av dom för att veta vart felet är.

Annars kan du ju alltid få hjälp av oss här på sweclockers

Edit: oj trodde först att du menade att du köpte en "komplettpc" då är det verkligen ingen anledning att köpa allt där ifrån då du ändå inte kan skicka in hela datorn till dom utan bara den trasiga delen. Och för att hitta den kan du ju fråga oss om