Orankad, när blir man rankad? CS GO

Permalänk
Medlem

Orankad, när blir man rankad? CS GO

Hej jag är ny spelare och har vunnit 20 matcher men jag har fortfarande inte fått någon ranking. Hur många matcher måste jag vinna? Jag har läst 10 st vunna matcher på många platser på nätet men jag har ju vunnit 20 så är det något fel kanske? Är jag för kass kanske lol? Tacksam för hjälp.

Permalänk

Bara för att klargöra. Det är inte 10 rundor. 1 match består av 30 rundor och första laget fram till 16 vinner.

Efter varannat game du vunnit så kommer du få vänta 21h, 4 gånger totalt.

Permalänk

Du ska vinna 10 competitive games för att få en rank.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag har jättesvårt att vinna mina matcher. Hamnar alltid ett lag med 1-2 andra som slutar på 0/20 i stats, de bara trollar och håller på att jävlas. Fyra matcher i rad har jag hamnat med folk som verkligen har 0 skill, och det gör att man alltid förlorar. Så otroligt frustrerande!

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar. Jag har kört HITTA SPEL - VANLIG - VANLIGT - RESERVGRUPP är det fel? Vart ska man gå om det är fel? HITTA SPEL - VANLIG -TÄVLINGSINRIKTAT eller? XD
Vänta 21h? säger spelet till om det eller? om jag spelar 3 i stället för två räknas inte den 3:e eller?
sorry, jag har försökt hitta bra info om detta men inte lätt när det står olika överralt och på steam står det ju inget. Det borde ju stå i spelet att man måste spela tävlingsinriktat för å få ranking. Steam suger ju såååå

Permalänk
Skrivet av OneSPray:

Tack för snabba svar. Jag har kört HITTA SPEL - VANLIG - VANLIGT - RESERVGRUPP är det fel? Vart ska man gå om det är fel? HITTA SPEL - VANLIG -TÄVLINGSINRIKTAT eller? XD

Stämmer, du ska inte ha normal utan tävlingsinriktat

Permalänk

du ska gå till Hitta spel-tävlingsinriktat detta medför dock att du inte kan leava en match eller skjuta dina lagmedlämmar man spelar först till 16 rundor.en match kan som längs ta 1,5 tim. när du vunnit 10 tävlingsinriktade matcher får du din rank. lycka till

någon han före. men lite tips kan vara i början att spela med några vänner så blir det roligare och man slipper ryssarna. så gjorde jag befinner mig just nu i master guardian 2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok tusen tack alla för hjälpen. jag ger ju liksom inte upp så jag hade typ vunnit 100 matcher på fel plats om jag inte frågat. tack. Jag har tränat då i alla fall hehe.

Permalänk
Skrivet av OneSPray:

ok tusen tack alla för hjälpen. jag ger ju liksom inte upp så jag hade typ vunnit 100 matcher på fel plats om jag inte frågat. tack. Jag har tränat då i alla fall hehe.

Då har du koll på vapen osv. lycka till med upprankningen bara fråga igen om det är något du undrar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tusen tack. så snällt av er.